اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست چهارجانبه احمدی‌نژاد با سلیمان، حریری و نبیه‌بری



 

 

 نشست چهارجانبه احمدی‌نژاد با سلیمان، حریری و نبیه‌بری

 

 

رئیس‌جمهور كشورمان لحظاتی پیش در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس لبنان حضور یافت. به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، لحظاتی پیش نشست چهارجانبه میان "محمود احمدی نژاد " رئیس‌ جمهور ایران و "میشل سلیمان " رئیس‌ جمهور لبنان و "سعد الحریری " و "نبیه بری "، نخست‌وزیر و رئیس‌مجلس لبنان برگزار شد.

 

احمدی نژاد كه دومین روز سفر خود به لبنان را می‌گذارند، دیروز در كاخ ریاست‌جمهوری "بعبدا " با هر كدام از این شخصیت‌ها به صورت جداگانه دیدار كرد.

وی بلافاصله بعد از این دیدار راهی جنوب لبنان خواهد شد تا در مراسمی كه در "بنت جبیل " برای استقبال از وی تدارك دیده شده است، شركت كند.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
شعر طنز / احمدی نژاد، سلطان کاپشن! / نشست حامیان احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل حضور نداشتن احمدی‌نژاد در نشست‌های مجمع



هاشمی‌ رفسنجانی , عدم حضور احمدی‌نژاد , مجمع تشخیص مصلحت

 

هاشمی رفسنجانی درباره دلیل اصلی عدم حضور احمدی‌نژاد در جلسات مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید:

*البته این سؤال را باید از خود ایشان بپرسید. من که از طرف ایشان نمی‌توانم بگویم برای چه نمی‌آید. ایشان در تمام این 6، 7 سال دو، سه جلسه آمده است. همان‌گونه که قبلاً گفتم در مجمع یک فضای کاملاً آزاد برای بحث و استدلال وجود دارد. چون رسانه‌ها حضور ندارند و هر کس هر چه می‌خواهد بحث می‌کند، جواب می‌دهند و استدلال می‌آورند، انتقاد می‌کنند و بعد رأی‌گیری می‌کنیم. تفاوتی بین اعضا و سران قوا از این جهت نیست.

*ایشان جلسات دیگری که دارد، رئیس است و کمی که بحث می‌شود، تصمیم می‌گیرد. اما اینجا این‌‌گونه نیست. من هم بحث‌ها را آزاد می‌گذارم و در محدوده آیین‌نامه عمل می‌کنم و گاهی هم در بحث‌ها یک مقدار از آیین‌نامه هم جلوتر وقت بحث بیشتری می‌دهیم. چون اختیار دارم که اگر فرض کنید، یک نفر باید صحبت کند، بگویم دو یا سه نفر صحبت کنند تا مسأله پخته و روشن شود. فضای جلسه کاملاً برای رأی دادن آزاد است.

*خیلی موارد هست که بر خلاف نظر من رأی داده می‌شود. پیشنهاد می‌دهم و گاهی پیشنهاد من هم قبول نمی‌شود. به کسی برنمی‌خورد.

*اینکه شما گفتید من از خود آقای احمدی‌نژاد نشنیده‌ام. ولی آقای عسکراولادی در دیداری از ایشان شنیده که گفته من در مجمع بحث می‌کنم، به آن توجهی نمی‌شود.

*آقای عسکراولادی گفته بود که اینجا با جاهای دیگر فرق می‌کند و مثل دولت یا شورای اقتصاد یا امثال اینها نیست. در اینجا شخصیت‌های صاحب نظری نشسته‌اند و نظر دارند و باید هم رأی اکثریت باشد. نباید به کسی بر بخورد که حرفش رأی نیاورده است. البته این را شنیده‌ام و خیلی مطمئن نیستم که این باشد.

*به هر حال می‌تواند همین باشد و می‌تواند چیز دیگری باشد. اصولاً رئیس جمهور معمولاً در جلساتی این ‌گونه، زیر نظر یک فرد دیگری نمی‌نشیند. چون رئیس جمهور است و شخص دوم مملکت طبق آداب سیاسی است. شاید این هم برایش یک مسأله باشد. شاید هم کمبود وقت باشد. اینجا هم خیلی وقت می‌گیرد. سه، چهار ساعت ما در اینجا بحث می‌کنیم. اگر بخواهد به وظیفه‌اش عمل کند باید در کمیسیون‌ها هم شرکت کند. همه ما باید در یک کمیسیون قطعی و یک کمیسیون اضافی شرکت کنیم. موارد دیگر هم هست. لابد رئیس جمهور خیلی هم کار دارد و ضرورتی نمی‌بیند که اینجا بیاید.

*اینکه مرتب نیاید، نمی‌تواند مطلوب باشد. در واقع خود و دولت را از حق شرکت در مباحث محروم می‌کنند..../تابناک