اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نشست اوبامابامشاوران براي بررسي وضعيت



نيويورک - رييس جمهوري آمريکا براي دهمين بار در کمتر از دو ماه گذشته مسوولان و مشاوران امنيتي خود را براي بررسي وضعيت افغانستان به کاخ سفيد فرا خواند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه هاي تلويزيوني آمريک, عمده ترين مسئله مورد بحث در اين نشست همچنان موضوع افزايش شمار سربازان آمريکا در افغانستان بود.

مقاومت افغانستاني ه در برابر سربازان اشغالگر به نظر مي رسد که رييس جمهوري آمريکا را در اعزام سربازان بيشتر به آن کشور دچار ترديد کرده است.

حضور سربازان اشغالگر در افغانستان باعث تقويت گروههاي افراطي شده که زماني توسط خود آمريکا شکل گرفته اند و اکنون همان گروهها از خواست مردم افغانستان براي پايان اشغال کشورشان سوء استفاده کرده و در حال تحکيم موقعيت خود هستند.

اوباما اوايل تابستان امسال ژنرال استانلي مک کريستال را به سمت فرمانده جديد نيروهاي مشترک آمريک و ناتو در جبهه هاي افغانستان تعيين کرد و قرار شد مک کريستال طي ارزيابي هاي جامعي از شرايط موجود در اين جبهه ها گزارشي تهيه کرده و در اختيار اوباما بگذارد تا وي بتواند استراتژي جديد واشنگتن در اين منطقه را بر اساس اطلاعات موجود طرح ريزي کند.

مک کريستال در گزارش مربوط به ارزيابي هاي خود ضمن ارائه تصوير تيره اي از شرايط سربازان آمريکايي در اين جبهه ها بر اين نکته تاکيد کرد که در صورتي که آمريکا خواهان پيروزي در اين نبرد به بن بست رسيده مي باشد, دست کم بايد 40 هزار نيروي ديگر به آن کشور اعزام کند.

وي هشدار داد اگر اوبام به اين خواسته توجه نکند جنگ افغانستان نيز به جنگ فرسايشي و نامحدودي تبديل خواهد شد.

رابرت گيبز، سخنگوي کاخ سفيد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که او گمان نمي کند رييس جمهور امريکا در نظر داشته باشد به برگزاري نشست هايي از قبيل نشست امنيتي امروز خود با سران نظامي امنيتي کشور ادامه دهد و پيش بيني کرد که وي ظرف هفته هاي آينده تصميم نهايي خود را در اين زمينه اعلام کند.


ویدیو مرتبط :
نشست فلسفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران وچين درپکن



پکن - چهارمين نشست مقامات کنسولي ايران و چين با حضور مقاماتي از وزارت خانه هاي امور خارجه دوکشور در پکن برگزار شد.به گزارش روز جمعه ايرنا ، در اين نشست " سيد حسين ميرفخار " مدير کل کنسولي وزارت امور خارجه ايران و " سون تائو " معاون وزير خارجه چين و " وي وي " مدير کل کنسولي وزارت خارجه چين درباره راههاي توسعه و گسترش همکاري هاي کنسولي ايران و چين و رفع برخي موانع و مشکلات بحث و تبادل نظر مي کنند.

ارايه تسهيلات کنسولي به اتباع دوکشور،فراهم کردن آزادي وتبادل زندانيان دوکشور،صيانت از حقوق اتباع دوکشور ازجمله موضوعاتي است که دراين نشست يک روزه مطرح ومورد بررسي قرار مي گيرد.