اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نسخه اسدالله عسگراولادی برای تامین نیاز ۶۰ میلیارد دلاری ایران/ راهی برای پایان التهاب های ارزی



ارز , اسدالله عسگراولادی , وضعیت ارزی کشور

اسدالله عسگراولادی اعتقاد دارد که ما با 76 میلیون جمعیت حداقل به 60 میلیارد دلار نیاز داریم که این 60 میلیارد دلار مورد نیاز از سه راه قابل وصول است.

وضعیت ارزی کشور تمامی فعالان اقتصادی را به فکر انداخته است. برآوردها نشان می دهد با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان نیازهای ارزی سرجای خودشان باقی مانده است. در همین حال اسدالله عسگراولادی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران راه های این تامین ارز را به گونه ای دیگر بیان کرده است.

اسدالله عسگراولادی در مورد تامین نیاز ارزی کشور گفت: ما با 76 میلیون جمعیت حداقل به 60 میلیارد دلار نیاز داریم که این 60 میلیارد دلار مورد نیاز از سه راه قابل وصول است. 30 میلیارد دلار از محل صادرات فروش نفت که روزانه 1میلیون بشکه بفروش می رسد. از محل منابع گازی و پتروشیمی حداقل 15 میلیارد دلار و از فروش صادرات غیر نفتی هم 15 میلیارد دلار تأمین می شود. بنابراین 60 میلیارد دلار ارز مورد نیاز تأمین می شود اما بحث بر سر مدیریت این درآمد است که ما واقعا درحوزه مدیریت ضعف داریم.

عسگراولادی در ادامه گفت: با مدیریت درست می توان به التهابات ارزی پایان داد و یک نرخ مرجع را تعیین و تک نرخی اعلام کرد و با این درآمد حتی اقتصاد مقاومتی را جلو برد. اما به شرط اینکه از واحدهای تولیدی حمایت شود و صدمات وارده بر بخش تولید را جبران کنیم.
منبع: khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
پایان بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تامین کل علوفه مورد نیاز دامداری‌ها و عرضه شیر۶۳۰ تومانی تا پایان خرداد



 

نحوه عرضه شیر , قیمت شیر

 

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران در گفت‌وگو با فارس از توزیع کامل علوفه مورد نیاز دام کشور تا پایان خرداد و عرضه شیر ۶۳۰ تومانی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تامین کل علوفه مورد نیاز دامداری‌ها و عرضه شیر۶۳۰ تومانی تا پایان خرداد

جمشید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه نمایندگان دامداران با وزارت صنعت و معدن و تجارت گفته شد نهاده‌ جو برای توزیع بین دامداران کل کشور آماده است و مصوب شد که نهایتاً تا یکی دو روز آینده بین دامداران توزیع شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد تمام علوفه دامی مورد نیاز دامداران تا آخر خرداد سال جاری تأمین و توزیع شود.

به گفته سلیمانی قیمت نهاده‌های جو و ذرت 410 ، سویا 800 و سبوس 230 تومان خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه در حال حاضر صحبت‌ها از گران بودن قیمت شیر خام منطقی نیست، گفت: در حال حاضر اگر کارخانه‌داران شیر خام را اندکی بیش از قیمت مصوب 630 تومان خریداری می‌کنند، این افزایش شامل جوایزی است که در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قیمت 630تومان شیر خام برای 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 700 هزار است و برای هر 0.1 درصد چربی و پایین بودن 100 هزار بار میکروبی برای هر کدام جداگانه 10 تومان به قیمت اضافه می‌شود.

وی گفت: دامداران هیچ اعتقادی به بالا بردن قیمت شیر خام ندارند و در صورتی که تولید برای آنها مقرون به صرفه باشد بیشتر تمایل به قیمت متعادل دارند،بنابراین با توزیع علوفه مورد نیاز آنها تا پایان خرداد قیمت شیر خام به قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر تفاهم و همسویی بسیار مناسبی بین دامداران، مسئولان وزارت جهاد و وزارت صنعت ایجاد شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده علوفه مورد نیاز دامداران تأمین و شیر با قیمت مناسب و کیفیت عالی به کارخانه‌ها تحویل داده شود.... / تحلیل : خبرگزاری فارس