اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی کوچک متراژ در تهران(+جدول)



اخبار اقتصادی - گزارش دلالان مسكن از كاهش واقعی قیمت

خانه‌های كوچك در تهران حراج شد؟

 نگاهی که به قیمت فروش خانه‌های کوچک بیندازیم، متوجه اتفاق جدید در بازار خرید و فروش می‌شویم. بیشتر این خانه‌ها متری  300 تا یک میلیون تومان زیر قیمت بازار برای فروش گذاشته شده‌اند.


فروشندگانی که منتظر بودند با آغاز فصل تابستان آپارتمان‌هایشان را 10 تا 20 درصد گران‌تر بفروشند، ناامید از افزایش قیمت‌ها زیر قیمت بازار در حال فروش خانه‌هایشان هستند. خانه‌ای در منطقه تهرانپارس که نرخ پایه منطقه‌ای آن متری 4 میلیون و 200 هزار تومان است به  قیمت 3میلیون  و 100 هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.


این فروشندگان به امید پیدا شدن مشتری حاضرند به قیمت مطلوب خریدار خانه‌هایشان را به فروش بگذارند. برخی فعالان بازار مسکن معتقد بودند در رکود بازار تنها فروشنده‌های پول لازم حاضر به فروش املاکشان هستند؛ اما با افزایش فایل‌های فروش که زیر نرخ قیمت پایه منطقه  هستند مشخص است که فروشندگان مایوس از سیاست‌های کلان برای خروج بازار مسکن از رکود، خود با کاهش قیمت‌ها به دنبال رونق این بازار هستند.


به‌طور مثال خانه‌ای در شهرک غرب که قیمت پایه منطقه‌ای آن متری 8 میلیون و 800 هزار تومان است به قیمت 7 میلیون و 600هزار تومان برای فروش گذاشته شده است. حراج خانه‌های کوچک در شرق تهران نسبت به غرب بیشتر است و نشان می‌دهد بازارمسکن در غرب  پایتخت همچنان در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کند.

 

  یکی از فعالان بازار مسکن در منطقه نارمک به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: برخی دلالان مسکن در فروردین و اردیبهشت ماه بازار گرمی کرده و به امید گران شدن حامل‌های انرژی و... اقدام به خرید خانه کرده و اعلام می‌کردند خانه در فصل تابستان 10 تا 20 درصد گران می‌شود، اما این اتفاق در بازار نیفتاد و خانه‌هایی که خریداری کرده‌اند، روی دستشان مانده است.  این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌ها 10 تا 15 درصد افت کرده است.

 

حتی خریداران منتظر نتایج  مذاکرات هسته‌ای هستند، زیرا درصورت توافق پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا 10 درصد افت کند. درحال حاضر قیمت آپارتمان در نارمک از متری 2 میلیون و 700 هزار تا 6 میلیون تومان بر اساس محله و کیفیت ساختمان متفاوت است.
تا چند ماه پیش کمتر خانه‌ای را در محلات تهران می‌توانستیم پیدا کنیم که قیمتی زیر 3میلیون تومان داشته باشند؛ اما براساس مشاهدات میدانی «دنیای اقتصاد» در حال حاضر در برخی مناطق تهران خانه‌هایی با قیمت  متری یک میلیون و 700هزار تومان هم به فروش می‌رسد. 

 

یک فعال بازار مسکن می‌گوید: امسال قیمت خانه هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت. البته احتمال دارد تا پایان سال 10 درصد دیگر شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. او می‌گوید: رکود بازار مسکن در آینده نزدیك به انتها می‌رسد و به این زودی شاهد تغییر قیمت‌ها نخواهیم بود.


به گفته وی، در حال حاضر قیمت خانه‌ها را خریدار تعیین می‌کند؛ درحالی که سال گذشته فروشندگان حرف اول و آخر بازار را می‌زدند.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار مسکن

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
تیزر فروش واحدهای مسکونی لوکس منطقه دروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی منطقه 2 تهران (+جدول)



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسكن در منطقه2 تهران

 

اخبار اقتصادی - كف و سقف قیمت مسكن در منطقه2 تهران

حداقل قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه 2 تهران در نیمه دوم سال گذشته، یک میلیون و 111 هزار تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است.

البته این قیمت حتما موردی خاص است چرا كه متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسكونی در این منطقه قریب به 5/5 میلیون تومان است.

 

همچنین 21 میلیون و 657 هزار و 300 تومان به عنوان حداکثر قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در نیمه دوم سال قبل در همین منطقه بر اساس تحقیقات مرکز آمار، اظهار شده است.


میانگین قیمت‌های معامله شده برای هر متر مربع از واحد مسکونی در منطقه 2 طی 8 ماه گذشته، 5 میلیون و 481 هزار و 800 تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است.


این ارقام نشان می‌دهد فاصله شدیدی بین قیمت مسكن در محله‌های مختلف منطقه2 وجود دارد طوری كه گران‌ترین نقطه آن تا 20 برابر ارزان‌ترین نقطه‌اش، ارزش دارد.
طبق اعداد و ارقام اعلام شده توسط مرکز آمار، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه‌دوم سال گذشته نسبت به نیمه‌اول همان سال، 8/0 درصد بوده است و از طرف دیگر تعداد معاملات در این بازه زمانی 7/4 درصد كاهش داشته است.


علاوه براین، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه دوم سال گذشته در مقایسه با نیمه اول سال 91، معادل  6/31 درصد افزایشی بوده است.
با این حال در هفته گذشته یکی از ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در محله سعادت آباد در میدان بوستان با این مشخصات به بازار فروش عرضه شد: متراژ این واحد 120 متر مربع، 8 سال ساخت و قیمت هر متر مربع آن 6 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.
از سوی دیگر یک واحد مسکونی که قیمت هر متر مربع آن 12 میلیون تومان اعلام شده بود به بازار معرفی شده و مشاوران املاک این قیمت را بالاتر از ارزش واقعی منطقه (گران‌قیمت) عنوان کردند، زیرا بازه قیمت هر متر از چنین واحدی را بین 8 میلیون و 200هزار تومان تا 9 میلیون 300 هزار تومان عنوان کردند. واحد مذکور 108 متر مربع، نوساز و در خیابان فلامک واقع در شهرک غرب است.


همچنین 4 میلیون تومان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع یک واحد مسکونی 83 متری 18 سال ساخت در پل تاج محدوده ستارخان نمونه‌ای از ارزان‌ترین واحدهای فروشی در بازار مسکن طی چند روز گذشته است، چراکه قیمت ارزنده هر متر مربع این واحد از 4 میلیون و 560 هزار تومان تا 5 میلیون و 60 هزار تومان برآورد می‌شود.


از طرف دیگر در خیابان بیست و هفتم گیشا یک واحد 115 متری 18 سال ساخت با یک قیمت نجومی به بازار فروش معرفی شده است. قیمت هر متر مربع این واحد 13 میلیون تومان محاسبه شده است در صورتی که قیمت هر متر این واحد باید بین 6 میلیون و 490 هزار تومان تا 7 میلیون و 70 هزار تومان باشد.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت مسكن در منطقه2 تهران

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد