اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نرخ مشارکت و قیمت املاک کلنگی در تهران+جدول



نرخ مشارکت و قیمت املاک کلنگی

علاوه بر درصدهای توافقی همچون 50-50 یا 40-60، که بیشترین درصدهای کاربردی در بازار مشارکت در ساخت مسکن هستند، درصد دیگری در بازار ساخت‌وساز به صورت 70-30 نیز از سوی متقاضیان وعده داده می‌شود.

عده‌ای از بنگاهداران فعال که در بخش ساخت و ساز واحدهای مسکونی با سازنده ها در ارتباط هستند، اظهار می‌کنند که این درصد (70-30) مختص واحدهای خاص و مناطق ویژه است و هر مالکی نمی‌تواند از سازنده چنین خواسته‌ای داشته باشد.

 

یکی از فعالان بازار ساخت‌وساز به دنیای اقتصاد گفت‌: املاکی که در مناطق شمالی تهران قرار گرفته اند از این ویژگی خاص برخوردار هستند، زیرا ارزش هر متر مربع واحدهای نوساز در این بخش از تهران با بالاترین قیمت‌های فروشی پیشنهاد می‌شود.

البته این مشاور املاک تصریح کرد‌: با وجود چنین درصدی سازنده از تهیه اسکان و پرداخت مبلغ بلاعوض به مالک معاف است. در متن آگهی روز گذشته یک بنگاه املاک برای جذب مالکان املاک کلنگی اظهار شده بود‌: بهترین ساخت با شرایط 40 به 60 و 30 به 70 در مناطق یک، 2، 3 و 5.

بازار مشارکت در ساخت مسکن

دنیای اقتصاد

 

 


ویدیو مرتبط :
‫قیمت خانه‌های کلنگی تهران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ ارز چاشنی قیمت املاک کلنگی! + جدول


معمولا بازار خرید و فروش املاک کلنگی در 2 ماه پایان سال با رشد معاملات و همچنین افزایش قیمت مواجه می‌شود اما امسال شواهد نشان‌دهنده این مساله است که چاشنی نوسانات قیمت در بازار معاملات املاک کلنگی، نرخ روزانه ارز است!

معمولا بازار خرید و فروش املاک کلنگی در 2 ماه پایان سال با رشد معاملات و همچنین افزایش قیمت مواجه می‌شود اما امسال شواهد نشان‌دهنده این مساله است که چاشنی نوسانات قیمت در بازار معاملات املاک کلنگی، نرخ روزانه ارز است!

 بسیاری از مشاوران املاک فعال در مناطق مختلف تهران درباره قیمت‌های فعلی املاک قدیمی و میزان استقبال از خرید و فروش این دسته از املاک اظهار می‌کنند که اگر هر ساله نرخ تورم، پیش بینی فروشنده‌ها و مسائل دیگر تعیین‌کننده نرخ‌های پیشنهادی فروش محسوب می‌شدند در حال حاضر نرخ ارز و طلا هم به این موارد اضافه شده و اکنون این گزینه تاثیر بیشتری بر میزان قیمت و تصمیم مالکان برای فروش دارد.

یکی از بنگاهداران در غرب تهران در رابطه با این مساله گفت: نزدیک به 10 روز است که بازار خرید و فروش املاک کلنگی در این منطقه با رونق مواجه شده است و از سه هفته گذشته نرخ فروش این دسته از املاک به‌طور میانگین 15 درصد رشد یافته است.

 وی در ادامه افزود: معمولا نوسانات قیمت واحدهای قدیمی ساز در بهمن ماه تا حداکثر 8 درصد افزایش می‌یافت اما امسال شاهد این مساله هستیم که در دی ماه نوسانات قیمت املاک کلنگی آغاز شد آن هم نه به میزان همیشگی بلکه 7 درصد بیش از نوسان هر ساله.

 صدرا دلیل نوسانات قیمت زود هنگام این دسته از املاک را بازار ارز و طلا عنوان و اضافه کرد: اغلب فروشنده ها براین باورند که قیمت فروش املاک کلنگی شان در مقایسه با نرخ بازار ارز و طلا باید هماهنگ باشد یعنی با مبلغی که از خریدار دریافت می‌کنند باید بتوانند مبلغ چشمگیری ارز یا حجم بالایی سکه خریداری کنند تا بتوانند در آینده با سرمایه ارزشمند دوباره به بازار مسکن روی بیاورند.