اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست وزیر لبنان فردا وارد ایران می شود



 

 

لبنان

 

 

 

بیروت - 'سعد حریری' نخست وزیر لبنان فردا ( شنبه ) در راس هیاتی از مقامات ارشد این كشور از جمله پنج وزیر كابینه ، در نخستین سفر رسمی خود به ایران ، وارد تهران خواهد شد.

به گزارش ایرنا از بیروت، سعد حریری در این دیدار كه دو روز به طول خواهد انجامید با مقامات كشورمان از جمله محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

احتمال دیدار كوتاه حریری از اصفهان در حاشیه این سفر نیز وجود دارد.

وی پیش از این یك بار برای انجام امور پزشكی به همراه پدرش رفیق حریری به ایران سفر كرده است.

غضنفر ركن آبادی سفیر ایران در لبنان پیرامون سفر نخست وزیر لبنان به ایران به خبرنگار ایرنا گفت: این نخستین سفر رسمی سعد حریری به عنوان نخست وزیر به ایران است و در راستای تقویت همكاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف انجام می‌ گیرد.

وی پیرامون همكاری های ایران با لبنان با توجه به بحران فعلی این كشور، گفت: ایران از قبل نیز آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همكاری در زمینه‌های مختلف اعلام كرده بود.

یك دیپلمات عرب در بیروت در سخنانی كه روزنامه لبنانی اللواء آن را منتشر كرد ، اعلام كرد : دیدار حریری از ایران در چارچوب حمایت از تحرك سوریه و عربستان و تلاش تركیه و قطر برای حل بحران دادگاه بین المللی ویژه لبنان و مسایل ناشی از آن مانند صدور كیفرخواست و شاهدان دروغین در پرونده تحقیق بین المللی صورت می گیرد.

سفر نخست وزیر لبنان به تهران پس از سفر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به بیروت است كه مهرماه صورت گرفت و در آن هفده توافقنامه همكاری مشترك امضا شد.

سعد حریری امروز ( جمعه ) در گفت و گویی تفصیلی با ایرنا به تشریح اهداف سفر قریب الوقوع خود به ایران و وضعیت سیاسی لبنان پرداخت كه متن آن متعاقبا منتشر خواهد شد..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر دارایی لبنان با وزیر اقتصاد کشورمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سی ان ان: ممکن است همین امشب توافق هسته ای با ایران حاصل شود/وزیر خارجه چین فردا ظهر وارد ژنو می شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سی ان ان: ممکن است همین امشب توافق هسته ای با ایران حاصل شود

شبکه خبری سی ان ان از احتمال دستیابی به توافق هسته ای بین کشورهای گروه ۱+۵ با ایران طی ساعات پیش رو خبر داد.

به گزارش تسنیم، شبکه خبری سی ان ان در خبری فوری از احتمال دستیابی به توافق هسته ای بین کشورهای گروه 1+5 با ایران طی ساعات پیش رو خبر داد. در همین رابطه وزاری کشورهای 1+5 عازم ژنو شده اند.

 

----------------------------------------------

 

وزیر خارجه چین فردا ظهر وارد ژنو می شود

منابع خبری از حضور وزیر خارجه چین در ژنو برای مشارکت در گفتگوهای هسته‌ای با ایران خبر دادند.

به گزارش تسنیم، برخی منابع رسانه‌ای از حضور وزیر خارجه چین در ژنو برای مشارکت در گفتگوهای هسته ای با ایران خبر دادند.

منابع خبری اعلام کردند لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز برای شرکت در مذاکرات هسته ای با کشورمان فردا راهی ژنو می شود. پیش از این یش از این سرگئی لاورف وزیر خارجه روسیه وارد ژنو شد. همچنین سخنگوی وزرات خارجه آمریکا از سفر جان کری به ژنو خبر داد. همچنین اخباری مبنی بر حضور ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس هم منتشر شده است.

به نظر می رسدگروه 1+5  به زودی به توافقی هسته ای با ایران دست می یابند.

/تسنیم