اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخست وزیر سابق عراق: آقای احمدی نژاد! این خلیج، خلیج ع ر ب ی است؛ مهم نیست که دیگران آن را چه خطاب می کنند/ یادتان باشد که شما خیلی از زبان ما در سازمان ملل استفاده می کنید!



  نخست وزیر سابق عراق,خلیج ع ر ب ی,سرزمین اعراب,ایاد علاوی

 

نخست وزیر سابق عراق: آقای احمدی نژاد! این خلیج، خلیج ع ر ب ی است؛ مهم نیست که دیگران آن را چه خطاب می کنند/ یادتان باشد که شما خیلی از زبان ما در سازمان ملل استفاده می کنید!

هر گونه اشغال سرزمین اعراب را غیرقابل قبول می دانیم و به آقای احمدی نژاد یاداور می شویم که این خلیج، خلیج ع ر ب است و مهم نیست که دیگران آن را چه خطاب می کنند ولی حقیقت آن است که این خلیج یک دریاچه عربی است که اعراب در سواحل مختلف آن زندگی می کنند.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش وفاق ملی عراق به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر سابق این کشور، طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن سخنان احمدی نژاد در جزیره ابوموسی گفت: ایران برای فرار از بحران داخلی به دنبال ایجاد بحران در کشورهای عرب همسایه است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، در این بیانیه آمده است: سخنان احمدی نژاد از یک سرزمین عربی اشغال شده بیان شده است!

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما هر گونه اشغال سرزمین اعراب را غیرقابل قبول می دانیم و به آقای احمدی نژاد یاداور می شویم که این خلیج، خلیج ع ر ب است و مهم نیست که دیگران آن را چه خطاب می کنند ولی حقیقت آن است که این خلیج یک دریاچه عربی است که اعراب در سواحل مختلف آن زندگی می کنند.

در بیانیه جنبش وفاق ملی عراق آمده است: اعراب کسانی هستند که پیام اسلام را حمل کرده و زبان قرآن را به دیگران منتقل کردند که در نتیجه آقای احمدی نژاد از آن در صحن عمومی سازمان ملل استفاده می کند!

 

در پایان این بیانیه ی توهین آمیز آمده است: خدا به ما لطف کرد و خانه اش را در عربستان قرار داده و هر ساله بسیاری از مسلمانان از جمله احمدی نژآد و ایرانیان زنده و مرده به انجا می روند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، شایان ذکر است که جنبش وفاق ملی عراق از سوی عربستان و قطر حمایت ملی می شود و هم اکنون از قدرت بسیار کمی در دولت عراق برخوردار است./انتخاب


ویدیو مرتبط :
آقای احمدی نژاد در سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای احمدی نژاد! در مورد این مسائل در سازمان ملل، سخن نگویید، لطفاً !



آقای احمدی نژاد! در مورد این مسائل در سازمان ملل، سخن نگویید، لطفاً !

عدم اظهارنظر در مورد مسائلی که باعث افزایش تنش و تحریک دشمن می شود: در شرایطی که دیوانگان آنسوی دنیا، منتظر یک کلام (به زعم آنان ) تنش زا هستند تا قطعنامه صادر کرده و بر آتش اختلافات بدمند، خوب است بهانه ای به دست این جماعت مریض داده نشود.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سایت انتخاب نوشت:  روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور در صفحه ویژه سفر محمود احمدی‌نژاد به سازمان ملل متحد از تمامی صاحبنظران و علاقمندان خواست تا نظر خود را در مورد آنچه «رییس جمهور باید بگوید» مطرح کنند.

از آنجا که حضور محمود احمدی نژاد در سازمان ملل همواره با جنجال های داخلی و خارجی همراه شده است. سخنانی که گرچه گاه صحیح است و حقیقی ، اما بیان آن، باعث ضرباتی به منافع ملی و مردمی کشورمان شده است ،  سخنانی که چرایی و لزوم بیانش ، آن هم در شرایط خاص کشور ، خود پرسشی است که هیچ گاه پاسخ داده نشده است.

درخواست «انتخاب» از مجموعه محترم ریاست جمهوری که دست به چنین اقدامی زده اند ، آن است که نظرات «انتخاب» و خوانندگانش را به عنوان نه لزوماً یک «صاحب نظر» که «علاقمند به این حوزه ها» (همانطور که در پرسش سایت ریاست جمهوری آمده) به جناب احمدی نژاد ارائه دهند تا در این میان، تنها مسائل مدنظر هواخواهان و نزدیکان ریاست جمهوری به ایشان منتقل نشود و ان شالله این اجابت درخواست «پایگاه اطلاع رسانی رییس جمهور» ، تصنعی و یکطرفه باقی نماند.

سرفصل تقاضای «انتخاب» از جناب رییس جمهور در مورد سخنرانی در سازمان ملل در پی می آید:

1. عدم اظهارنظر در مورد مسائلی که باعث افزایش تنش و تحریک دشمن می شود ( «انتخاب» تاکید می کند که شاید برخی اظهارات ایشان در مورد سیستم حاکمیت دنیا و همچنین مسائلی چون هولوکاست و امثال آن، حقیقت داشته باشد ، اما بیان آن در شرایط فعلی چه کمکی به منافع ملی و نظام اسلامی می کند) : در شرایطی که دیوانگان آنسوی دنیا، منتظر یک کلام (به زعم آنان ) تنش زا هستند تا قطعنامه صادر کرده و بر آتش اختلافات بدمند، خوب است بهانه ای به دست این جماعت مریض داده نشود.

2. عدم اظهارنظر در مورد مدیریت جهانی : طبعاً جناب رییس جمهور (فارغ از مشاوره نزدیکانشان) حق می دهند در شرایطی که کشور از سوء تدبیرها و مدیریت های ناصحیح رنج می برد و دلار برخلاف وعده های هزار باره دولت ، همچنان می تازد ، چگونه می توان از مدیریت جهانی سخن گفت؟

3. عدم اظهارنظر در مورد استقبال مردم آمریکا ، حلقه های امنیتی حول ایشان ، اظهارنظر خصوصی فلان «آقایی که کنار خیابان ایستاده» در مورد جناب ایشان و محبوبیت ، هاله های نور ، یا گرفتن عکس های یادگاری و ... مسائل مشابه که بیشتر باعث جنجال های بی فایده داخلی می شود: طبعاً از جناب رییس جمهور توقع است که از بیان چنین مواردی خودداری نمایند ، اظهاراتی که شنیدنش از ایشان در سال نخست سفرشان به نیویورک، تاحدودی طبیعی به نظر می رسید ، اما بیان آن در هشتمین سفر به نیویورک و در صحن علنی سازمان ملل، چندان عاقلانه به نظر نمی رسد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

عکس یادگاری جنجال برانگیز احمدی نژاد در فرودگاه پایتخت برزیل

طبعاً توقع و آرزوی «انتخاب» این است که جناب رییس جمهور ، جز در سه موارد قید شده ، در هر مورد دیگری که علاقمند هستند ، سخنرانی کنند. از آنجایی که این سفر، آخرین سفر ایشان به نیویورک خواهد بود (البته با فرض اینکه امسال، سال پایانی دولت ایشان باشد!) خوب است آقای احمدی نژاد با رعایت این مسائل، خاطرات خوشی در اذهان باقی بگذارند./انتخاب