اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین پیوند رحم در آمریکا شکست خورد


پزشکان می‌گویند نخستین پیوند رحم در آمریکا در اواخر ماه فوریه در کلینیک کلیولند انجام شد، شکست خورده است، اما حال بیمار خوب است.

همشهری آنلاین: پزشکان می‌گویند نخستین پیوند رحم در آمریکا در اواخر ماه فوریه در کلینیک کلیولند انجام شد، شکست خورده است، اما حال بیمار خوب است.

گزارش نیویورک تایمز این زن ۲۶ ساله که رحم پیوندی دریافت کرده بود، و فقط نام کوچکش لیندسی اعلام شده بود، دچار عارضه حاد شد و اندام پیوندی از بدنش خارج شد..

به گفته سخنگوی کلینیک کلیولند حال این بیمار خوب است. پژوهشگران اکنون در حال بررسی این اندام هستند تا معلوم شود که اشکال کار در کجا بوده است.

کلینیک کلیولند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با کمال تاسف اعلام می‌کنیم که بیمار ما، لیندسی، اخیرا دچار عارضه‌ای ناگهانی شد که به خارج کردن رحم پیوندی‌اش انجامید. در حال حاضر، شرایط منجر به این عارضه تحت بازبینی قرار دارد و اطلاعات بیشتر به محض دسترسی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.»

لیندسی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:«من در این لحظه فقط می‌خواهم سپاسگزاریم را از همه پزشکانم اعلام کنم. آنان با سرعت زیاد عمل کردند تا سلامت و ایمنی من را حفظ کنند. متاسفانه به علت عوارض، من رحم پیوندی‌ام را از دست دادم. اما حلم خوب است و از دعاهای شما متشکرم.»

برای زنانی که بدون رحم متولد شده‌اند یا رحمشان آسیب دیده یا از بدنشان خارج شده است، پیوند زدن رحم سالم به دست آمده از اهداکننده مرده یا زنده امکان بارداری و زایمان را فراهم می‌آٔورد.


ویدیو مرتبط :
وقتی کشتی گیر جوگیر آمریکا در ۱ دقیقه شکست می خورد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاسترو: آمریکا به ایران حمله کند حتما شکست می خورد



 

 

 

کاسترو: آمریکا به ایران حمله کند حتما شکست می خورد

 

کاسترو ، آمریکا را بازنده قطعی هر گونه تجاوز نظامی علیه ایران دانست.

به نقل از خبرگزاری کوبا، فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا در سخنرانی گفت: معتقدم آمریکا در صورت حمله نظامی به ایران و در جنگ متعارف یا هسته ای با این کشور، پیروز نخواهد بود.

کاسترو اضافه کرد: در صورت بروز جنگ متعارف میان میان ایران از یک سو و  آمریکا و غرب از سوی دیگر، شکست ازان آمریکا و غرب خواهد بود. در هر شرایطی، جنگ در افغانستان یا عراق در مقایسه با رویارویی احتمالی آمریکا و غرب با ایران، تنها در حد یک شوخی است.

وی ادامه داد: در صورتی که آمریکا در اقدامی ماجراجویانه بخواهد از سلاح های تاکتیکی هسته ای علیه ایران استفاده کند؛ نتایج این اقدام معلوم نخواهد بود. در صورت چنین حمله ای از آمریکا، این اقدام، اشتباه بسیار بزرگی است که بر تمام جهان تاثیر منفی خواهد داشت و فاجعه دردناکی را برجای خواهد گذاشت. این اقدام ممکن است باعث شود غرب سیطره خود را برای تحولات از دست بدهد.

رهبر سابق کوبا تاکید کرد: جنگ هسته ای با ایران به معنی آسیب و ضرر همه جانبه برای همه طرف هاست...../تحلیل:عصرایران