اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین عملیات داعش در داخل خاک آمریکا / وعده سید حسین نصرالله برای مبارزه با تکفیری‌ها در سوریه



اخبار,اخبار بین الملل,مسابقه کاریکاتور

پذیرش مسئولیت حمله به یک مسابقه کاریکاتور در آمریکا از سوی داعش، آغاز عملیات نیروهای عراقی برای عقب راندن تروریست های از «بیجی»، برنامه حزب الله برای حمله به تکفیری ها در خاک سوریه، رایزنی های ژنو جهت یافتن راه حلی برای بحران سوریه و تصویب طرح جنجالی افزایش قدرت دستگاه های اطلاعاتی فرانسه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز سرخط مطالب مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، موضوع حمله داعش به یک مسابقه کاریکاتور با موضوع پیامبر اسلام، یکی از مهمترین موضوعاتی است که طی یکی دو روز اخیر مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار داشته است. «فاکس نیوز» می نویسد گروه تروریستی داعش روز گذشته با انتشار بیانیه ای، مسئولیت حمله روز یکشنبه به یک مسابقه کاریکاتور که در آن، کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام نیز به تصویر کشیده شده را بر عهده گرفت. فاکس نیوز می نویسد هرچند این نخستین بار است که داعش مسئولیت حمله ای در داخل خاک آمریکا را بر عهده می گیرد، اما مشخص نیست که آیا این بیانیه، تأیید یک عملیات واقعی این گروه بوده و یا صرفاً اقدامی فرصت طلبانه به منظور بهره برداری این گروه از شرایطی بوده که در نتیجه حمله اخیر فراهم شده است.

این در حالی است که در عراق، تلاش ها برای مبارزه با تروریست های داعش ادامه دارد. به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، نیروهای عراق عملیاتی را برای عقب راندن ترویست های داعش از پالایشگاه مهم «بیجی» آغاز کرده اند. در این میان، سخنگوی وزارت کشور عراق اخبار برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تروریست ها توانسته اند بر بخش های اصلی پالایشگاه مذکور مسلط شوند را رد کرده است. این خبرگزاری اشاره می کند که به جز اهمیت اقتصادی پالایشگاه بیجی، این پالایشگاه در مسیر موصل، دومین شهر بزرگ عراق قرار دارد و اگر نیروهای عراقی می خواهند موصل را از داعش باز پس گیرند، باید ابتدا بر این پالایشگاه مسلط شوند. به گفته مقامات محلی، تروریست های داعش از روز دوشنبه تاکنون مجموعه ای از حملات انتحاری را علیه پالایشگاه بیجی ترتیب داده اند.

اما در کشور همسایه عراق، یعنی سوریه نیز مبارزه با گروه های تروریست تکفیری در جریان است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» مواضع دبیرکل حزب الله لبنان درباره مبارزه با تکفیری ها در سوریه را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد سید حسن نصرالله اعلام کرده نیروهای این گروه، حمله ای را در داخل خاک سوریه و در یک منطقه کوهستانی مرزی این کشور علیه گروه تروریستی «جبهه النصره» انجام خواهند داد. رسانه های محلی و گروه های اپوزیسیون سوری حدس می زنند که این حمله طی چند روز آینده در منطقه «قلمون» آغاز خواهد شد. این در حالی است که نصرالله گفته زمان انجام این عملیات و گستره جغرافیایی آن فعلاً اعلام نخواهد شد و در زمان وقوع، قابل مشاهده خواهد بود.


در مطلبی دیگر درباره سوریه، شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «دیلی استار» لبنان به موضوع رایزنی های کشورهای مختلف در ژنو جهت یافتن راه حلی برای بحران سوریه پرداخته اند. روزنامه «دیلی استار» می نویسد نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته در ژنو رایزنی های گسترده ای را با بازیگران منطقه ای و داخلی، از جمله ایران آغاز کرده تا روند متوقف شده مذاکرات برای پایان دادن به منازعه سوریه را احیا نماید. این روزنامه اشاره می کند که ایران به عنوان یکی از بازیگران مهم و تأثیرگذار، از مذاکرات صلح ژنو 1 و ژنو 2 کنار گذشته شده بود. گفت و گوهای جاری ژنو به صورت تک به تک میان سازمان ملل و هر یک از بازیگران موثر در سوریه انجام می گیرد.

در نهایت، موضوع تصویب طرح جنجالی افزایش قدرت دستگاه های اطلاعاتی فرانسه، موضوع دیگری است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «یورو نیوز» می نویسد نمایندگان پارلمان فرانسه روز گذشته طرح جدیدی را تصویب کردند که به سرویس های اطلاعاتی این کشور بیشترین قدرت نظارت و جاسوسی که تاکنون از آن برخوردار بوده اند را اعطا می کند. نخست وزیر فرانسه مدعی شده این قانون برای مبارزه با تروریسم حیاتی است که و انتقادهای وارده مبنی بر مشابهت آن با «قانون مهین پرستی» در آمریکا را که پس از 11 سپتامبر 2001 به تصویب رسید، رد کرده است. گروه های حقوق مدنی با طرح جدید مخالفت کرده و آن را منجر به انجام تجسس های گسترده دانسته بودند. 


  اخبار بین الملل  -  تابناک


ویدیو مرتبط :
حمله هوایی آمریکا به داعش در خاک سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش آمریکا را به مبارزه طلبید / اوباما: عملیات امریکا درعراق طول خواهد کشید



اخبار,ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش


اخبار بین الملل - داعش آمریکا را به مبارزه طلبید

ابو موسی از آمریکا خواست به جای حمله هوایی به عناصر این گروه، سربازان خود را به عراق بفرستد تا داعش آن‌ها را شکست دهد.

«ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش گفت که داعش آمریکایی‌ها در همه جا شکست می‌دهد و با بر افراشتن پرچم خود در کاخ سفید، در آمریکا خلافت اسلامی اعلام می‌کند.

گروه تروریستی داعش واشنگتن را تهدید کرد که خلافت اسلامی را در آمریکا اعلام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «ابو موسی» مدیر دفتر رسانه‌ای داعش گفت که داعش آمریکایی‌ها در همه جا شکست می‌دهد و با بر افراشتن پرچم خود در کاخ سفید، در آمریکا خلافت اسلامی اعلام می‌کند.

ابو موسی از آمریکا خواست به جای حمله هوایی به عناصر این گروه، سربازان خود را به عراق بفرستد تا داعش آن‌ها را شکست دهد.

 

-------------------------

 

اوباما: عملیات امریکا درعراق طول خواهد کشید

اوباما گفت : امریکا به کمک نظامی ومشورتی خود به دولت بغداد و نیروهای کرد ادامه خواهد داد وبراهمیت تشکیل یک دولت فراگیر ازسوی خود عراقی ها تاکید دارد.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز شنبه اعلام کرد: حملات هوایی امریکا به انهدام سلاح وتجهیزات داعش منجر خواهد شد تا ازحمله آنها به اربیل مرکز کردستان عراق جلوگیری کند ولی این عملیات ممکن است مدتی طول بکشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز ازواشنگتن، اوباما به خبرنگاران گفت: ˈ من فکر نمی کنم که ما بتوانیم این مشکل را طی چند هفته حل کنیم. ˈ

وی پیش از ترک واشنگتن به مقصد ماساچوست برای تعطیلات دو هفته ای در یک کنفرانس خبری کوتاه گفت: این طرح احتمالا یک طرح بلندمدت خواهد بود.

اوباما گفت: امریکا به کمک نظامی ومشورتی خود به دولت بغداد و نیروهای کرد ادامه خواهد داد وبراهمیت تشکیل یک دولت فراگیر ازسوی خود عراقی ها تاکید دارد.

اوباما گفت:ˈ من فکر می کنم که این یک زنگ بیدار باش برای عراقی ها در بغداد خواهد بود تا دریابند که ما قصد داریم درنحوه عملکرد خودشان باز اندیشی کنند . ˈ

اوباما روزپنجشنبه به ارتش امریکا اجازه داد کمک های بشردوستانه از هوا برای جلوگیری ازآنچه که وی ˈ نسل کشی ˈ فرقه مذهبی باستانی یزیدی درعراق خواند فرو بریزند وحملات هدفمند علیه رزمندگان داعش درشمال عراق انجام دهند. این عملیات محدود وبرای حفاظت ازامریکاییان شاغل درمنطقه خواهد بود.

اخبار بین الملل - ایلنا،ایرنا