اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نخستین دختر بسیجی خلبان، فردا پرواز می كند



 

 

 

نخستین دختر بسیجی خلبان، فردا پرواز می كند

 

سردار همدانی:

نخستین دختر بسیجی خلبان، فردا پرواز می كند

تهران - فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینكه 'باشگاه هوایی بسیج به 10 فروند هواپیمای فوق سبك مجهز شده است'، خبر داد كه نخستین دختر بسیجی در سن 17 سالگی پرواز خود را روز دوشنبه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار حسین همدانی روز یكشنبه در نشست خبری با خبرنگاران تاكید كرد: بیش از یكصد خلبان بسیجی تربیت كرده ایم كه كار خود را آغاز نموده اند.

وی افزود: بیش از 100 تكاور جنگ سایبری نیز تربیت كرده ایم و اینها وارد عمل شده و عملیات خود را آغاز كرده اند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه به نقش زنان در دوران دفاع اشاره كرد و گفت: اگر زنان در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند، پیروزی حاصل نمی شد.

وی با بیان اینكه هفتاد دو و نیم درصد از شهدا دفاع مقدس بین سنین 15 تا 25 هستند، تاكید كرد: بیش از دو هزار شهید زیر دو سال و یك درصد شهداء نیز بالای 80سال هستند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ اظهار داشت: شهداء در این سنین نشان می دهد كه نبرد مقدس ما نبرد مردمی بوده است و همه مردم در دفاع مقدس شركت داشته اند.

سردار همدانی با بیان امام راحل با بسیج مردمی انقلاب را به پیروزی رساندند، خاطر نشان كرد: با تشكیل بسیج مردمی و بسیج مستضعفین انقلاب تثبیت شد و ده ها توطئه خنثی شد.

وی علم هسته ای را محصول و تلاش برادران بسیجی دانست و گفت: بسیجیان در عرصه سازندگی نیز نقش بزرگی ایفا كردند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: بسیجیان و مردم با بصیرت توانستند از مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی عبور كنند.

سردار همدانی دهه چهارم انقلاب را دهه جهاد علمی خواند و گفت: در چشم انداز 20 ساله باید در منطقه و خاورمیانه اول شویم و نشانه های آن امروز هویداست.

وی بسیج را فراتر از یك تشكل توصیف كرد و افزود: بسیج همه تشكل ها را پوشش می دهد و از همه ظرفیت ها می تواند استفاده كند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ یكی از تهدیدات دهه چهارم را جنگ نرم دانست و افزود: ما در جنگ سخت به توپ و تانك نیاز داشتیم اما برای مقابله با جنگ نرم به رسانه و سایبر نیاز داریم.

وی با بیان اینكه دفاع در جنگ نرم محكوم به شكست است، اظهار داشت: در جنگ نرم باید آفند كرد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
اولین دختر بسیجی خلبان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر شهید بابایی در سریال «شوق پرواز»+جدیدترین عکسهای مجموعه



 

دختر شهید بابایی در سریال «شوق پرواز»+جدیدترین عکسهای مجموعه

این هفته و با پخش قسمت سوم سریال «شوق پرواز»، سلما بابایی تنها دختر شهید بابایی در نقش واقعی خود در این سریال مقابل دوربین ایفای نقش خواهد کرد.

در قسمت سوم این سریال تلویزیونی مخاطبان شاهد ادامه پی گیری سعید با بازی کوروش تهامی برای یافتن ردپایی از فرخ هستند. سعید در بخشی از داستان با ملیحه حکمت همسر شهید عباس بابایی و دخترش سلما مواجه می شود. نکته جالب توجه حضور سلما بابایی دختر واقعی شهید بابایی در کنار افسانه بایگان بازیگر نقش همسر شهید بابایی است.

طبق اعلام روابط عمومی سریال تلویزیونی «شوق پرواز»، در این قسمت سعید با مطالعه یادداشت های تحقیقات همسرش درباره شهید بابایی، به گذشته شهر قزوین در دهه ۳۰ هجری شمسی و دوران کودکی عباس بابایی می رود و مخاطبان شاهد صحنه هایی از کودکی این شخصیت و حضور او در تعزیه عید قربان خواهند بود. همچنین در این قسمت آشنایی عباس بابایی در کودکی با هواپیما طی چند سکانس به تصویر کشیده می شود.

با پخش این قسمت بازی چند بازیگر جدید در سریال «شوق پرواز» آغاز خواهد شد. فخرالدین صدیق شریف در نقش پدر عباس بابایی، علیرضا مظفری در نقش کودکی عباس بابایی، آناهیتا اکبری در نقش کودکی ملیحه همسر عباس بابایی، ارشیاطالبی در نقش سعید دوست دوران کودکی عباس، عبدالرضا اکبری در نقش دایی عباس بابایی، پوراندخت مهیمن در نقش زن دایی عباس بابایی، مهران رجبی در نقش حاج عبدالله دوست خانوادگی، آرش نوذری در نقش خلبان و... برخی از بازیگران این قسمت هستند.

این سریال ۲۴ قسمتی به کارگردانی یدالله صمدی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگی با موضوع زندگی خلبان شهید عباس بابایی با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید شده و پخش آن از جمعه ۱۱ شهریور گذشته از شبکه یک سیما آغاز شده است.

همزمان با پخش قسمت سوم، سایت اینترنتی این سریال به نشانی www.shogheparvaz.tv در دسترس علاقمندان خواهد بود. ایمیل info@ shogheparvaz.tv نیز از روز جمعه برای دریافت نظرها و دیدگاه های علاقمندان و بینندگان سریال در دسترس خواهد بود.

شبکه ایران (www.inn.ir)     

شوق‌پرواز