اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه گزینش داوطلبان کنکور 92 در دانشگاه آزاد اعلام شد



اخبارکنکور,نحوه گزینش داوطلبان کنکور 92 در دانشگاه آزاد

اعلام تازه ترین تصمیمات؛

نحوه گزینش داوطلبان کنکور 92 در دانشگاه آزاد اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش از تازه ترین تصمیمات در خصوص نحوه گزینش داوطلبان کنکور 92 توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه پذیرش داوطلبان توسط دانشگاه آزاد در کنکور سراسری 92، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در کد رشته محلهای تحصیلی با آزمون، پس از اعلام نتایج اولیه به صورت جداگانه اقدام می کند.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سال 92 در 12 مردادماه، داوطلبان علاقمند به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد باید بعد از دریافت کارنامه نتیجه اولیه از سازمان سنجش، برای انتخاب رشته این دانشگاه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش، افزود: تا آخرین لحظات قرار بود انتخاب رشته دانشگاه آزاد در لیست انتخاب رشته صدگانه سازمان سنجش قرار داشته باشد اما مرکز آزمون این دانشگاه پیشنهاد کرد فرایند انتخاب رشته، گزینش داوطلبان و اعلام نتایج نهایی را به صورت جداگانه انجام دهد.

توکلی اظهار داشت: بنابراین، همزمان با آغاز انتخاب رشته در سازمان سنجش، سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز فرایند انتخاب رشته را برای داوطلبان علاقمند به تحصیل در این دانشگاه آغاز خواهد کرد.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه تمام داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری سال 92 امکان انتخاب کد رشته محلهای دانشگاه آزاد را دارند، تاکید کرد: داوطلبانی که علاوه بر علاقمندی برای دانشگاه آزاد، دانشگاههای پیام نور یا غیرانتفاعی را انتخاب کرده اند از سوی سازمان سنجش گزینش خواهند شد، در صورت قبولی در هر یک از این دانشگاهها، داوطلبان حق انتخاب یک پذیرش را دارند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تیزر اعلام ثبت نام دانشگاه آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه گزینش نهایی داوطلبان و طراحی سوالات کنکور ارشد 92



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

تقویم آزمون کارشناسی ارشد 92

رییس سازمان سنجش تشریح کرد:‌ نحوه گزینش نهایی داوطلبان و طراحی سوالات کنکور ارشد 92

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به سطح سوالات و نحوه گزینش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد 92، گفت: در این آزمون بیش از 900 هزار داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بیش از 900 هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد 92 ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد 89 هزار داوطلب علاقه‌مندی خود را برای شرکت در گرایش دوم نیز اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به توزیع کارت آزمون کارشناسی ارشد از 15 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: آزمون کارشناسی ارشد 92 طی روزهای 18، 19 و 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

خدایی با تاکید بر اینکه سطح سوالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی در هر رشته است، خاطرنشان کرد: سوالات به گونه‌ای طراحی شده است که نیاز به ماشین حساب وجود ندارد، بنابراین داوطلبان باید از آوردن ماشین حساب بر جلسه آزمون خودداری کنند.

وی با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد، گفت: گزینش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل دوره کارشناسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر 20 درصدی معدل دوره کارشناسی در گزینش داوطلبان، گفت: اعمال 20 درصد معدل دوره کارشناسی بر اساس مصوبه کمیته مطالعه و برنامه ریزی آزمون تحصیلات تکمیلی به صورت تراز اعمال می‌شود.

خدایی با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در اردیبهشت منتشر می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، می‌توانند از میان کد رشته محل‌های مربوطه، به ترتیب تقدم علاقه، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

رییس سازمان سنجش در خاتمه از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 92 در دهه اول شهریور ماه خبر داد./ایسنا