اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه فروش اینترنتی و ارسال داروی پرونده‌ ای


مدیرعامل سازمان شرکت سهاپخش هلال جزییات طرح ثبت و سفارش اینترنتی داروهای پرونده‌ای و ارسال رایگان با پیک را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان شرکت سهاپخش هلال جزییات طرح ثبت و سفارش اینترنتی داروهای پرونده‌ای و ارسال رایگان با پیک را تشریح کرد.

دکتر حسین صانعی‌فر صبح امروز در نشست خبری در تشریح اقدامات انجام شده از سوی شرکت سهاپخش جمعیت هلال احمر گفت: وظیفه تهیه، تامین و توزیع داروها در هلال احمر و همچنین اداره داروخانه‌ها بر عهده این شرکت است. در حال حاضر نیز داروهای فوق تخصصی، تک نسخه‌ای و بیماران خاص در دستور کار تهیه این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر داروخانه مرکزی هلال احمر واقع در خیابان طالقانی، داروخانه جشنواره مستقر در خیابان جشنواره تهرانپارس نیز به ارائه و توزیع داروهای تک نسخه‌ای می‌پردازد، گفت: البته داروخانه جشنواره که پوشش دهنده شرق تهران است در داخل مجتمع دارویی هلال قرار دارد که در نظر داریم دسترسی به این داروخانه را تسهیل بخشیم. به این ترتیب این قطب دارویی در مکانی مناسب‌تر دایر شود، اما در حال حاضر داروخانه جشنواره تنها مرکز تک نسخه‌ای شرق تهران است.

وی با بیان اینکه در گذشته زمان زیادی صرف تامین داروهای تک نسخه‌ای برای بیماران سرطانی و خاص می‌شد، گفت: در حال حاضر اکثر داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها وجود دارد و برای تامین داروهای تک نسخه‌ای دیگر نیز به صورت میانگین یک ماه زمان لازم است.

استقرار نمایندگان بیمه در داروخانه‌های هلال

صانعی‌فر همچنین از استقرار نمایندگان بیمه در داروخانه‌های هلال خبر داد و گفت: ‌در حال حاضر داروخانه جشنواره تهرانپارس نماینده بیمه تامین اجتماعی و در داروخانه مرکزی نیز نمایندگان بیمه‌های نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، سلامت و خدمات درمانی مستقر هستند. جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که با بیمه‌های اصلی همکاری کند و فضا در داروخانه به آنها اختصاص دهد تا بیماران برای تایید نسخ خود با مشکلی مواجه نشوند.

ایجاد سامانه ثبت اصالت دارو


مدیر عامل شرکت سهاهلال همچنین از راه‌اندازی سامانه ثبت اصالت دارو با کمک سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: این سامانه به صورت پایلوت در داروخانه‌ جشنواره اجرایی و در حال حاضر در داروخانه مرکزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که این داروها دارای شماره و بارکد است و پس از ثبت اصالت دارو در این سامانه مشخص می‌شود که زمان ورود این دارو به داخل کشور یا چرخه دارویی کشور چه زمانی است. حتی مشخص می‌کند که این دارو به چه فردی تحویل داده شده است و پیگیری و رصد این دارو آسان خواهد بود. این سامانه کمک می‌کند که داروهایی به جز آنچه که مورد تایید سازمان غذا و داروست، وارد چرخه مصرف نشود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر سه ماه است که این سیستم ایجاد شده و علاوه بر داروخانه مرکزی هلال احمر، داروخانه جشنواره، 13 آبان، 29 فروردین و شهید کاظمی نیز تحت پوشش این بارکد قرار دارند.

صانعی‌فر همچنین از ایجاد سیستم ثبت اینترنتی داروهای پرونده‌ای خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر به منظور تسهیل حال بیماران تک نسخه‌ای اقدام به ایجاد سامانه ثبت اینترنتی داروها کرده است. این مبحث از سه روز گذشته ایجاد شده و تاکنون 10 نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به داروی پرونده‌ای دارند در داروخانه هلال پذیرش و پس از آن با ارائه کد چند رقمی می‌توانند پروسه تهیه و تحویل داروی خود را به صورت اینترنتی ملاحظه کنند، گفت: البته پیامک‌هایی نیز به آنها ارسال خواهد شد که نشان دهد دارویشان در چه منطقه‌ای است.

صانعی‌فر افزود: پس از آن با استفاده از پیک موتوری و موتورهای یخچال‌دار البته به شرط تکمیل پرونده توسط بیمار، این داروها در سطح تهران برای بیماران به صورت رایگان پیک خواهد شد. در حال حاضر این رویه به صورت آزمایشی در داروخانه مرکزی انجام می‌شود و پس از آن نیز به سایر داروخانه‌ها تعمیم می‌یابد.

وی همچنین از همکاری تنگاتنگ شرکت پخش سها با 22 سازمان بیمه گر و 23 سازمان حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: شرکت پخش سها با سامانه 1490 وزارت بهداشت نیز همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم داروهای نازایی، شیمی درمانی، ام.اس گسترش و تنوع تعداد اقلام دارویی در داروخانه‌های هلال ایران داشته باشد.

صانعی‌فر همچنین با بیان اینکه اولویت فعالیت‌های این شرکت توزیع عادلانه تمام داروهای مورد نیاز مردم بویژه داروهای حیاتی و مهم در مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: خوشبختانه با همکاری مسئولان وزارت بهداشت اکنون مراکز پخش داروی شرکت پخش سها در استان‌های تهران، مازندران، ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، کرمانشاه، گیلان، ‌خوزستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، فارس، اردبیل و کرمان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: ‌در حال حاضر زمان تحویل دارو در مراکز استان‌ها به داروخانه‌های سراسر کشور از طریق مراکز پخش دارویی هلال احمر به 48 ساعت کاهش یافته و در نظر داریم تمام داروهای بیماران سرطانی، عمومی، خاص و تمام داروهای پرمصرف و حیاتی مورد نیاز کشور را توزیع کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سبد دارویی شرکت پخش سهاهلال به ایسنا گفت: با همکاری 60 شرکت دارویی و در قالب 25 قرارداد منعقد شده، در حال حاضر اقلام موجود در سبد دارویی هلال احمر در داروخانه‌ها و مراکز پخش به 700 قلم افزایش یافته که شاهد رشد 100 درصدی آن بوده‌ایم.

حداکثر زمان انتظار برای دریافت دارو؛ 15 دقیقه


صانعی‌فر در مورد مدت زمان سفارش دارو تا تحویل به متقاضیان نیز به ایسنا گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده زمان سفارش تا تحویل دارو حداکثر به یک ماه کاهش یافته است، این در حالیست که در گذشته سه تا چهار ماه زمان لازم بود. همچنین مدت زمان انتظار برای دریافت دارو در داروخانه‌های مرکزی و تک نسخه‌ای هلال احمر و داروخانه شماره 2 هلال در تهرانپارس حداکثر 15 دقیقه است و این در حالیست که زمان انتظار برای دریافت دارو در گذشته 30 دقیقه بوده است.


ویدیو مرتبط :
ارسال پرونده قضایی خاوری به کانادا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه ارسال پیامک اینترنتی اعلام شد


سرویس پیامک تلفن ثابت در اسفندماه سال 87، در مرکز مخابراتی ولیعصر تهران افتتاح شده و هم‌اکنون ارسال و دریافت پیامک از طریق شبکه تلفن ثابت، از طریق سه روش امکان‌پذیر و مدتی است ارسال پیامك از طریق تلفن ثابت برای مشتركین تهرانی امكان پذیر شده است.

خبرگزاری ایسنا: سرویس پیامک تلفن ثابت در اسفندماه سال 87، در مرکز مخابراتی ولیعصر تهران افتتاح شده و هم‌اکنون ارسال و دریافت پیامک از طریق شبکه تلفن ثابت، از طریق سه روش امکان‌پذیر و مدتی است ارسال پیامك از طریق تلفن ثابت برای مشتركین تهرانی امكان پذیر شده است.

متقاضیان می‌توانند برای استفاده از این سرویس از طریق سایت www.asanak.ir و یا با مراجعه به دفاتر خدمات مشترکین مخابرات سرویس پیامک اینترنتی (ارسال و دریافت پیامک) خود را فعال كرده و هزینه آن را بر روی قبض تلفن ثابت پرداخت كنند.


شرکت مخابرات استان تهران سرویس جدیدی را فعال كرده است که به واسطه آن، مشترکین تلفن ثابت می‌توانند با شماره‌ تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت، پیامک ارسال و دریافت كنند. به کمک این سرویس به جای ارسال پیامک با شماره‌های مجازی 1000 ,2000 و یا 3000، پیامک با شماره‌ تلفن ثابت و پیش شماره 021 ارسال می‌شود و شماره پیامک با شماره تلفن تماس، یکی می‌شود.

سرویس پیامک اینترنتی این امکان را به شما می‌دهد تا در حین کاربری اینترنت، حجم بالایی از پیامک را ارسال و یا دریافت کنید و به صورت لحظه‌ای وضعیت پیامکهای ارسالی و یا دریافتی را پیگیری نموده و در صورت نیاز به پیامکهای دریافتی پاسخ دهید.

ارسال پیامک با شماره ارسالی که دقیقا مطابق با شماره تلفن ثابت شماست، این امکان را به شما می دهد تا شناسه پیامکی شما همان شماره تلفن تماس شما خواهد بود و مخاطبین شما علاوه بر تماس، می توانند به همان شماره تلفن ثابت به شما پیامک ارسال کنند.

همچنین به محض دریافت پیامک شما روی تلفن همراه مخاطب، امکان برقراری تماس (call) و یا پاسخ دهی مستقیم (reply) روی همان شماره، برای دریافت کننده پیامک وجود دارد چرا که شماره ارسال پیامک (ID) همان شمار تلفن ثابت شماست.

*استفاده بهینه از فضای متن پیامک

استفاده بهینه از فضای متن پیامک با توجه به محدودیت تعداد کاراکتر در هر واحد پیامک بدین صورت است كه شماره تماس شما در قسمت بالای پیامک و به عنوان ID آورده شده است و دیگر نیازی به تایپ مجدد شماره تلفن تماس در متن پیامک نیست.

 شرکت مخابرات استان تهران در راستای ارایه خدمات جدید به مشترکان تلفن ثابت خانگی، ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت را ارایه کرده که با این روش، ارسال و دریافت پیامک از شبکه ثابت به ثابت، ثابت به سیار و سیار به ثابت امکان‌پذیر است.

1- از طریق گوشی‌هایی که قابلیت ارسال و دریافت پیامک را دارند.

2- مراجعه به سایت TCT.IR و استفاده از نرم‌افزار پیاثا (نرم‌افزار ارسال پیامک تلفن ثابت).

3- از طریق سرویس اینترنتی آسانک. ابتدا مشترک باید در سایت asanak.ir یا مراکز تلفن ثابت، ثبت نام کند و نام کاربری و رمز عبور اخذ کند که به این ترتیب قادر به ارسال و دریافت پیامک می‌شود.

روش پرداخت هزینه سرویس آسانک برای مشترکان دایمی و اعتباری متفاوت است.مشترکان دایمی (معمولی) تلفن ثابت می‌توانند حداکثر 100 پیامک در روز ارسال کنند و هزینه آن را روی فیش پایان دوره می‌پردازند.

مشترکان اعتباری نیز می‌توانند بدون محدودیت تا پایان اعتبار، پیامک ارسال کنند.کارایی «آسانک» در قابلیت ارسال پیامک تکی و گروهی و مستقل بودن امکان ارسال پیامک از مکان فیزیکی خط تلفن و بر بستر اینترنت است.

همچنین در پیامکی که از طریق «آسانک» ارسال می‌شود، در قسمت شماره مبدا، به جای شماره‌های مجازی (مانند 1000 و 2000) شماره تلفن ثابت ارسال‌کننده، نمایش داده می‌شود.