اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه تصحیح پاسخنامه‌ کنکوری‌ها/ بررسی مجدد پاسخنامه‌ها



نحوه تصحیح پاسخنامه‌ کنکوری‌ها,بررسی پاسخنامه‌ها,مشاور عالی سازمان سنجش

نحوه تصحیح پاسخنامه‌ کنکوری‌ها/ بررسی مجدد پاسخنامه‌ها

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون سراسری سال 92، با نظم و آرامش، کیفیت مطلوب و امنیت کامل، نحوه تصحیح پاسخنامه‌های داوطلبان را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پس از برگزاری آزمون، کلیه پاسخنامه‌ها به صورت لاک و مهر شده و با حفاظت کامل به سازمان سنجش منتقل شد، گفت: پس از انتقال، کار قرائت پاسخنامه‌ها به صورت قرنطینه و توسط دستگاه‌های علامت‌خوان آغاز شد.

 

وی درباره نحوه تصحیح پاسخنامه‌های داوطلبان توسط دستگاه علامت‌خوان، اظهارکرد: در قرنطینه قرائت با رعایت کلیه مقررات و ضوابط هر پاسخنامه توسط دو دستگاه علامت‌خوان به طور مجزا قرائت می‌شود و نتایج حاصله از قرائت هر دو دستگاه مطابقت داده شده تا از صحت قرائت اطمینان حاصل شود.

 

مشاورعالی سازمان سنجش، افزود: پس از آن به طور تصادفی نیز نتیجه قرائت برخی پاسخنامه‌ها به طور موردی بررسی شده تا کاملا از صحت قرائت انجام گرفته اطمینان 100 درصدی حاصل شود.

 

توکلی در پایان، خاطرنشان کرد: پس از اجرای این مرحله، سایر مراحل اجرایی کار شامل تصحیح اوراق، محاسبه نمرات خام و نمرات تراز و دیگر محاسبات لازم و در نهایت محاسبه نمره کل در هر یک از زیر گروه‌های آزمایشی انجام شده و نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و در روز شنبه (12 مرداد ماه) بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
‫تصحیح پاسخنامه های کنکور‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه تصحیح پاسخنامه‌‌های کنکور سراسری



اخبار ,اخبار دانشگاه ,تصحیح پاسخنامه‌‌های کنکور سراسری

 

اخبار دانشگاه - نحوه تصحیح پاسخنامه‌‌های کنکور سراسری

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح نحوه تصحیح پاسخنامه‌های کنکور سراسری گفت: کار قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه سازمان سنجش از طریق دو دستگاه علامت‌خوان جداگانه انجام می‌شود.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: با حمد و سپاس به درگاه خداوند و بر اساس گزارشات رسیده از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری سال 93 این آزمون در تمام گروه‌های آزمایشی با نظم،‌آرامش، کیفیت مطلوب و امنیت کامل مطابق با برنامه زمانی پیش‌بینی شده برگزار شد.

وی افزود: قرنطینه دفتر فناوری اطلاعات سازمان سنجش به منظور قرائت پاسخنامه‌ها نیز دو ساعت قبل از برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی آغاز و بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده پس از برگزاری آزمون پاسخنامه‌ها به صورت لاک و مهر شده با حفاظت کامل به سازمان سنجش منتقل و به نماینده دفتر فناوری اطلاعات این سازمان تحویل داده شد.

توکلی ادامه داد:‌ کار قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطینه سازمان سنجش از طریق دو دستگاه علامت‌خوان جداگانه انجام می‌شود تا از صحت تصحیح پاسخنامه‌ها اطمینان کامل داشته باشیم.

به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور کلید تصحیح سوالات عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه آزمون سراسری سال 93 از ساعت 20 امروز یکشنبه هشتم تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و نتیجه اولیه نیز به صورت کارنامه تنظیم و در نیمه اول مرداد ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

توکلی اضافه کرد: یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری برای داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از 75 هزار در هر یک از گروه‌های ریاضی،تجربی و انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از ده هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
اخبار دانشگاه - فارس