اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نحوه ارزشیابی مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سال 2013 تغییر می‌كند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با هدف صیانت از تلاش دانشگاهیان داخل كشور

نحوه ارزشیابی مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی از ابتدای سال 2013 تغییر می‌كند

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور از برنامه‌های جدید این وزارتخانه به منظور اعتبارسنجی مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود ملاباشی در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به رسالت وزارت علوم به منظور صیانت از مرزهای علمی کشور تصریح کرد: از ابتدای سال جدید میلادی اعتبار سنجی، پذیرش و استخدام کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های خارجی در کشور بر مبنای رتبه دانشگاه‌های صادرکننده این مدارک خواهد بود.

وی افزود: شاخص اعتبارسنجی و اعلام میزان اعتبار مدارک فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی بر مبنای شاخص‌های متعدد طبقه‌بندی دانشگاه‌ها در سطح دنیا به همراه شاخص‌های بومی کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با تأکید بر دفاع از تلاش‌های اعضای هیأت علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های داخلی به ویژه دانشگاه‌های برتر کشور تصریح کرد: بر اساس شیوه جدید ارزشیابی و اعتبارسنجی مدارک دانشگاه‌های خارجی، دانشگاه‌های کشورهای مختلف صرفه نظر از مسائل سیاسی، جغرافیایی وفرهنگی با دانشگاه‌های برتر جهان و نیز دانشگاه‌های برتر داخلی مقایسه خواهند شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آموزش حسابداری و فارغ التحصیلان دانشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارج از کشور + هزینه ارزشیابی



اخبار,اخباردانشگاه,ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارج از کشورU


اخباردانشگاه - نحوه ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارج از کشور + هزینه ارزشیابی

مدیرکل سابق امور دانش‌آموختگان وزارت علوم با اشاره به سامانه‌ای بودن ارزشیابی مدارک دانشگاه‌های خارج از کشور، هزینه ارزشیابی مدارک در هر یک از مقاطع تحصیلی را اعلام کرد.

دکتر محمد حسین مجلس آرا در گفت‌و‌گو با ایسنا ، با بیان اینکه دانش آموختگانی که از دانشگاه‌های خارج از کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند، پس از مراجعه به کشور برای ادامه تحصیل و امور دیگر نیاز به تایید و ارزشیابی مدارک خود دارند، اظهار کرد: هزینه ارزشیابی مدارک بر اساس مصوبه دولت مشخص می‌شود.

وی افزود: هزینه ارزشیابی مدارک برای مدارک مقطع کارشناسی 30 هزار تومان، کارشناسی ارشد 60 هزار تومان و برای مقطع دکتری 100 هزار تومان است.

به گفته مدیرکل سابق امور دانش‌آموختگان وزارت علوم این دسته از افراد باید مدارک خود را اسکن و در سایت اداره کل دانش آموختگان بارگذاری کنند.

مجلس آرا خاطر نشان کرد: پس از بررسی مدارک توسط کارشناسان، تایید مدارک از طریق سامانه در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
اخبار دانشگاه -  ایسنا