اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات ۹۰۰ نفر از زیر آوارهای زلزله چین



 

 

نجات ۹۰۰ نفر از زیر آوارهای زلزله چین

 

شمار تلفات زلزله شمال غرب چین در شرایطی از مرز ۹۰۰ نفر فراتر رفته است كه در این ارتباط ۱۰۰۰ نفر دیگر نیز از زیر آوار نجات یافتند.



هزاران نفر از مردم چینگ های چین كه خانه‌هایشان بر اثر زلزله بامداد چهارشنبه ویران شده است، شب‌ها را به اجبار در سرما سپری می‌كنند. دولت چین می‌گوید: تاكنون ۹۰۰ نفر در این رخداد مهیب كشته و ۹۹۸۰ نفر زخمی شده‌اند. این در حالی است كه ۳۱۳ نفر همچنان ناپدید هستند و بیم افزایش شمار تلفات وجود دارد.


در شرایطی كه تلاش امدادرسانان برای نجات مردم از زیر آوار منطقه كوهستانی یوشو ادامه دارد، برودت هوا بر دشواری‌های عملیات افزوده است.



هو شو، معاون تیم بین‌المللی جستجو و كمك‌رسانی چین می‌گوید: بجز بلندای زیاد منطقه زلزله‌زده كه در ۴۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، اختلال در خطوط تلفن و برق و همچنین رانش زمین بر اثر زلزله، كمك‌رسانی و انتقال تجهیزات لازم را با سختی‌های فراوانی همراه كرده است.



وی ادامه می‌دهد: بسیاری از مدرسه‌های یوشو ویران شده‌اند و دست‌كم ۶۶ دانش‌آموز و ۱۰ معلم جزو كشته‌شدگان زلزله هستند.



این گزارش می‌افزاید: پس از آن‌كه مشخص شد تخریب بسیاری از این مدرسه‌ها به دلیل ضعف در ساختمان‌سازی و سست بودن پایه‌های آنها و در نتیجه ضعف قوانین ساخت‌وساز بوده است، بسیاری از بازماندگان، خشم و عصبانیت خود را ابراز كردند.



تاكنون بیش از ۱۰۰۰ نفر زنده از زیر آوار بیرون كشیده شده‌اند. زلزله سحرگاهی در چینگ‌ ‌‌‌‌‌های، خاطره فاجعه مرگبار در سی چوان را برای مردم چین زنده كرده است.



عصر ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ در حالی كه چشم‌بادامی‌ها برای برگزاری المپیك پكن لحظه‌شماری می‌كردند، زلزله‌ای به بزرگی ۸‌/‌۷ ریشتر جنوب غرب سی‌چوان را با خاك یكسان كرد..../ جام‌جم آنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ویدیوئی از زلزله دیروز چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله شدیدی چین را لرزاند/ تاکنون ۴۷ نفر کشته شده اند



زمین‌لرزه‌ درچین,زلزله درچین,مناطق زلزله دیده چین

زلزله شدیدی چین را لرزاند/ تاکنون ۴۷ نفر کشته شده اند

در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر در شمال غرب این کشور دست‌کم 47 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش  خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، مرکز لرزه‌نگاری استان «گانسو» در همین رابطه اعلام کرد: این زمین‌لرزه ساعت 7:45 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی منطقه‌ای در شمال غرب این کشور را به لرزه درآورد. همچنین کانون زمین‌لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین بوده است.

در گزارش مقام‌های محلی چین آمده است که بر اثر این زمین‌لرزه، بیشتر مناطق روستایی زلزله‌زده خسارت دیده و تعداد قابل توجهی خانه نیز ویران شده است. همچنین بر اثر این زمین‌لرزه 270 نفر نیز مجروح شده‌اند.

شاهدان می‌گویند که در زمان وقوع زمین‌لرزه، لرزش خانه‌ها و درختان به وضوح قابل مشاهده بوده و همچنین این لرزش‌ها حدود یک دقیقه طول کشیده است.

تعدادی سرباز، نیروی پلیس و بیش از 300 نیروی محلی برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

در پی وقوع چندین زمین لرزه در مناطق دورافتاده شمال غربی چین اداره لرزه نگاری چین برنامه ویژه فوری را برای نظارت بر زمین لرزه ها و اعزام گروه های امدادرسانی به مناطق زلزله زده به اجرا در آورده است.

خبرآنلاین