اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات مادر از مرگ با تیزهوشی 2 كودك



نجات مادر از مرگ با تیزهوشی 2 كودك

خواهر و برادر كوچولوی باهوش مادرشان را از مرگ در حمام پر از گاز نجات دادند.در واپسین لحظات عمر زن جوان، دختر و پسر كوچولو به دادش رسیدند و با تلاش بموقع پزشكان از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش ایران، روز جمعه گذشته زن 34 ساله ای به نام راحله برای شستن لباس‌ها به داخل حمام خانه‌اش رفت و در را نیز از داخل قفل كرد. پسر و دخترش نیز در خانه مشغول بازی شدند اما پس از چند دقیقه وقتی دختر كوچولو به سراغ مادر رفت و هر چه او را صدا زد جوابی نشنید دلواپس و نگران شد. مریم سریع سراغ برادرش رفت و وی را با خبر كرد.

ابوالفضل چند ثانیه‌ای مكث كرد و ناگهان به خواهرش گفت: «نكنه مامان توی حمام دچار گاز گرفتگی بشه». آن‌ها یكبار دیگر هم مادر را صدا زدند اما باز هم جوابی نشنیدند.

مریم گفت باید به 115 زنگ بزنیم.آنها شماره 115 را گرفتند و موضوع را به اورژانس اطلاع دادند. دختر 7 ساله و برادر 9 ساله‌اش همسایه‌ها را نیز در جریان قرار دادند. با حضور نیروهای امدادی و همسایه‌ها، در حمام باز شد. حدس مریم و ابوالفضل درست بود.

 

پیكر نیمه جان راحله بلافاصله به بیمارستان تربت حیدریه انتقال یافت و با انجام اقدامات لازم و تلاش پزشكان، این مادر جوان در حالی به زندگی بازگشت كه اشك در چشمان دو كودكش حلقه زده بود.

«دهقان» رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه در این رابطه به شوك گفت: ابوالفضل و مریم باریك زهی دانش‌آموز مدرسه آمنه تربت‌حیدریه هستند و اقدام به موقع آن‌ها باعث شد مادرشان از مرگ حتمی نجات یابد.وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا با برگزاری مراسمی از این خواهر و برادر باهوش تقدیر كنیم چرا كه این دو دانش‌آموز با تصمیم‌گیری درست در موقعیت بحرانی، مادر خود را از مرگ نجات دادند.

«عباسی» رئیس جمعیت هلال‌احمر تربت حیدریه نیز به خبرنگار شوك گفت: دو كودك با اطلاع از این كه چه اقدامی در مواقع ضروری باید انجام دهند و آشنایی‌ كه آن‌ها با اورژانس 115 داشتند توانستند جان مادر خود را در واپسین لحظات زندگی‌اش نجات دهند.

وی اظهار داشت: نقش آموزش و آگاه‌سازی شهروندان در همه سطوح برای پیگیری از وقوع حوادث و همچنین حساسیت درباره محیط پیرامون زندگی بسیار حساس و حیاتی است چرا كه این دو دانش آموز از طریق برنامه‌ها و كلاس‌های آگاه‌سازی با شماره تلفن‌های ضروری و امدادی آشنا شدند و در این رابطه همه خانواده‌ها باید حساسیت و دقت نظر لازم را داشته باشند.

سرهنگ محمدامین ‌شاهرخی، رئیس پلیس تربت حیـــــــــدریه در این رابطه به شوك گفت: متأسفانه بی‌توجهی به نكات ایمنی باعث وقوع این حادثه شد چرا كه نصب آبگرمكن در حمام و نشت گاز مسمومیت شدید زن جوان را در پی داشت.

وی با اشاره به این مطلب كه اقدام به موقع و هوشیارانه مریم و ابوالفضل باید به عنوان الگو معرفی و از این دو كودك تقدیر شود، گفت: در كلاس‌های آموزش همگانی پلیـــــــس نیز ارائه نكات هشداری و آگاه‌سازی عمومی برای ارتقای سطح آگاهی و دانش شهروندان در سطوح مختلف مد نظر كارشناسان است

 

و بی‌شك برگزاری این كلاس‌ها و آموزش شهروندان، بهترین، آسان‌ترین، كم هزینه‌ترین و مؤثرترین راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

/ایران


ویدیو مرتبط :
نجات معجزه آسای كودك از مرگ حتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

التماس‌های مادر سه كودك برای نجات از چوبه دار



التماس‌های مادر سه كودك برای نجات از چوبه دار

زن نجات‌غریق كه به جرم قتل پای میز محاكمه رفته بود در حالی‌كه اشك می‌ریخت و التماس می‌كرد از اولیای‌دم مقتول خواست او را به‌خاطر سه فرزند خردسالش عفو كنند.

 

به گزارش شرق این زن كه «محبوبه» نام دارد متهم است شوهر صیغه‌ای خودش را به قتل رسانده و از خانه او سرقت كرده است. كارآگاهان جنایی پلیس آگاهی كرج روز پنجم اسفند سال 89 از وقوع جنایت در منزلی مسكونی مطلع شدند. آنها وقتی به محل حادثه رفتند جسد غرق به خون مردی 75 ساله به نام رضا را مشاهده كردند كه از پشت‌سر هدف جسمی سخت قرار گرفته بود پیداشدن یك چكش خون‌آلود در صحنه جرم، مشخص كرد این مرد با همین وسیله به كام مرگ كشانده‌شده‌است ماموران وقتی خانه را بازرسی كردند با توجه به راهنمایی‌های فرزندان مقتول فهمیدند قاتل یا قاتلان بعد از كشتن پیرمرد از منزل وی دزدی كرده و مقداری طلا و تلفن همراه رضا را به سرقت برده‌اند. كارآگاهان با بررسی در و پنجره‌های خانه متوجه شدند عامل یا عاملان جنایت از پیش مقتول را می‌شناختند و بدون توسل به زور وارد قربانگاه شده‌اند ماموران وقتی مكالمات تلفنی رضا را بررسی كردند فهمیدند او آخرین بار با زنی به نام محبوبه تماس داشته به همین دلیل محبوبه به‌عنوان مظنون تحت تعقیب قرار گرفت و در خانه‌اش بازداشت شد.

 

این زن در بازجویی‌ها به كشتن رضا اقرار كرد و گفت مدتی را در عقد موقت این مرد بود و روز حادثه به‌دلیل پاره‌ای اختلافات او را كشت. بعد از اینكه بازسازی صحنه قتل انجام و تحقیقات مقدماتی كامل شد پرونده در اختیار قضات دادگاه كیفری استان البرز قرار گرفت در جلسه محاكمه این زن كه دیروز برگزار شد نماینده دادستان با محرزخواندن جرم محبوبه اعلام كرد خواستار مجازات قانونی وی است. سپس اولیای دم مقتول با ایستادن در جایگاه گفتند برای قاتل پدرشان حكم مرگ می‌خواهند.

در ادامه نوبت به زن جوان رسید تا از خودش دفاع كند او گفت: «من 13سال قبل ازدواج كردم و بعد از مدتی فهمیدم شوهرم معتاد است او اوایل اعتیادش را مخفی می‌كرد و هروقت در این باره از او توضیح می‌خواستم از در انكار وارد می‌شد تا اینكه در جیبش مقداری مواد پیدا كردم و از آن به بعد او به صورت علنی مخدر مصرف می‌كرد من هم هرچه اصرار می‌كردم نمی‌توانستم او را ترك بدهم تا اینكه فرزند اول‌مان به دنیا آمد تصور می‌كردم شوهرم به دلیل پسرمان مواد را ترك كند ولی این فقط یك خیال باطل بود و بعد از آن ما صاحب دو دختر هم شدیم اما شوهرم نه‌تنها اعتیادش را ترك نكرد بلكه برای اینكه آزادانه‌تر عمل كند من را هم به سمت مصرف مواد كشاند و معتاد شدم.»

 

این زن ادامه داد: «بعد از مدتی برای اینكه خودم را نجات بدهم از شوهرم طلاق گرفتم و از آن به بعد از سه بچه‌ام نگهداری می‌كردم برای اینكه منبع‌درآمد داشته باشم در استخرهای مختلف به عنوان نجات‌غریق كار می‌كردم اما مشكلات مالی مرا به‌شدت تحت فشار گذاشته بود. یك روز وقتی از آژانس محل‌مان ماشین گرفتم در راه برای راننده درددل كردم و او پیشنهاد داد صیغه پیرمرد پولداری كه از آشنایان او بود، شوم من این پیشنهاد را رد كردم اما بعد از مدتی وقتی دیدم راه نجاتی ندارم تصمیم گرفتم به عقد آن مرد دربیایم. من و رضا مدتی با هم در ارتباط بودیم تا اینكه به‌دلیل مشكلات مختلف و به‌ویژه بچه‌هایم از او جدا شدم.»

 

متهم به قتل دفاعیات خودش را این‌طور ادامه داد: «روز حادثه رضا با من تماس گرفت و خواست به خانه‌اش بروم او مبلغی به من بدهكار بود و می‌گفت می‌خواهد طلبم را بپردازد من هم به آنجا رفتم و رضا پیشنهاد داد یك‌بار دیگر با هم ازدواج موقت كنیم ولی من قبول نكردم و سر این مساله با هم مشاجره كردیم من آن روز قبل از رفتن به خانه رضا مقداری مواد كشیده بودم و تحت تاثیر آن قرار داشتم برای همین هم نتوانستم عصبانیت خودم را كنترل كنم و یك چكش برداشتم و با آن ضربه‌ای به سر رضا زدم بعد مقداری طلا و موبایل او را برداشتم و فرار كردم. طلاها را به قیمت چهارمیلیون تومان فروختم و موبایل را هم به یك موادفروش دادم و از او جنس گرفتم. مدتی بعد هم دستگیر شدم.»

این زن در حالی‌كه اشك می‌ریخت خطاب به اولیای‌دم مقتول گفت: «می‌دانم پدر شما را كشته‌ام می‌دانم كارم بسیار بد بود و شما را داغدار كردم اما من در مدتی كه به عنوان نجات‌غریق كار می‌كردم جان خیلی‌ها را نجات دادم و اكنون از شما می‌خواهم به خاطر سه فرزند خردسالم من را ببخشید من التماس می‌كنم مرا عفو كنید تا فرزندانم بی‌مادر نشوند.»

بنا بر این گزارش بعد از پایان جلسه محاكمه هیات قضات وارد شور شدند و این زن را به قصاص محكوم كردند./شرق