اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات قاتل مادربزرگ از چوبه دار



نجات قاتل مادربزرگ از چوبه دار

پسر جوانی که مادربزرگ خود را به خاطر مخالفت برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش به قتل رسانده بود، با رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به این پرونده از 22 مرداد 89 همزمان با گزارش قتل پیرزن تنهایی به پلیس در دستور کار تیم جنایی تهران قرار گرفت. ماموران همراه بازپرس شهریاری در محل جنایت در منطقه مشیریه تهران حاضر شده و با جسد زهرا 71 ساله روبرو شدند که با ضربه‌های کارد از پا در آمده بود.بررسی محل جنایت نشان می داد فرد آشنایی به راحتی وارد این خانه شده و پس از قتل پیرزن تنها و به هم ریختن وسایل خانه از آنجا گریخته است.

در ادامه جسد برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از کارآگاهان تحقیقات برای افشای راز این جنایت را آغاز کردند. فرزندان مقتول در جریان تحقیقات ادعا کردند یکی از نوه‌های زهرا به نام حمیدرضا 18 ساله به خانه زن تنها رفت و آمد داشته و چند ماه قبل نیز 200 هزار تومان از آنجا سرقت کرده بود.در ادامه حمیدرضا دستگیر و برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد که در بازجوییهای مقدماتی منکر قتل مادربزرگش شد اما پس از تحقیقات فنی پلیسی لب به اعتراف گشود و به کشتن زهرا و سرقت پول از خانه‌اش اعتراف کرد.

در ادامه با اعتراف پسر جوان و بازسازی صحنه قتل پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

متهم به قتل در جلسه محاکمه خود که یکم بهمن برگزار شد گفت : من به دختر جوانی علاقمند شده بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم. روز جنایت نزد مادربزرگم رفتم و از او خواستم به خواستگاری دختر جوان برود اما او مخالفت کرد و گفت: این دختر به درد تو نمی‌خورد. در ادامه بین ما درگیری به وجود آمد که در یک لحظه مادربزرگم را به سمت در کمد هول دادم. او نقش بر زمین شد و شروع به داد و فریاد کرد. دیگر هیچ کنترلی بر رفتارم نداشتم به همین خاطر به آشپزخانه رفته و یک چاقو را از آنجا برداشته و چندین ضربه به بدن مادربزرگم زدم سپس نیز به خاطر ترس از آنجا فرار کردم.

در ادامه قضات دادگاه با توجه به درخواست اولیای دم متهم را به قصاص محکوم کردند. در حالی که پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود، فرزندان مقتول با حضور در دادگاه رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم برگزار شد که حمیدرضا در دفاع از خود گفت : من در این مدتی که در زندان هستم متوجه اشتباه خود شدم . این قتل ناخواسته رخ داد و من نمی خواستم مادربزرگم را به قتل برسانم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شده و پسر جوان را به زندان محکوم کردند./مهر


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات قاتل از چوبه‌دار با پیامی از دیار باقی



 

 

 اولین روز بهمن سال ۸۷ ماموران پلیس کرج از طریق مرکز فوریت‌های پلیس از درگیری مرگبار در یکی از محله‌های این شهر باخبر شدند.

مأموران پلیس با حضور در محل حادثه با جسد پسر جوانی به نام محمد روبرو شدند که بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به سینه‌اش به قتل رسیده بود.

ضارب محمد هم که پویا نام داشت قبل از اینکه موفق به فرار شود، توسط شاهدان و اهالی محل دستگیر شده بود.

با اعتراف متهم به ارتکاب قتل،‌ قرار مجرمیت وی به اتهام قتل عمد صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد

جلسه محاکمه متهم سال گذشته در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و در نهایت، قضات این شعبه حکم به قصاص متهم دادند. پرونده با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی حکم قصاص را تایید کردند.

بعد از ارجاع مجدد پرونده به دادگاه کیفری،‌ این پرونده به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد که مدتی قبل از اجرای حکم، مادر مقتول با مراجعه به دادسرا اعلام کرد که از اعدام قاتل فرزندش منصرف شده است.

او به قاضی اجرای احکام گفت که چند شب قبل پسرم به خوابم آمد و از من خواست قاتلش را ببخشم.

با اعلام رضایت مادر مقتول و رهایی قاتل از مجازات اعدام، پرونده برای رسیدگی به جنبه عمومی جرم به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

جلسه محاکمه دوشنبه گذشته برگزار شد که متهم بار دیگر درباره علت و نحوه وقوع درگیری منجر به قتل گفت: برای دیدن دوستم از خانه بیرون رفتم اما وقتی به مغازه‌اش رسیدم او را ندیدم. می‌خواستم برگردم که با دو پسر جوان روبروشدم.

وی ادامه داد: یکی از آنها زیر لب حرف نامربوطی زد که خیلی عصبی شده و جوابش را دادم. اما همین موضوع موجب درگیری ما شد و لحظاتی بعد هم دو تن دیگر از دوستانشان به کمک آنها آمده و با من درگیر شدند. در حالی که به شدت از آنها کتک خورده بودم کاردی که همراه داشتم از جیبم درآورده و در هوا بی‌هدف می‌چرخاندم. اما ناگهان به قلب یکی از آنها خورد و او غرق در خون روی زمین افتاد. این قتل ناخواسته بود و من از ترس کارد را از جیبم بیرون آوردم.

در نهایت متهم بعد از اظهارات متهم، قاضی همتیار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به ۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت و تعلیق ایام باقی‌مانده محکوم کرد که با توجه به این حکم، متهم به زودی از زندان آزاد می‌شود.... / فارس