اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات قاتل دختر عاشق‌ پیشه از مجازات مرگ


پسر جنایتکار که دختر عاشق‌پیشه را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به 2 سال زندان محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از 16 دی ماه سال 90 همزمان با قتل دختر 29 ساله‌ای در شرق تهران در دستور کار تیم جنایی قرارگرفت.

روزنامه ابتکار:  پسر جنایتکار که دختر عاشق‌پیشه را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم به 2 سال زندان محکوم شد. رسیدگی به این پرونده از 16 دی ماه سال 90 همزمان با قتل دختر 29 ساله‌ای در شرق تهران در دستور کار تیم جنایی قرارگرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد «زهرا» 29 ساله داخل یک پراید سفیدرنگ در منطقه نارمک با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است. عامل جنایت به نام «ابوالفضل» 28 ساله نیز پس از این جنایت اقدام به خودزنی کرده بود که با انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت.

پس از بهبود حال ابوالفضل، ماموران به بازجویی از وی پرداختند که وی با قبول اتهامش گفت: زهرا مرا خیلی دوست داشت و دست از سرم بر نمی‌داشت. ما 7 سال با هم بودیم اما اختلافاتی که داشتیم اجازه نمی‌داد ازدواج کنیم. به همین خاطر از او خواستم به این رابطه پایان دهد اما وی دست بردار نبود. سرانجام مجبور به قتل او و خودکشی شدم.

با اعترافات متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و قضات دادگاه پس از محاکمه، ابوالفضل را به قصاص محکوم کردند. در حالی که پسر جنایتکار در یک قدمی چوبه‌دار قرار داشت خانواده مقتول با مراجعه به دادگاه رضایت خود را اعلام کردند. به این ترتیب صبح دیروز ابوالفضل از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دادگاه که به ریاست قاضی عبداللهی برگزار شد مادر قربانی اظهار داشت: ابوالفضل و زهرا 7 سال با هم دوست بودند اما من با این رابطه مخالف بودم. یک بار در پارک با یکدیگر دعوا کرده بودند که ابوالفضل بشدت دخترم را مورد ضرب و جرح قرار داده بود.

در ادامه پسر جوان در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهامش گفت: زهرا خیلی اصرار داشت با هم ازدواج کنیم اما من نمی‌توانستم. تماس‌های پی‌درپی او باعث شد من کارم را از دست بدهم. این رابطه خسته‌ام کرده بود تا اینکه روز حادثه وقتی دوباره با هم درگیر شدیم چاقویی از جیبم درآوردم تا وی را بترسانم اما نمی‌دانم چه شد که ضربه‌ای به وی زدم که باعث مرگش شد بعد هم اقدام به خودزنی کردم که زنده ماندم.

در این هنگام قاضی پرسید: «بر اساس گزارش پزشکی قانونی شما به قربانی 12 ضربه چاقو زدید.» که متهم گفت: «نمی‌دانم چند ضربه به بدن او وارد کرده بودم». پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شده و ابوالفضل را به 2 سال زندان محکوم کردند.


ویدیو مرتبط :
نجات معجزه آسای این دختر از مرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجات قاتل عاشق پیشه از چوبه دار



اخبار حوادث - نجات قاتل عاشق پیشه از چوبه دار

رابطه پنهانی زن تنها با مرد شیشه‌ای خیلی زود رنگ خون گرفت و قاتل در یك قدمی چوبه دار با رضایت اولیای دم نجات پیدا كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفتم مهرماه سال 90 با تماس تلفنی مرد 24ساله‌ای به نام پیام، گروهی از مأموران کلانتری 139 مرزداران به خانه‌ای در طبقه پنجم یکی از محله‌های این منطقه اعزام شدند و پس از بازکردن در با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که با صورت کبود و پر از خون در گوشه‌ای از خانه افتاده بود.
 
پیام که با رسیدن مأموران در گوشه‌ای نشسته بود، بدون هیچ مقاومتی به کشتن دختر جوان اعتراف کرد و گفت که به خاطر شک به ساناز با وی درگیر شده و با ضربه‌های هولناک ساناز را به کام مرگ فرو برده بود.
 
با توجه به اعتراف پسر شیشه‌ای، ماجرای این جنایت از سوی بازپرس‌ روشن از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تحت رسیدگی قرار گرفت و مرد جوان وقتی برای بازجویی برابر بازپرس ایستاد، گفت که از سه ماه پیش با این زن تنها در پمپ بنزین آشنا شده و خیلی زود با وی صمیمی شده‌ است.
 
پیام در توجیه این جنایت سیاه گفت: چند وقتی بود که متوجه رابطه تلفنی ساناز با یکی از پسرخاله‌هایم شده بودم و حتی روز حادثه توانستم شماره و پیامک‌های پسرخاله‌ام را در گوشی وی پیدا کنم. خیلی از دست ساناز عصبی بودم و با توجه به مصرف شیشه هیچ کنترلی روی رفتار خودم نداشتم. تصمیم گرفتم دوستم را تنبیه کنم و به همین خاطر بود که در یک لحظه با مشت و لگد به جانش افتادم.
 
مرد شیشه‌ای در ادامه گفت: ساناز بی‌حال روی زمین افتاده بود و من که فکر می‌کردم فیلم بازی می‌کند، بدون این که کمکش کنم و به خاطر خستگی زیاد به اتاق رفتم و خوابیدم. وقتی که بیدار شدم متوجه حال وخیم ساناز شدم و خیلی زود با اورژانس تماس گرفتم. نیروهای اورژانس وقتی به اینجا آمدند، گفتند که کار از کار گذشته و وی دیگر زنده نیست به همین خاطر خودم با پلیس تماس گرفتم و آنها را در جریان این ماجرا گذاشتم.
 
با اعتراف پیام به این جنایت شیشه‌ای و باتوجه به درخواست خانواده ساناز، بازپرس روشن با صدور کیفرخواست مبنی بر مباشرت در قتل، پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال کرد. بنا به این گزارش، پیام روز 19 اسفندماه سال 91 پیش روی 5 قاضی جنایی از شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیز محمدی قرار گرفته و به دفاع از خود پرداخت.
 
پس از این جلسه پسر جوان به قصاص محكوم شد كه حكم مجازاتش در دیوان عالی كشور تائید شد.
 
در حالی كه شمارش معكوس برای اجرای حكم آغاز شده بود، اولیای دم رضایت خود را اعلام كردند.
 
با رضایت اولیای دم پسر جوان صبح امروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاكمه قرار گرفت.متهم در این جلسه با قبول اتهامش گفت: سه سال است در زندان هستم و از كار خود پشیمانم. خانواده ام برای كسب رضایت تمام زندگی خود را فروختند و از قضات دادگاه تقاضای بخشش دارم.
 
پس از این جلسه قضات دادگاه پسر جوان را به سه سال زندان محكوم كردند كه او به زودی آزاد خواهد شد.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران