اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات قاتل دختر جوان از پای چوبه‌ دار


پسری که متهم است دختری جوان را به قتل رسانده، با رضایت اولیایِ‌‌دم از قصاص نجات یافت.

روزنامه شرق: پسری که متهم است دختری جوان را به قتل رسانده، با رضایت اولیایِ‌‌دم از قصاص نجات یافت.

این دختر پس از آن به قتل رسید که متوجه شد پسر مورد علاقه‌اش با دختری دیگر رابطه برقرار کرده است و قصد دارد با او ازدواج کند.  جسد دختر جوان که مونا نام ‌داشت، چهار سال پیش در خیابان خلوتی اطراف تهران پیدا شد.

مأموران بعد از شناسایی هویت این دختر و تحقیق از خانواده‌اش، متوجه شدند او از مدتی‌ قبل با جوانی به‌نام رضا ارتباط داشته است و با هم تلفنی صحبت می‌کردند.

ضمن اینکه بعد از بررسی پرینت تلفن‌ همراه مونا متوجه شدند این دختر آخرین‌بار با رضا تماس تلفنی داشته است و پیامک‌های ارسال‌شده میان آنها نشان می‌دهد این دو با هم قراری داشته‌اند که محل قرار حوالی محل کشف جسد بود. به‌این‌ترتیب رضا بازداشت و بازجویی شد.

پسر جوان به قتل مونا اعتراف کرد و گفت مدتی ‌بود دیگر مونا را دوست نداشتم و عاشق دختر دیگری شده‌ بودم. متهم در توضیح آنچه اتفاق افتاده ‌بود، گفت: «مدت‌ها بود با مونا رابطه داشتم؛ اما هیچ‌‌وقت قصدی برای اینکه با او ازدواج کنم، نداشتم تا اینکه چند روز قبل او متوجه شد با دختر دیگری هم رابطه‌ دارم. او به من گفت باید آن دختر را ترک کنم؛ اما من این‌بار واقعا عاشق شده‌ بودم و می‌خواستم ازدواج کنم. فریبا دختر خوبی ‌بود، مثل مونا عصبانی و پرخاشگر نبود و من به او دل بسته ‌بودم؛ البته می‌خواستم موضوع را به مونا بگویم و بعد ترکش کنم؛ اما او زودتر متوجه‌ شد».

متهم گفت: «وقتی مونا تلفن کرد و گفت متوجه شده است با دختر دیگری رابطه‌ دارم، به او دروغ نگفتم. او گفت آن دختر را ترک کن و دیگر به من خیانت نکن. گفتم نمی‌توانم این کار را بکنم، چون قرار است با آن دختر ازدواج کنم. مونا عصبانی شد و فحاشی کرد. او به من گفت باید آن دختر را ترک کنی وگرنه آبروریزی راه می‌اندازم. قبل از اینکه گوشی را قطع کند، با او قرار گذاشتم و گفتم باید رودر‌رو با هم صحبت کنیم. چند روز قبل از این حادثه من چاقویی خریده و در جیبم گذاشته‌ بودم؛ البته نه برای اینکه کسی را به قتل برسانم. در واقع آن را بدون هیچ دلیلی در جیبم گذاشته‌ بودم. روز حادثه وقتی سرقرار با مونا حاضر شدم، به او گفتم نمی‌تواند برای من تعیین تکلیف کند و حق‌ ندارد بگوید با فریبا ازدواج نکنم. او عصبانی شد و دوباره فحاشی کرد. من هم کنترل خودم را از دست دادم و با زدن چند ضربه به بدنش، او را به قتل رساندم و بعد فرار کردم.

بعد از اعترافات متهم، درحالی‌که خانواده مونا برای او درخواست قصاص کرده‌ بودند و رأی دادگاه نیز قصاص بود، خانواده متهم موفق شدند رضایت اولیایِ‌‌دم را جلب کنند. به‌این‌ترتیب، رضا با شکایت دادستان و به‌دلیل جنبه عمومی جرم در شعبه ٤ دادگاه کیفری شماره یک تهران محاکمه شد. او گفت از کرده خود پشیمان است. متهم ادامه ‌داد: در این چهارسال، در زندان یاد گرفتم خشم خود را کنترل کنم. درس خواندم و مدرک گرفتم و خواستار بخشش دادگاه هستم تا بتوانم به زندگی برگردم.

قضات با پایان جلسه رسیدگی به پرونده، متهم را به چهارسال حبس محکوم کردند که با احتساب ایام بازداشت، او به‌زودی آزاد می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل پای چوبه دار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار



عامل قتل دختر جوان پای چوبه‌ دار

عامل جنایت پارک طالقانی که دختر جوانی را با چاقو به قتل رسانده بود، با تائید حکم اعدامش در یک‌قدمی چوبه ‌دار قرار گرفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روز سوم اردیبهشت سال گذشته، پسری به نام مجتبی كه دانشجوست، دختر جوانی به نام مریم را در پارك طالقانی به قتل رساند.

این جوان وقتی با تهدید مریم مبنی بر شکایت به مرجع قضایی مواجه شد، با ضربه چاقو او را کشت. متهم بعد از قتل موضوع را به خواهرش گفت و به جرمش اعتراف کرد.

مجتبی در جلسه محاکمه‌اش که هجدهم بهمن سال گذشته در شعبه 71 دادگاه کیفری استان برگزار شد، در دفاع از خود گفت: من اتهام قتل را قبول دارم، اما قصد کشتن او را نداشتم. من و مریم از پانزدهم سالگی باهم دوست بودیم. من عاشق او بودم، اما چون سنم کم بود، نمی‌توانستم به خواستگاری‌اش بروم. به مریم گفته‌ بودم باهم ازدواج می‌کنیم و نباید نگران چیزی باشد، همین هم باعث شده ‌بود به هم نزدیک‌تر شویم. دو سال پیش در پی قبولی دانشگاه، در رشته مدیریت دولتی مشغول تحصیل شدم و همین موضوع ازدواجمان را عقب انداخت. در این مدت من و مریم چند‌ بار با هم رابطه داشتیم تا این‌که روز حادثه از من خواست زودتر ازدواج کنیم. به مریم گفتم من به تو قول داده‌ام باهم ازدواج می‌کنیم، اما حالا نمی‌توانم، چون نه سربازی رفته‌ام و نه شغل درست و حسابی دارم.

متهم ادامه داد: او خیلی اصرار می‌کرد باید در چند روز آینده ازدواج کنیم، من قبول نکردم و گفتم صبر کن حداقل سربازی بروم. اگر در این وضعیت به خواستگاری بیایم، پدرت جواب رد می‌دهد و آن‌ وقت دیگر نمی‌شود کاری کرد. مریم یکباره عصبانی شد و مرا تهدید کرد و گفت، اگر با من ازدواج نکنی، از تو شکایت می‌کنم. خیلی ترسیدم و از خود بی‌خود شدم و ضربه‌ای با چاقو به او زدم. هرگز قصدم كشتن او نبود، فقط می‌خواستم به او ثابت کنم دوستش دارم.

در پایان جلسه، هیات قضات وارد شور شده و متهم را به جرم قتل به قصاص و رابطه نامشروع به صد ‌ضربه شلاق محکوم کردند.

با اعتراض متهم، پرونده به شعبه 11 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دادگاه حکم را تائید کردند. با تائید حکم مجازات، متهم در یک‌قدمی چوبه دار قرار دارد./مهر