اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نجات خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه



اخبار,اخبار حوادث, نجات خرس قهوه‌ای

اخبار حوادث - نجات خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه


خرس قهوه‌ای گرفتار در ارتفاعات کبیرکوه پس از نجات در حیات‌وحش رها شد. به گزارش دیده‌بان حیات‌وحش ایران، یک خرس قهوه‌ای جوان که در ارتفاعات صعب‌العبور منطقه حفاظت شده کبیرکوه ایلام در میان صخره‌ها گرفتار شده بود روز یکشنبه با تلاش محیط‌بانان و کارشناسان حیات‌وحش نجات یافته و به آغوش طبیعت بازگشت. این خرس قهوه‌‌ای که چندین روز در همان محل گرفتار بود ابتدا با تزریق داروی بیهوشی از طریق پرتاب دارت، بیهوش شده و پس از آزاد شدن دست حیوان از میان صخره‌ها، ضدعفونی شدن جراحات و انجام اقدامات درمانی مجدداً در همان محل رهاسازی شد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
نجات توله خرس های قهوه ای!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچی




 اخباراجتماعی-  (تصاویر) نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچی

یک خرس قهوه‌ای که در تله سیمی شکارچیان گرفتار شده بود توسط محیط‌بانان قزوین نجات یافت.

خرس قهوه‌ای منطقه الموت شرقی، خوش شانس بود که توانست با استفاده از ماده بیهوشی محیط بانان بدون هیچ‌گونه آسیب جدی و به راحتی از تله‌ای که در آن به دام افتاده بود، نجات یابد و به درد خرسی که در مشکین‌شهر اردبیل می‌خواستند با طناب نجاتش دهند، گرفتار نشود.
 
صدرالدین علیپور، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: مسئولان و محیط‌ بانان استان به محض دریافت خبر به دام افتادن خرس قهوه‎ای در باغات روستای باغ‌کلایه الموت شرقی با تجهیزات و ابزار لازم برای نجات این حیوان در محل حادثه حاضر شدند.
 
به گفته‌ی وی، با بررسی محل حادثه و چگونگی گرفتار شدن خرس در تله سیمی تنها راه نجات بیهوشی بود به همین دلیل همکاران با در نظر گرفتن نکات لازم نسبت به تزریق داروی بیهوشی اقدام کردند و پس از بیهوشی کامل، خرس را از تله آزاد و سپس معاینات بالینی را بر رویش انجام دادند، خوشبختانه آسیب دیدگی جدی به شکل پارگی در بدن حیوان مشاهده نشد. سپس حیوان را با خودرو از محل تله و اطراف باغات دور و به محل مناسبی در منطقه منتقل کردند.
 
علیپور ادامه داد: پس از بررسی منطقه و قرار دادن خرس در محل مناسب و زیر سایه درخت، نسبت به ریکاوری خرس اقدام شد، دقایقی بعد خرس با سلامت کامل از جای برخواست و از محل دور شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان با هشدار نسبت به زنده‌گیری حیوانات، خطاب به شکارچیان تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با افراد متخلف به شدت برخورد و آنها را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
 
خرس قهوه‌ای با نام علمی "Ursus arctos" همه چیز خوار است و پس از پلنگ در رتبه بعدی هرم غذایی قرار دارد، این دومین خرس قهوه‌ای است که طی 4 سال اخیر در تله‌های سیمی شکارچیان استان قزوین گرفتار می‌شود و با اطلاع‌رسانی به موقع افراد محلی، توسط محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست استان نجات می‌یابد.

اخبار,اخباراجتماعی,اجتماعی,,نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچی

 

اخبار,اخباراجتماعی,اجتماعی,,نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچی

 

اخبار,اخباراجتماعی,اجتماعی,,نجات خرس قهوه‌ای از تله شکارچی

 

 اخباراجتماعی - فرارو