اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نتایج آزمون دستیاری نیمه دوم مرداد اعلام می‌شود/ پذیرش نهایی 2500 تن



 سنجش آموزش پزشكی , سازمان سنجش


رییس مركز سنجش آموزش پزشكی با اشاره به اتمام مهلت انتخاب رشته مجازین آزمون دستیاری گفت: از 8000 داوطلب مجاز آزمون دستیاری حدود 7000 داوطلب نسبت به تكمیل و ارسال فرم انتخاب رشته خود اقدام كردند.

دكتر جبراییل سراجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به منطقی بودن توزیع نمرات داوطلبان سی و نهمین دوره آزمون دستیاری، اظهار كرد:‌ 8000 نفر در این دوره از آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینكه در این دوره از آزمون دستیاری 2500 داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی می‌شوند، گفت: نتایج نهایی آزمون دستیاری نیمه دوم مرداد ماه اعلام می‌شود..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
شبهات آزمون دستیاری 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتشار کارنامه دستیاری در نیمه خرداد/ اعلام نتایج نهایی آزمون در نیمه تیر



انتشار کارنامه دستیاری ,نتایج آزمون دستیاری

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

انتشار کارنامه دستیاری در نیمه خرداد/ اعلام نتایج نهایی آزمون در نیمه تیر

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: نتایج اولیه آزمون دستیاری در نیمه خردادماه اعلام می شود و پس از آن افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند می توانند 100 کد رشته محل را در دستیاری پزشکی انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از حوزه آزمون دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نتایج نهایی آزمون دستیاری پس از انتخاب رشته داوطلبان نیمه تیرماه اعلام می شود.

وی افزود: ظرفیت رشته های آزمون دستیاری در برخی از رشته ها افزایش و در برخی از رشته ها نیز کاهش داشته است. افزایش بیشتر در گروه جراحی اعصاب و ارتوپدی و کاهش نیز در گروه اطفال و داخلی رخ داده است.

عین اللهی یادآور شد: سهمیه مناطق محروم نیز مصوبه مجلس شورای اسلامی است و داوطلبان می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین از ارتقای دانشگاه های علوم پزشکی بقیه الله، زنجان، زاهدان، کاشان، ارومیه، یزد، مازندران به تیپ یک خبر داد و گفت: این دانشگاه ها بر اساس شاخص هایی چون هیات ممیزه مستقل، ترتبیت 5 دوره دستیاری، برگزاری دوره های تخصصی و گذشت 20 سال پس از تاسیس ارتقا یافته اند.

وزیر بهداشت نیز در این زمینه یادآور شد: دانشگاه های علوم پزشکی که پس از انقلاب اسلامی ایجاد شده اند در سالهای اخیر ارتقای بسیار خوبی پیدا کرده اند و زحمات زیادی برای رشد و پیشرفت این دانشگاه ها کشیده شده است اما با وجود تیپ پایین تر یک مقداری دلسرد شده بودند و تصور این بود که کسی به آنها توجهی ندارد و این ارتقا به آنها دلگرمی داد./مهر