اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نباید با آزرده‌های انتخابات با خشونت رفتار كنیم



 


نگذاریم افراط و تفریط به ظهور ملی روز گذشته كه شاهد آن بودیم ، آسیب برساند/ برای وحدت باید جلوی شعار انحرافی را بگیریم و بگوییم خیمه ملت با سعه صدر برای ورود شما باز است.

 

یكی از ریش سفیدان اصولگرا در سخنان مهمی بر ضرورت ایجاد وحدت در عرصه سیاسی و عدم برخورد خشونت آمیز با معترضین تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حبیب الله عسگر اولادی در مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشكان ایران با قرائت و تفسیر سوره فتح خاطرنشان كرد: قران كریم می‌گوید در هنگام پیروزی‌ها آنها را از خدا بدانید و خودتان از كوتاهی‌ها عذرخواهی كنید.

وی افزود: دو چیز را باید بعد از پیروزی مورد توجه قرار داد، یكی اینكه شعارهای انحرافی كه رهبری را ناراحت می‌كند كنترل كنیم و نگذاریم این شعارها به وحدت آسیب برساند ، زیرا پس از فتح مكه نیز شعارهایی داده شده كه موجب انحراف شد همچنین نباید مغرور شویم چرا كه نصرت خداوند باعث پیروزی شد، البته نباید نسبت به كسانی كه در انتخابات ناراضی شدند شدت عمل نشان دهیم.

دبیر‌كل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به راهپیمایی دیروز مردم تصریح كرد: باید بگوییم مردم یك سكه را نشان دادند كه یك روی آن ولایت فقیه و روی دیگر آن ولی فقیه است و با حضور خود می‌خواستند تا اینها را تقویت كنند.

عسگراولادی ادامه داد: وقتی آهنگ وحدت سر می‌دهیم، نباید ضربه وحدت را به شكست خوردها بزنیم ، بلكه باید به آنها بگوییم كه به زیر خیمه مردم بیایید همانگونه كه مقام معظم رهبری‌در پیام خود به مناسبت وفات آیت‌الله منتظری نشان دادند كه چتر رهبری باز است در حالی كه برخی خیال می‌كردند، ایشان حتی پیام هم صادر نكنند.

وی همچنین با اشاره به موضوع تقلب در انتخابات خاطرنشان كرد: گزارش‌هایی به دست آنها (نامزدها) آمد كه باعث شد قبل از اتمام انتخابات آنها جشن پیروزی بگیرند.

عسگر اولادی با تاكید مجدد برای اینكه برای وحدت باید جلوی شعار انحرافی را بگیریم و بگوییم خیمه ملت با سعه صدر برای ورود شما باز است خطاب به معترضان گفت: شما در داخل نظام می‌آیید و گله و شكایت خود را مطرح كنید، چرا رسانه‌های بیگانه از شما سخن بگویند؟

دبیر‌كل جبهه پیروان خط امام (ره) بااشاره به خطراتی كه وحدت را تهدید می‌كند، گفت: در میان اصولگرایان كسانی ممكن است باهم دشمنی داشته باشد و شعار علیه هم بدهند وكسانی هم ممكن است نسبت به آزردگان انتخابات عصبانی باشند كه علیه آنان نیز شعار دهند و كسانی با چهره ایمانی به نفاق دامن می‌زنند.

وی با اشاره به اینكه مراحل بسیار سختی را گذراندیم، تاكید كرد: باید تدبیر و تدبر داشته باشیم و نگذاریم افراط و تفریط به ظهور ملی روز گذشته كه شاهد آن بودیم آسیب برساند.

عسگر اولادی با ذكر خاطراتی از امام (ره) در هنگام پرواز به سوی ایران و دعا و مناجات ایشان به درگاه خداوند اشاره كرد و گفت: باید با توكل بر‌خدا و توسل به امام زمان (عج) بخواهیم تا بلاها حل شود.

ویبا تاكید بر اینكه وحدت عامل وجود نظام است و بقای آن است، تصریح كرد: اگر بخواهیم همه مانند ما فكر كنند باعث می‌شوندكه تفرقه ایجادشود و امروز اوباما كه با شعار تغییر روی كار آمده صریحا از اغتشاشگران اعلام حمایت كرده است.

عسگراولادی تاكید كرد: معنای وحدت این نیست كه همه با من وحدت كنند، بلكه بدین معنا كه همه در حدی بیایند كه قدرت ظهور ملی را كه دیروز دیدیم بتوانیم در روند نظام پیاده كنیم.

وی با بیان اینكه بحمدالله سران سه قوه در صراط درستی قرار دارند،گفت: حدود یك ماه پیش كه به خدمت رئیس‌جمهور رسیدم ، به وی گفتم كه خدا را شكر از درگیری‌ها كنار هستید و تاكید كردم كه شما رئیس‌جمهور همه ملت حتی آنهایی كه به شما رای ندادم یا اصلا در انتخابات شركت نكردند، هستید البته موضع ایشان مواضع خدمت است.

دبیر‌كل جبهه پیروان خط امام رهبری با تشكر از رئیس مجلس و نمایندگان به خاطر برگزاری راهپیمایی اخیر، ادامه داد: از رئیس قوه قضاییه كه بررسی‌ها را آغاز كرده‌اند تشكر می‌كنیم، زیرا اگر فتنه را كنترل نكنیم مشكلاتی ایجاد می‌شود، اما نه بدین معنا كه با آزرده‌های انتخابات با خشونت رفتار كنیم ، بلكه باید بخواهیم آنها به زیر خیمه برگردند.

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بازداشت خشونت آمیز بحرینی ها پیش از انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتار اوباما در قبال ایران، متغیری متاثر از نتیجه انتخابات کنگره



 

 

 

رفتار اوباما در قبال ایران، متغیری متاثر از نتیجه انتخابات کنگره

 

سرویس بین الملل ـ در حالی انتخابات میان دوره ای كنگره آمریكا امروز برگزار خواهد شد، به نظر می رسد جریانی در آمریكا دنبال متقاعد كردن «باراك اوباما» به شروع جنگی در خاورمیانه برای فرار از شكست در برنامه های احیای اقتصادی، صلح خاورمیانه و همچنین شكست احتمالی در انتخابات امروز كنگره است.

مرور روزنامه ها و سایت های خبری آمریكا در روزهای اخیر نشان می دهد جریان افراطی جمهوری خواهان با آگاهی از شكست احتمالی «اوباما» در انتخابات اخیر این گونه نشان می دهند كه راه نجات «اوباما» و متقاعد كردن مردم آمریکا برای اقبال به وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، حمله به ایران است.

بر این اساس جمهوری خواهان افراطی كه همواره خواهان حمله به ایران بوده اند و تاكنون در دوره «اوباما» نتوانسته اند به هدف خود دست یابند، اكنون با در موضع ضعف دیدن «باراك اوباما»، در صددند او را در شرایطی قرار دهند تا با تمركز بر سیاست خارجی و به وی‍ژه حمله به ایران، راه برون رفتی برای خود مهیا سازند.

در همین حال، باوجود اینكه «اوباما» همواره در برخورد با ایران از احتمال استفاده از همه گزینه ها سخن گفته است، اما با این وجود، از جنگ گریزان بوده و نشان داده كه استراتژی او در برابر ایران، تلاش برای حل موضوعات محل نزاع با روش گفتگو و تعامل است. در واقع می توان گفت مرور دوباره نامه «باراك اوباما» به رئیس جمهور برزیل برای متقاعد كردن ایران به مذاكره، نشان از تمایل ذاتی وی به گفتگو با ایران است. با این وجود در همان برهه نیز محافظه كاران افراطی و به ویژه جریان جمهوری خواهان در كنگره، وی را تحت فشار قرار دادند و «اوباما» در معامله ای با حزب مخالفش پذیرفت كه جمهوریخواهان وی را در تصویب لایحه خدمات درمانی كمك كنند و او نیز از موضع خود در گفتگو با ایران كوتاه آمد.

بر این اساس باید گفت: اینك ما باید تحولات داخلی ایالات متحده را با دقت رصد کرده تا بتوانیم به بهترین وجهی سناریوهای مختلف احتمالی را ترسیم کرده و آماگی لازم را برای مواجهه با تغییرات احتمالی در سیاست ایالات متحده در قبال کشورمان داشته باشیم.

لازم به ذكر است اگر چه تحلیل درست تر و منطقی تر برای برون رفت «اوباما» از شرایط فعلی، توجه به سیاست خارجی و اتفاقا گفتگوهای گسترده با ایران است، اما لابی ها و افراط گرایان محافظه كار برنامه ها و سناریوهای خود را می نویسند و لازم است ایران نیز با آگاهی از شرایط موجود سناریوها و برنامه های خود را برای مواجهه آماده كند.

در پایان باید افزود: عدم توجه به تحولات رایج در كشوری چون آمریكا و نوشتن سناریو تنها بر اساس شرایط موجود در ایران و نیز ایستا بودن مواضع مذاكراتی فرصت های موجود برای ایران را از بین خواهد برد و لزوما فرصت ها را تبدیل به تهدید خواهد كرد..../تحلیل:تابناک