اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناگفته‌های سردار رحیمی از اعترافات "اعضای باند تروریستی



اخبار,اخبار اجتماعی ,گروه تروریستی


 اخباراجتماعی  -  ناگفته‌های سردار رحیمی از اعترافات "اعضای باند تروریستی"/ هنوز 5 عضو گروه تروریستی متواری هستند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعترافات ناگفته اعضای باند تروریستی سیستان و بلوچستان را بیان کرد.

سردار رحیمی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات دستگیری 18 تروریست گفت: طی عملیاتی که 12 روز پیش با همکاری دستگاه قضا، سپاه و اطلاعات انجام شد، یک باند تروریستی که اقدام به ناامنی‌هایی در استان می‌کردند، منهدم شد.
 
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه افراد بیشتری در این عملیات دستگیر شده‌اند، افزود: از میان افراد دستگیر شده تنها 18 نفر عضو باند تروریستی بودند که پس از دستگیری اقدام به یک‌سری اعترافاتی کردند که معلوم شد بسیاری از ناامنی‌های استان طی ماه‌های اخیر توسط همین گروهک انجام شده است.
 
به گفته فرمانده انتظامی استان این افراد شرور در اعترافات خود نکاتی را بیان کردند که به برخی از آنها اشاره می‌شود؛
 
- شرکت در عملیات به شهادت رساندن مولوی جنگی زهی امام جمعه راسک  و دو نفر از همراهانش
 
- به شهادت رساندن معلم شهید جواد نوروزی در تاریخ 26 فروردین 93
 
- به شهادت رساندن معلم بخش کلات بنام محمد اسلامی در تاریخ 3 آبان 91
 
- به شهادت رساندن معلم شهید عیسی شهرکی در تاریخ 11 دی 93
 
- به شهادت رساندن بسیجی روستای نصیرآباد به نام ادهم صبوری
 
- به شهادت رساندن کارمند ثبت احوال بنام محمدرضا صیادی
 
- به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی در ایست بازرسی سرباز در تاریخ 8 آبان 91
 
- به شهادت رساندن سرباز وظیفه و مجروح کردن نیروهای انتظامی هنگ مرزی جکیگور در تاریخ 4 مهر 92
 
- ترور فردی به نام یوسف در چابهار به انگیزه همکاری با نظام جمهوری اسلامی ایران
 
- ترور فردی بنام الله دشتی با انگیزه همکاری با نظام جمهوری اسلامی ایران
 
- اقدام به کارگزاری تله انفجاری در مسیر یگان امداد نیروی انتظامی در تاریخ 4 مهر 92
 
- اقدام به کارگزاری تله انفجاری در مسیر خودروی پلیس راه جکیگور در تاریخ 19 مهر 93
 
- اقدام به کارگزاری تله انفجاری در مسیر خودروی انتظامی پاسگاه جکیگور
 
- اقدام به کارگزاری تله انفجاری در مسیر خوردروی پاسگاه کلات سرباز
 
- اقدان به کارگزاری تله انفجاری در مسیر پاسگاه سرجنگل
 
- حمله به مقر انتظامی پاسگاه سرجنگل
 
سردار رحیمی در ادامه افزود: این گروهک ترویستی در سال 86 در جنوب استان تشکیل شد و بر اساس اعترافات اعضای دستگیر شده حمایت‌های مالی این گروه از طرف یک فرد که در دو کشور عربی فعالیت داشت به حساب یک فرد دیگر در استان واریز می شد و این فرد نیز پول دریافتی را به سرگروه تحویل داده و در نهایت برای هر عملیاتی چهار تا ۱۰ میلیون ریال به افراد مسلح پرداخت می شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: افراد این گروهک در کشور پاکستان و افغانستان آموزش‌های نظامی، ساخت بمب و انجام اقدامات تروریستی را فراگرفته‌اند.

این مقام مسئول انتظامی درباره ناگفته‌های اعترافات این باند تروریستی گفت: این افراد در بازجویی‌ها اعلام کردند که "باید" در هفته حتما یک مورد تیراندازی و یا حمله به مردم و ماموران انتظامی را داشته باشند و با این اقدامات "قصد نا امن کردن استان سیستان و بلوچستان را داشتند."

وی تاکید کرد: ظلمی که این افراد به اسم طرفداری از اقوام و مذاهب در حق مردم استان داشتند در اعترافات  آنها مشهود است زیرا وقتی از آنها سوال می شد که چرا معلم ها را شهید کردید می گفتند دستور این بوده که باید تمام این معلم ها از این جا بروند و افراد دیگر جایگزین شوند

به گفته سردار رحیمی هنوز 5 تن از اعضای باند تروریستی متواری هستند که به زودی دستگیر و به مردم معرفی خواهند شد.


 اخباراجتماعی  -  باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
اعترافات تکان دهنده اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سردار رحیمی: 2 باند بزرگ مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شد



فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ باند بزرگ مواد مخدر در سیستان و بلوچستان منهدم شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در راستای مبارزه شبانه‌روزی با سوداگران مرگ و پایش مداوم اطلاعاتی باندهای موادمخدر، ماموران انتظامی شهرستان سراوان با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان یک باند مسلح را که قصد جابه‌جایی مقادیر متنابهی موادمخدر از نقاط مرزی به سراوان با استفاده از خودروهای تیزرو را داشتند، شناسایی کردند.

وی افزود: با شناسایی اعضای این باند اقدامات تخصصی و عملیاتی پلیس برای دستگیری و کشف موادمخدر آغاز شد که پس از یک هفته تلاش‌های شبانه‌روزی، ماموران در منطقه کوهک خودرو پژو متعلق به اعضای این باند را شناسایی و در یک عملیات هدفمند با توقیف این خودرو 2 نفر از اعضای این باند بزرگ را دستگیر کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: ماموران در ادامه این عملیات دپو موادمخدر انتقال شده توسط این باند را در منطقه کوهک شناسایی کرده و طی یک عملیات هماهنگ و منسجم، پس از کنترل منطقه از محل مورد نظر بازرسی کرده و ضمن دستگیری 3 نفر دیگر از اعضای این باند، یک تن و 141 کیلو تریاک را به همراه 3 دستگاه بی‌سیم دستی کشف و یک خودرو تویوتا متعلق به این باند را توقیف کردند.

 

 اخبار  حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران