اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نان‌شان در تنور دشمنی با دولت است



اخبار,اخبارسیاسی,مخالفان  دولت


واژه بصیرت از همان واژه هایی است که خیلی ها در سال‌های قبل تلاش کردند از آن یک برچسب قوی برای حذف رقیب بسازند. درست مانند واژه «نفوذ» که این روزها دستاویزی برای برچسب‌زنی به دیگران شده است. اما واقعیت این است که همیشه این نوع مدعیان خودشان از کسانی هستند که تنها درحرف این مسائل را قبول دارند و پشت آن سنگر می گیرند و درست درجایی كه باید روی صندلی متهم بنشینند، روی صندلی شاكی نشسته‌اند.

 

آیت ا... خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران گفتند: «تعبیر شکست را هم نادرست می دانم، کدام شکست؟ کدام فروختن کشور؟ کشوری که رهبری هوشیار مثل مقام معظم رهبری دارد مسئولان و مذاکره کنندگانی که آقا از آن‌ها به عنوان امین ، متدین و شجاع تعبیر کرده ، آیا این ها کشور را می فروشند؟ نه چنین چیزی نیست.»


در کنار این نوع نگاه توجه كنید به اظهارات مدعیان بصیرت و ولایتمداران مدعی كه این سال‌ها حتی بزرگان نظام را هم با برچسب «خواص بی‌بصیرت» نواختند. ابتدا به نمونه‌هایی از واكنش بصیرت‌مداران به مقوله برجام توجه كنید: 


حاج منصور ارضی: برجام سازش با دشمن است،  هر کدام از نمایندگان حسینی است باید فریاد بزند/ اگر اشتباه کنند، همه را به جهنم می‌برند/ من هشدار می‌دهم به نمایندگان مردم در مجلس چون ما دیگر به کسی امید نداریم ، که مواظب باشید قیامتی هم هست، فریب نخورید ، حقیقت این است که این مسئله سازش با دشمن است (مراسم عرفه سال 94)؛ سه هزار مداح در تهران ساماندهی کرده‌ایم تا در انتخابات، تلخ کامی برجام را جبران کنند.

 

(1/11/94) ، برجام همان جام زهر است (5 مهر 94)، رسایی:«برجام، جام زهر شیطانی است.» (11/7/94)، سردار سعید قاسمی: کل این نشست‌ها دلواپسی دارد. اگر حرف آقا در این قصه درست درنیاید که به این مذاکرات خوشبین نیستم، باید با ولی خداحافظی کرد.

 

(همایش «خط قرمز»، تیرماه 93) نبویان: بوی جام زهر دیگری می آید(13/10/92) حسینیان: با برجام زیر سلطه بیگانگان می‌رویم (19/7/94) در یادداشتی که در همین نشریه با عنوان « برجام باعث خرسند‌ی بود‌ ، نه جام زهر» منتشر شد، نوشتم که مهم‌ترین بخش نامه رهبری به رئیس‌جمهور، اظهارخرسندی از عقب راندن دشمن (آمریکا) توسط تیم مذاکره کننده بود. پیشتر نیز در مقاله‌ای تحلیلی و مفصل به بررسی مدل نگاه اصولگرایان به برجام پرداخته و نوشتم نگاه اصولگرایی به برجام نباید مقایسه با صفین یا صلح امام حسن(ع) باشد. بلکه اگر قرار است آن را شبیه سازی كنیم مشخصات این برجام با صلح حدیبیه پیامبر (ص) شباهت دارد كه مقدمات فتح مكه را فراهم كرده بود. معتقد بودم و هستم آنها كه از برجام تعبیر شكست می‌كنند، یا «مغرضند» یا «بی‌بصیرت».


در بحبوحه درگیری مجلس برسر تصویب برجام، دو اتفاق مهم افتاد. طلبه‌ای كه در مقابل مجلس تحصن كرد و چند روز را به همراه عده‌ای در مقابل مجلس سپری كرد و بعد از آن مسئله جلسه‌ معروف میان آقایان لاریجانی، حجازی و شمخانی در شب قبل از تصویب برجام. در هر دوی این موارد نزدیكان فكری پایداری معتقدند كه باید در مقابل برجام ایستاد و اجازه نداد از مجلس بیرون بیاید. آنها هرگز متوجه نشدند كه سپردن برجام به مجلس و طی كردن راه قانونی چه كمك بزرگی بود برای طولانی شدن زمان و رسیدن به تصمیم نهایی كنگره آمریكا. مدعیان بصیرت‌مداری بر این باور بودند كه رهبری با برجام مخالف است. بر همین مبنا مخالفت می‌كردند  یا تحصن‌های خیابانی به راه می‌انداختند، اما خیمه دلواپسی از مقابل مجلس با این پیام كه «این نوع رفتار به مصلحت نیست» برچیده شد.


مسئله اینجاست كه اگر رفتار این جماعت نبود، برجام می‌توانست به دستاوردی برای كلیت نظام بدل شده و اعتبارش برای نزدیكی دولت، ملت و نظام هزینه شود اما متاسفانه برخی نگاه‌های جزم‌اندیشانه اجازه نداد برجام محلی برای ایجاد فصل مشترك و همدلی باشد. اظهارات آیت‌ا...  خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران نشان داد که بصیرت ما در شناخت نگاه رهبری بسیار بیشتر از بصیرت مدعیان این عرصه است.


 در نامه رهبری كاملا واضح اظهار خرسندی شده بود. اما وقتی می بینید حتی بعد از آن نامه نیز مداح مشهور شهر می‌گوید: «سه هزار مداح در تهران ساماندهی کرده‌ایم تا در انتخابات، تلخ کامی برجام را جبران کنند»، چه باید گفت؟ مگر نه اینكه همان‌ها یك بار تمام اعتبار خود و هیئت‌شان را برای احمدی‌نژاد هزینه كردند و بعدها فهمیدند چه اشتباهی كرده‌اند؟ این اتفاقات به ما می گوید آنها فقط راه خود را می روند و تنها ادعای ولایتمداریشان گوش فلک را كر کرده است.


فراموش نکنیم نان برخی ها در ایجاد شکاف و تقابل میان مردم وحاکمیت است. روش آنها این است که اجازه ندهند جناح های سیاسی و مردم با نظام پیوند بخورند. آنها تصور می‌كنند در صورت نزدیكی دولت، ملت و نظام جایگاهی نخواهند داشت. از همین رو و با همین خیال باطل، مرتبا مشغول ایجاد شکاف‌های حاکمیتی هستند.


 اخبار سیاسی  -  قانون/داوود حشمتی


ویدیو مرتبط :
ضررهای پخت نان در تنور داغ (از دست ندهید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نان خشكی‌ها در تنور هدفمندی یارانه‌ها كباب شدند!



 

 

نان خشكی‌ها در تنور هدفمندی یارانه‌ها كباب شدند

 

آغاز هدفمندی یارانه‌ها بازار نان خشكی‌های پلدختر را حسابی کساد کرده است.به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان در پلدختر، افزایش قیمت نان، نان خشكی‌های این شهر را با مشکلات ناشی از کمبود نان خشک مواجه کرده است.

 

این در حالی است که نان خشكی‌های این شهر می‌کوشند با شگردهای مختلف از جمله افزایش قیمت خرید نان خشک، مشتریان بیشتری را برای خود دست و پا کنند.

 

قیمت نان خشک این روزها در پلدختر هر کیلوگرم تا 300 تومان است.

 

در این باره "شمس اله"، یکی از فعالان تجارت نان خشک پلدختر به خبرنگار ایسنا گفت: در چند روز گذشته نان خشک در پلدختر حسابی کیمیا شده است.

 

وی افزود: تا چند هفته قبل گاری نان خشكی‌ام بین300 تا 400 کیلوگرم در روز نان خشک جمع آوری می‌کرد، اما اکنون این رقم به 50 كیلوگرم هم نمی‌رسد.

 

وی با بیان اینکه در گذشته شهروندان به طور میانگین ماهانه 3 تا 7 کیلوگرم نان را روانه نان خشکی‌ها می‌کردند، افزود: به نظر می‌رسد با گران شدن نان، ضایعات آن نیز تا حدود زیادی کاهش یافته است، چراکه برای مردم صرف نمی‌کند نان 300 تومانی را دور بریزند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که نان خشک‌ها پس از جمع آوری چگونه فروش می‌روند، گفت: مشتری اصلی نان‌های خشک دامداری‌ها هستند.

 

"شمس اله" ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت خوراک دام و نیز کاهش تولید علوفه که از پیامدهای خشکسالی به شمار می‌آید، برخی از دامداران چاره کار را در مصرف نان خشک دیده‌اند.

 

این در حالی است که به گفته کارشناسان دامپزشکی، مصرف شیر و گوشت دام‌هایی که از نان خشک تغذیه می‌شوند، موجب بروز مشکلاتی برای سلامتی انسان می‌شود.

 

مدیر جهاد كشاورزی پلدختر، در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: یکی از معروف‌ترین سموم، سم «افلاتوکسین» است که در موادغذایی مانده و کپک زده به وفور پیدا می‌شود.

 

علی خادمی افزود: این سم خاصیت تجمع در کبد انسان را دارد و معمولاً از این عضو بدن خارج نمی‌شود.

 

وی، بروز سرطان را از بیماری‌های شایع ناشی از افلاتوکسین عنوان کرد و افزود: این سم معمولاً از طریق مصرف موادغذایی کپک زده توسط دام‌ها، وارد بدن انسان می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آزمایش‌ها نشان داده هنگامی که نان کپک زده خوراک دام می‌شود، سم افلاتوکسین وارد شیر شده و از این طریق وارد بدن انسان می‌شود.

 

خادمی اضافه کرد: استفاده از جگر یا شیر دام‌هایی که با نان خشک و یا علوفه کپک زده تغذیه می‌شوند، برای سلامت انسان به ویژه سالمندان و کودکان خطرآفرین است.

 

قبل از هدفمندی یارانه‌ها بیش از 30 درصد نان پلدختر تبدیل به ضایعات می‌شد. این در حالی است که به گفته کارشناسان، یک درصد ضایعات نان 40 میلیارد تومان به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

 

صاحب نظران بر این عقیده‌اند تا قبل از هدفمندی یارانه‌ها 15 تا 30 درصد نان تولید شده در پلدختر به ضایعات تبدیل شده و عملاً راهی بازار داغ نان خشکی‌ها می‌شده است./ایسنا