اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه یک ماه پیش آیت الله سیستانی به سران حزب الدعوه برای تغییر نوری المالکی+تصویر نامه




 اخبار بین الملل - نامه یک ماه پیش آیت الله سیستانی به سران حزب الدعوه برای تغییر نوری المالکی+تصویر نامه

آیت الله سیستانی یک ماه پیش در نامه ای به سران حزب الدعوه خواستار تغییر نخست وزیر عراق شد.

به گزارش «انتخاب»، آیت الله سیستانی مرجع تلقید شیعیان عراق در 11 رمضان در پاسخ به نامه ی سران حزب الدعوه در تاریخ 26 شعبان توصیه به تغییر نخست وزیر کرده است.

در این نامه آیت الله سیستانی خطاب به سران حزب الدعوه آمده است: سرعت بخشیدن به تعیین نخست وزیر جدید مسئله ای است که ضرورت دارد.

در ادامه این نامه مرجع تقلید شیعیان عراق آمده است: نخست وزیر باید مورد قبول اکثریت جامعه باشد و بتواند همراه با دیگر گروه های سیاسی کشور را از خطر تروریسم و جنگ طایفه ای نجات دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز ساعاتی پیش گزارش داد که آیت الله سیستانی از نوری المالکی نخست وزیر عراق خواسته است که از سمتش کناره گیری کند. 

 

اخبار,اخباربین الملل,نامه سیستانی به سران حزب الدعوه

 

 اخبار بین الملل - انتخاب


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه سرگشاده زیباکلام به آیت الله مکارم شیرازی درباره فیس بوک (+تصویر نامه)



اخبار سیاسی - نامه سرگشاده زیباکلام به آیت الله مکارم شیرازی درباره فیس بوک (+تصویر نامه)

دکتر صادق زیباکلام عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده به آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در قم درخواست کرد ادله شرعی «حرمت فیس‌بوک» بیان شود.

متن این نامه که در صفحه شخصی زیباکلام در فیس بوک منتشر شده است به این شرح است:

 باسمه تعالی
 محضر زعیم عالیقدر، حضرت آیت الَلّه مکارم شیرازی، مرجع والاتبار تشیع
باسلام و احترام،
 اخیراً تذکری از آن مقام ارجمند در مطبوعات منعکس شده‌است مبنی بر مخالفت با مجاز کردن «فیس‌بوک» که از سوی وزیر محترم ارشاد، آقای علی جنتی، ابراز شده‌بود.

در صورت امکان می‌خواستم از جنابعالی استفتاء نمایم که حرمت یا جایز ندانستن فیس‌بوک براساس کدام ادلّه، استنباط شرعی، فقهی و یا حقوقی است؟ اگر اشکال به‌ واسطه بیم سوءاستفاده‌هایی همچون درج صور قبیحه یا مطالبی خلاف عفت عمومی است که، بالتّبع، عکاسی و سینما را هم باید جایز ندانست. البته حضرت آیت‌الله محسنی اژه‌ای، دادستان والامقام کل کشور، مواردی همچون «انتقال اطلاعات به بیگانگان» را هم حجتی بر جایز ندانستن فیس‌بوک اعلام فرموده‌اند ( اگرچه که بنده نمی‌دانم کدام اطلاعات را کاربران از طریق فیس‌بوک می‌توانند به دشمن انتقال دهند که از طرق دیگر نمی‌توانند.)
 
از آنجا که جدای از میلیون‌ها شهروند عادی، کسر رو به ازدیادی از مسئولین محترم نظام هم وارد این شبکه اجتماعی شده‌اند، استدعا دارم محض تنویر اذهان عمومی ادلّه شرعی حرمت فیس‌بوک را روشن بفرمایید.
 ایام به کام باد
صادق زیباکلام
13آذر1392

 

اخبار,نامه زیباکلام به مکارم شیرازی

 


اخبار سیاسی - تابناک