اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه وکیل زیدآبادی و باستانی به دادستان



 

 

 

 

باستانی

 

وکیل مدافع احمد زیدآبادی و مسعود باستانی در مورد وضعیت محکومیت موکلانش نامه یی به دادستان تهران نوشت.

محمد شریف با اعلام این خبر به ایسنا گفت؛ در مورد انتقال احمد زیدآبادی و مسعود باستانی از زندان اوین به زندان رجایی شهر، نامه یی به دادستان تهران ارسال کرده و تقاضا کرده ام علت انتقال را که در عمل موکلین را محکوم به سپری کردن حبس در تبعید کرده است، توضیح دهند. وی با بیان اینکه اتهاماتی که موکلانم به لحاظ آن محکومیت یافته اند سپری کردن محکومیت در زندان محل ارتکاب جرم را الزام آور می کند، اظهار کرد؛ انتقال محکومین به زندان شهر دیگری توجیه قانونی ندارد و مجازات مضاعف به موکلین تحمیل می کند. شریف با بیان اینکه حکم محکومیت مسعود باستانی قطعی نشده است، عنوان کرد؛ خانواده های موکلان نیز که جهت ملاقات ناچارند به شهر دیگری مسافرت کنند با مشکلات دیگری مواجه خواهند شد، به هر حال اینجانب منتظر پاسخ نامه ارسالی به دادستان محترم تهران هستم. وی که وکالت مسعود آقایی، بدرالسادات مفیدی، عبدالرضا تاجیک و محمد ملکی را برعهده دارد، گفت؛ پرونده های موکلانم در مرحله تحقیقات مقدماتی است و تاکنون موفق به مطالعه پرونده آنها نشده ام.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ارسال نامه مشترک تیم اقتصادی دولت دهم به دادستان کل کشو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت مفیدی، زیدآبادی و باستانی



 

آخرین وضعیت مفیدی، زیدآبادی و باستانی

 

محمد شریف وکیل دادگستری و وکیل مدافع برخی شخصیت های سیاسی دستگیر شده در موضوعات پس از انتخابات در خصوص آخرین وضعیت پرونده بدرالسادات مفیدی از اعضای انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: با توجه به ملاقات هایی که خانواده وی با ایشان داشته و پیگیری های به عمل آمده توسط وکلا، به نظر می رسد از زمانی که ایشان به بند عمومی منتقل شدند تاکنون بازجویی مجددی در مورد اتهامات انتسابی به وی به عمل نیامده و بر این اساس علی الاصول تحقیقات مقدماتی خاتمه یافته شمرده می شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد:در خصوص تبدیل قرار موکلم تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. شریف که وکالت احمد زیدآبادی و مسعود باستانی را بر عهده دارد در خصوص پرونده های آنها نیز اظهار داشت: امروز طی مراجعه ای به دادگستری تلاش کردم جهت پرونده های زیدآبادی و مسعود باستانی با ریاست دادگستری استان ملاقات داشته باشم که این امر تحقق نیافت. وکیل زید آبادی افزود: امیدوارم با توجه به اینکه محل نگهداری موکلم در بندی است که تمامی محبوسین به لحاظ اتهامات عادی محکومیت یافته اند و بخش قابل توجهی از آنان منتظر اجرای حکم اعدام هستند امکان تبدیل محل تبدیل حبس زیدآبادی مهیا شود. وی درباره پرونده محمد ملکی که ریاست دانشگاه تهران در دولت موقت را بر عهده داشت با اعلام اینکه موکلش در هفته گذشته با قرار کفالت یک میلیارد ریالی آزاد شده است گفت: طبق کیفرخواست صادره موکلم به اتهام ارتباط با یکی از سازمان های غیرقانونی و به استناد ماده ۱۸۶ قانون مجازات اسلامی به محاربه متهم شده است. وی اتهام دیگر ملکی را توهین به امام خمینی، مقام معظم رهبری و تبلیغ علیه نظام عنوان کرد و ادامه داد: وقت رسیدگی به پرونده موکلم ۲۴ فروردین ماه سال آینده اعلام شده که با توجه به وخامت وضع جسمانی موکلم امیدوارم در روز اعلام شده جهت رسیدگی قادر به حضور در دادگاه شود.