اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه عوامل«من روحانی هستم» به وزیر ارشاد


سازندگان مستند «من روحانی هستم» در نامه‌ای به اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره این مستند واکنش نشان داده و تاکید کردند: به جای سرزنش کردن ما، شجاعانه بگویید که خاطرات آقای هاشمی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی ارشاد قرار دهید.

خبرگزاری مهر: سازندگان مستند «من روحانی هستم» در نامه‌ای به اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره این مستند واکنش نشان داده و تاکید کردند: به جای سرزنش کردن ما، شجاعانه بگویید که خاطرات آقای هاشمی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی ارشاد قرار دهید.

متن نامه سازندگان مستند «من روحانی هستم» به وزیر فرهنگ و ارشاد در واکنش به اظهارات اخیر وی در خصوص این مستند بدین شرح است:

جناب آقای جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

در رسانه ها خواندیم که جنابعالی طی روندی که در هفته های گذشته پیرامون برخورد قضایی و پلیسی با یک اثر فرهنگی دانشجویی پیموده اید باز هم در مورد مستند «من روحانی هستم» نظراتی را بیان کرده اید. بی تردید ما وظیفه داریم همه نظرات را در مورد آثارمان با سعه صدر بشنویم و از بهترین نظرات در کارهای بعدی خود استفاده کنیم و برخورد ما با نظرات حضرتعالی نیز استثنا از دیگران نیست.

جناب آقای جنتی در نگاه ما تامین منافع ملی همواره از اولویت‌های نخست بوده است بنابراین مشی ما در همه کارها و آثارمان و همچنین بصورت ویژه در مورد این مستند این بود که با توجه به هدف برخی از رسانه های زنجیره ای و غوغازیست برای تبدیل این مستند به موضوع اول کشور و با حاشیه رانده شدن مسائل کلان جاری، فعالیت های ما در راستایی نباشد که برای دولت حاشیه درست شود و این رسانه ها به اهداف خود دست یابند. مستندی که تا چهارماه پس از تولید آن بدون هیچ جنجالی در دانشگاههای کشور اسلامی‌مان اکران شد ولی به ناگاه بدون هیچ مقدمه به دلیل دستوری که از فرماندهی اتاق عملیات روانی به برخی رسانه ها رسیده بود به تیتر یک برخی رسانه های زنجیره ای بدل شد.

با توجه به این دغدغه سعی کرده ایم که در مورد دروغها و تهمت‌هایی که در مورد این مستند، عوامل سازنده آن و گروه چند رسانه ای شفق بیان شد بدون موضع گیری رسانه ای (مگر در صورت ضرورت) مسائل را فقط از طریق روال تعریف شده آن و بدون جنجال پیگیری نماییم.

اما اظهارات روز گذشته شما اینقدر تعجب برانگیز بود که ضرورت احساس کردیم تا مطالبی را خدمت جنابعالی عرض نماییم.

لازم بذکر است جنابعالی به دلیل سوابق انقلابیتان و همچنین نسبتتان با آیت الله احمد جنتی روحانی انقلابی و مجاهد، نزد ما عزیز و محترم می باشید و از اینکه بالاخره و پس از اظهار نظرهای متعدد و البته عجیب! مستند «من روحانی هستم» را دیدید و اظهار نظر این بار شما پس از دیدن مستند می باشد واقعا خوشحال هستیم.

جناب آقای جنتی جنابعالی فرموده اید: مستند «من روحانی هستم» دروغ‌های فاحشی دارد که از میان آن‌ها دروغ‌هایی که به امام نسبت داده شده قابل بخشش نیست. این جمله شما برای ما که خود را نسل سوم انقلاب و فرزندان امام خمینی می دانیم بسیار سنگین و غیر قابل پذیرش است. اما این جمله شما به ما نشان داد که شما علیرغم اینکه مستند را دیده اید، ظاهرا هنوز کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی را هم نخوانده اید.

جنابعالی سه دروغ نسبت داده شده از این مستند را به امام خمینی بیان کرده اید. که در ادامه توضیحاتی در رابطه با این ادعاهای شما مطرح می شود.

1) جنابعالی فرموده اید: در رابطه با حضور آقای روحانی در قضیه مک فارلین که چنین چیزی نبوده و دروغ است. همانطور که قبلا هم بیان شد این قسمت از مستند عینا از کتاب خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است. برای مشاهده این موضوع می توانید به کتاب خاطرات آقای هاشمی در روزهای چهارم تا ششم خرداد سال 1365 مراجعه کنید.

2) جنابعالی فرموده اید: آنچه در رابطه با برخورد امام(ره) با شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما گفته شده کذب است. جناب آقای جنتی لطفا کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی از روز 30 تیرماه تا روز 1 مردادماه سال 1362 را مطالعه کنید تا برایتان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان شده است عینا از کتاب خاطرات ایشان ذکر شده است.

3) جناب آقای جنتی جنابعالی فرموده اید: در این مستند گفته شده «این جمع عقلا را که در مجلس تشکیل شده تعطیل کنند» این در زمره دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده و قابل بخشش نیست. آقای جنتی شما مطمئنید مستند «من روحانی هستم» را دیده اید؟! در هیچ جای این مستند چنین ادعایی که شما مطرح کرده اید بیان نشده است. به نظر می رسد مشاوران شما به جنابعالی اطلاعات غلط داده اند.

جناب آقای جنتی!

اگر علم دارید که مسائلی که گفتید دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده به جای سرزنش کردن مستندسازان، شجاعانه بیان کنید که خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی وزارت ارشاد قرار دهید تا دیگر چنین دروغ هایی به امام نسبت داده نشود و اگر علم ندارید که سخن گفتن در مورد شنیده ها خلاف اخلاق است.

آقای جنتی !

ای کاش اندکی از این عزم جدی که در بین مدیران وزارتخانه متبوع جنابعالی شکل گرفته است برای برخورد با یک مستند روایی که قسمتهایی از آن به مذاق دولت خوش نیامده، در برخورد با آثاری صورت می گرفت که به راحتی و در سکوت مسئولین به مرزهای فرهنگی و اعتقادی ما تعدی می کنند. در این مدت مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به کارها و روش های متعددی زده اند از فشار بر قوه قضائیه برای برخورد با عوامل سازنده شروع شد و در آخر هم این مدیران برای برخورد با عوامل سازنده دست به دامان نیروی انتظامی شدند. آقای جنتی آیا واقعا این روش های قضایی و پلیسی با شعارهای شما و دولت در حوزه فعالیت های رسانه ای و فرهنگی تناقض ندارد؟! با همه آثار فرهنگی قرار است برخورد پلیسی شود؟! آقای جنتی آیا تعدی به مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم تر است یا ناراحتی چند نفر از بیان تاریخ؟!

بی تردید افکار عمومی متوجه این تناقض ها خواهند شد و در مورد آنها قضاوت خواهند کرد.

جناب آقای وزیر

ساخت مستند توسط چند جوان دانشجو بر اساس کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ذنب لایغفر نیست بلکه بازی با افکار عمومی توسط رسانه هایی که بیشترین حمایتهای دولتی و بیشترین بهره از بیت المال را دارند غیر قابل بخشش است!


ویدیو مرتبط :
شاکی شدن نوبخت از رسانه ای شدن نامه 4 وزیر به روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر وزیر ارشاد درباره «من روحانی هستم»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اعلام کرده است خودش مستند «من روحانی هستم» را ندیده اما درباره‌اش مطالبی خوانده است، بار دیگر خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان این مستند شد.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اعلام کرده است خودش مستند «من روحانی هستم» را ندیده اما درباره‌اش مطالبی خوانده است، بار دیگر خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان این مستند شد و گفت: برخی در پوشش نقد، به اتهامات ناروا، تخریب و توهین آن هم در مورد چهره برجسته‌ای مانند دکتر روحانی که سابقه خدمات ایشان به انقلاب اسلامی از سال 1340 بر همگان بارز است می پردازند که این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت در حاشیه مراسم افتتاح خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید شما روز گذشته خواستار برخورد دستگاه قضایی با سازندگان سی دی «من روحانی هستم» شدید و این در حالی است که رئیس جمهور خود بر آزادی بیان در جامعه تاکید دارد که وزیر ارشاد پاسخ داد: ما اشاره کردیم که کسی نمی تواند مانع نقد و انتشار آن در جامعه شود در همین نمایشگاه کتاب آثار زیادی هم از سوی کسانی که موافق دولت هستند و هم از جانب کسانی که منتقد و حتی مخالف دولت هستند، عرضه شده است و من هم به دوستان و همکارانم توصیه کردم که مانع عرضه این  کتاب ها نشوند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که برخی در پوشش نقد، به اتهامات ناروا، تخریب و توهین می پردازند که این به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: این افراد آمده اند این توهین ها را در قالب سی دی مطرح کرده اند و در مجامع عمومی در حجم انبوهی انتشار داده اند، آن هم در مورد چهره برجسته ای مانند دکتر روحانی که سابقه خدمات ایشان به انقلاب اسلامی از سال 1340 بر همگان بارز است که در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس نقش بسیار موثری داشتند طبیعتا دستگاه قضایی باید در این خصوص پاسخگو باشد.

جنتی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما این مستند را دیده‌اید گفت: من آن را شخصا ندیده‌ام اما مطالبی درباره‌اش خوانده‌ام.

جنتی همچنین به این سوال یکی از خبرنگاران که گفت آقای روحانی در واگذاری ممیزی به مردم تاکید داشت. چه نظری در این خصوص دارید؟، گفت: اقای روحانی چنین چیزی نگفته اند ایشان گفتند وجدان عمومی بهترین قاضی و داور در خصوص این مساله است که کدام کتاب بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و کدام کتاب در کنج عزلت بماند.

وی همچنین  در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که امسال تبلیغات محیطی و غرفه های اغذیه فروشی همچنان در اختیار مصلی است، اما مردم از خدمات این دو بخش راضی نیستند و این در حالی است که شنیده می شود علی رغم این سرویس کم کیفیت مصلی از وزارت ارشاد بیش از 2 برابر مبلغی که در سال گذشته اخذ کرده، دریافت کرده است، با تایید ضمنی این مدعا گفت: واقعیت این است که اینجا (مصلی تهران) جای برگزاری نمایشگاه کتاب نیست جای عبادت است و ما هم بخاطر اضطراری که داشتیم، نمایشگاه کتاب تهران را در اینجا برگزار کردیم.

وی ادامه داد: محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران هم که در سالیان گذشته نمایشگاه کتاب در آنجا برگزار می شده، جای مناسبی نیست و ظرفیت کاملی برای جانمایی چنین مجموعه عظیمی ندارد و لذا ما باید به فکر یک مکان دائمی برای نمایشگاهی در خور نام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

جنتی در ادامه توضیحاتش در خصوص کاستی‌های مکان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: مجموعه شهر آفتاب که شهرداری تهران وضعیت آن را بررسی کرده است، جای بسیار خوبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران است که امیدواریم هر چه سریعتر این مکان احداث شود و ما بتوانیم نمایشگاه های آینده را در شهر آفتاب برگزار کنیم. واقعیت این است که ما برای اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطع نشود و این نمایشگاه امسال هم ادامه پیدا کند، رضایت دادیم که نمایشگاه امسال هم در مصلی برگزار شود.

وزیر ارشاد همچنین گفت: قطعا نواقص زیادی در خصوص مکان نمایشگاه کتاب تهران وجود دارد که باید تا پایان روز نمایشگاه برطرف شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران، شهرداری تهران و همچنین تشکل های صنفی حوزه نشر، نمایشگاه امسال یک محل آبرومند برای نمایشگاه کتاب تهران ساخته شود تا بتوان حتی در طول سال هم نمایشگاه های حوزه کتاب را در آنجا برگزار کرد.