اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه صادق زیباكلام به حسین شریعتمداری/ بیرون بیاییدو مردم را از نزدیك ببینید



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , زیبا کلام


پریدن با بال شكسته هنرماست، با سلام و تحیات انتظار می‌رفت که نتایج انتخابات اخیر به ویژه آنچه که در تهران اتفاق افتاد دست کم لختی جنابعالی را در فکر فرو می‌برد. اما ظاهرا نه شما و نه همفکران‌تان نمی‌خواهید این نتایج را ببینید. یقین بدانید ضرر نمی‌کردید اگر دست کم در خلوت و محافل خصوصی‌تان لختی از آن عوالم، خیالات و تصویر و تصوراتی که سال‌هاست برای خودتان ساخته‌اید می‌توانستید اندکی بیرون آمده و با واقعیات عریان جامعه‌تان مواجه می‌شدید.

 

البته کار دشواری است و اصحاب قدرت در این‌گونه موارد سعی می‌کنند با سرهم کردن یکسری توجیهات و استدلال‌ها برای خودشان از مواجهه با واقعیات بگریزند. روش مرسوم درجامعه ما فروافتادن درباتلاقی از تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی جان ناپلئونی درتوجیه واقعیت‌های سیاسی که باب میل‌مان نیست، بوده است. این‌بارهم پای بی‌بی سی و توطئه‌های انگلستان درتفسیر رای مردم تهران به‌میان آمده‌است. اما جناب شریعتمداری عزیز، خیلی نیازی به تحلیل‌ها و تئوری‌های پیچیده دایی جان ناپلئونی نیست. بیش‌از سه میلیونی که در تهران به پای صندوق‌های رای رفتند بخشی از‌‌ همان «خس و خاشاک» سال ۸۸ هستند.

 

در طی این ۶ سال یک‌بار نخواستید ببینید که حرف‌شان و دردشان و بغض‌شان درسال ۸۸ چه بود. درعوض هرچه به دهان‌تان رسید نثارشان کردید. فتنه گرشان خواندید و متهم‌شان کردید که با کمک جورج سورس، آمریکا، اسراییل و سفارت انگلستان می‌خواسته‌اند انقلاب مخملی به راه بیندازند . با زنان و مردانی که صادق‌ترین، متعهد‌ترین، متدین‌ترین و پاکدست‌ترین فرزندان نظام بودند، هرطور که دل‌تان خواست رفتار کردید. غیر قانونی بازداشت کردید، غیر قانونی حبس کردید، غیر قانونی از ادامه کار و تحصیل‌شان جلوگیری کردید، غیر قانونی ستاره دارشان کردید و دست آخر هم غیر قانونی رد صلاحیت‌شان کردید. آیا تنبیه و مجازاتی بود که خواستید علیه آنان به اجرا درآورید اما گفتید که «حیف که قانون دست و بال ما را بسته و نمی‌توانیم».چند میلیون معترض را ندیده و  به ندای «آشتی ملی» که آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تاریخی تیر ۸۸ سر دادند از روی غرور و کبر پوزخند زدید و شاخه زیتونی را که به طرفتان گرفته بود به زیر پا له کردید.

 

ازهمه این‌ها بد‌تر آن شد که به جای آنکه مردم داستان فتنه‌ها و حماسه‌های ساختگی  را باور کنند، خودتان خیلی بیشتر از مردم آن‌ها را باور کردید. خودتان بریدید، خودتان دوختید و دست آخرهم به‌عنوان «فتنه» آنرا بر تن منتقدان‌تان کردید. ۶ سال ازصدا وسیما، تریبون‌های نمازجمعه، مجالس مطیع و گوش به‌فرمان هشتم و نهم، مطبوعات و رسانه‌های حکومتی شبانه روز علیه «فتنه» و «فتنه گران» تبلیغات کردید. دریغ از آنکه درطی این ۶ سال حتی ۶ دقیقه هم به «فتنه گران» اجازه دهید که در صدا و سیما از خودشان و اتهاماتی که شما به آن‌ها وارد کرده‌اید دفاع کنند.

 

حتی یک بار نخواستید در طی این ۶ سال یک نظرسنجی ساده به عمل بیاورید که چند درصد از اقشار و لایه‌های تحصیلکرده کشور این داستان‌ها را باور کرده‌اند؟ شاید اگر یکبار به دیگران هم توجه می‌داشتید و برای دیگران هم حق و حقوقی قائل می‌شدید، شاید اگریکبارهم صدای مخالفت‌تان را حاضر بودید بشنوید، امروز آنقدربهت زده وغافلگیر نمی‌شدید. حق دارید البته. ما خودمان هم در خواب نمی‌دیدیم که مردم تهران اینگونه به جریان اصلاحات پاسخ دهند؛ اما دادند. خود ما را هم بهت زده کردند تا چه رسد به شما که یکبار نخواسته ایدغیرخودتان را بشنوید.

جناب آقای شریعتمداری عزیزهنوز هم دیر نشده، به‌خاطر خدا، برای یکبارهم که شده ازپشت پنجره آن برج عاج غرور، قدرت وشوکتتان نگاهی هم به بیرون بیندازید و سعی کنید مملکت و ملت را در ورای دنیایی که سالهاست برای خودتان ساخته و پرداخته‌اید ببینید.

 

  اخبار سیاسی - قانون


ویدیو مرتبط :
مناظره حسین شریعتمداری و صادق خرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صادق زیبا کلام به خاطر محتوای نامه به حسین شریعتمداری به حبس محکوم شد!



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

 

اخبار سیاسی - یک سال و نیم حبس برای صادق زیباکلام

صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران به یکسال و نیم حبس محکوم شد.

 صادق زیبا کلام با اعلام این خبر به خبرنگار پیام نو گفت: پس از توافق ژنو و شدت گرفتن حملات دلواپسان به این توافق من ۲ نامه خطاب به آقایان حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان و حمید رسایی نوشتم.

وی افزود: بنده در نامه ام خطاب به آقای شریعتمداری نوشتم که اساسا پرونده هسته ای ایران چه دستاوردهای اقتصادی برای کشور داشته است. آقای شریعتمداری در پاسخ به این نامه  مسایلی را مطرح کردند از جمله اینکه  گفتند آقای زیبا کلام چرا شما از متهمان پرونده معروف به فساد ۳ هزار میلیارد تومانی دفاع می کنید.

 

من در نامه دوم خطاب به آقای شریتعمداری گفتم از شما انتظار داشتم پاسخ سوال من را بدهید وبگویید پرونده هسته ای چه دستاورد اقتصادی برای کشور داشته است اما شما پاسخ من را ندادید. من به آقای شریعتمداری گفتم که من از متهمان و موضوع اختلاس دفاع نمی کنم. من از موضوع دیگری دفاع می کنم. پرسش من از مسئولان محاکمه کننده پرونده آقای امیر خسروی این است که دقیقا ایشان چه جرم وحشتناکی را مرتکب شده است که حکم آن اعدام است؟

استاد دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار پیام نو ادامه داد: دادستان محترم انقلاب  این دونامه به آقای شریعتمداری را مصداق ۳ جرم دانسته است:

الف: فعالیت تبلیغی علیه نظام

ب: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی

ج: توهین به قضات و مسئولان قضایی

زیبا کلام گفت: موارد الف و ب مربوط به  سوال من از آقای شریعتمداری و رسایی درباره دستاوردهای اقتصادی پرونده هسته ای برمی گردد و مورد ج به زیر سوال بردن  رای دادگاه آقای مه آفرید امیر خسروی  و اینکه به قضات و مسئولان قضایی توهین کردم.

زیبا کلام در پایان گفت: برای توهین به قضات و دستگاه قضایی به ۶ ماه حبس تعزیری و برای پرسش از حسین شریعتمداری به یکسال حبس محکوم شدم و به هر دو حکم اعتراض کردم.

اخبار سیاسی - پیام نو