اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه حمایت ازضرغامی



ضرغامی


دبیر کمیته سیاسی فراکسیون خط امام(ره) در تذکری آیین نامه یی در صحن علنی مجلس افشا کرد بیانیه یی که جمعی از حامیان احمدی نژاد در حمایت از عملکرد صدا و سیما در دهه فجر با امضای ۲۶۰ قرائت کردند، بیشتر از ۲۱۶ امضا نداشته و بسیاری از این امضاها تکراری بوده که برخی نمایندگان امضای خود را پس گرفته یا اصلاً اسامی قابل خواندن نبوده است.

به گزارش پارلمان نیوز، در جلسه علنی دیروز مجلس، جمشید انصاری با اشاره به بیانیه حمایت از عملکرد صدا و سیما در دهه فجر که بلافاصله پس از انتقادات سیدحسن خمینی از ضرغامی توسط حامیان دولت در مجلس جمع آوری شد و به گفته غفوری فرد، عضو هیات رئیسه با ۲۶۰ امضا قرائت شد، گفت؛ «آقای غفوری تعداد امضاهای این بیانیه را ۲۶۰ امضا اعلام کردند اما با توجه به اعتراضاتی که از سوی برخی نمایندگان به تعداد امضاها بود با پیگیری بنده و یکی از دوستان از اداره تدوین در مشروح مذاکرات تعداد امضاها ۲۱۶ نفر است.» نماینده زنجان ادامه داد؛ با پیگیری که صورت گرفت مشخص شد ۴۱ امضا تکراری بوده و دو امضا اصلاً خوانا نیست. سه نفر از نمایندگان نیز امضای خود را پس گرفته اند. دبیر کمیته سیاسی فراکسیون خط امام(ره) گفت؛ با توجه به اینکه این بیانیه ۲۱۶ امضا داشته نه ۲۶۰ امضا به نظر می رسد، هیات رئیسه مجلس باید راهکاری پیدا کند که امضای بیانیه ها در صحن علنی از یک نظم و اطمینان لازم برخوردار باشد. وی با بیان اینکه زمانی که امضای بیانیه ها به اواخر جلسه کشیده می شود، احتمال کنترل امضاها امکان پذیر نیست و گاهی امضاها تکراری می شود، تصریح کرد؛ به نظر می رسد قرائت بیانیه ها باید قبل از نطق ناطقین باشد تا قابل کنترل باشد و اگر زمان آن قابل انتقال نیست باید بماند برای یک روز بعد تا با اطمینان باشد. انصاری خاطرنشان کرد؛«برخی دوستان که متخصص جمع امضا برای بیانیه ها هستند حتی متن بیانیه را به نمایندگان نشان نمی دهند و امضا جمع می کنند.» وی ادامه داد؛ برخی از همکاران هم که به فکر امضاهای بیشتر هستند با امضاهای تکراری در پای بیانیه که موجب اعتراض همکاران می شود شأن مجلس را پایین آورده و لطمه می زنند که موجب وهن مجلس است.

● پاسخ باهنر به انصاری

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر انصاری گفت؛ اینکه گفتید برخی همکاران به دنبال امضای بیشتر برای بیانیه ها هستند و موجب وهن مجلس می شوند در شأن نمایندگان نیست. وی تاکید کرد؛ اما بخش اول تذکر شما قابل تامل است و به نظر می رسد باید یک سامانه یی تهیه و تعریف شود تا بیانیه ها با دقت در جلسه علنی قرائت شوند. باهنر گفت؛ برخی از بیانیه ها مناسبتی هستند که باید در همان روز قرائت شود و تاخیر در قرائت آن و موکول شدن به فردا امکان ندارد. گاهی نیز برای تسریع در کار چند نفر از همکاران با یکدیگر اقدام به جمع آوری امضا می کنند که گاهی موجب می شود امضاها تکراری شود.


ویدیو مرتبط :
امضاء تفاهم نامه همکاری با صندوق حمایت از پژوهشگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت از هدفمندی‌یارانه‌ها؛ تعاونگران به رئیس جمهور نامه نوشتند



 

 

تعاونگران به رئیس جمهور نامه نوشتند

 

 

تعاونگران و اتحادیه های تعاونی سراسر کشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهور حمایت خود را از اجرایقانون هدفمندکردن یارانه ها در کشور اعلام کردند.

       

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتها و اتحادیه های تعاونی سراسر کشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهور حمایت خود را از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و مقابله با تحریم های خارجی اعلام کردند.

 

اتاق تعاون ایران، شرکتها و اتحادیه های تعاونی سراسری با صدور بیانیه ای با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توانایی مردم ایران برای بی اثر کردن تحریم های ناجوانمردانه دولتهای زورگو با برنامه ریزی جهت افزایش بهره وری، تولیدات صادرات محور، مدیریت واردات و تعامل با بنگاههای اقتصادی کشورهای مختلف، برعزم جدی خود برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تاکید کردند.

 

متن نامه تعاونگران

 

در این نامه آمده است: تعاونگران با همت مضاعف، کار مضاعف تحریمها را به فرصت تبدیل خواهند کرد. کلام تاریخی و به یادگار مانده بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران که فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند همچنان در گوش جهانیان طنین انداز است. خلف صالح آن عزیز سفرکرده نیز سکان کشتی ایران اسلامی را با اعلام دور زدن تمامی تحریمها و توطئه ها به ساحل موفقیت رهنمون است.

 

آنجا که مقام عظمای ولایت بر تولید صادرات محور، مدیریت واردات و افزایش بهره وری به عنوان مولفه های کم اثرکردن تحریمها تاکید می ورزند حجت بر آحاد مردم به ویژه فعالان اقتصادی تمام می شود که دوره دفاع مقدسی دیگر در پیش است.

 

در این نامه می خوانیم: اتاق تعاون به نمایندگی از تعاونگران عرصه فعالیتهای اقتصادی به عنوان پیش قراولان مشارکت و حضور حقیقی مردم در اداره امور اقتصادی، با بهره مندی از فضای ایجاد شده قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ظرفیتها و مزیتهای منحصر بفرد خویش و در آستانه اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی، هدفمندسازی یارانه ها و همگام با شرکتهای تعاونی، اتحادیه های تعاونی، اتاقهای تعاون کشور و سایر بنگاه های اقتصادی تمام مساعی خویش را برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در دورزدن تحریم به کار برده و یکصدا اعلام می کنیم.

 

در پایان این نامه تصریح شده است: همانگونه که در طی ۳۰ سال گذشته به اثبات رسیده است، در مقطع کنونی نیز به دست قشر عظیم و متعهد تعاونگران عزیز تحریم بی اثر خواهد شد و ملت بزرگوار ایران در کنار دولت و مجلس محترم توطئه های نخ نما شده دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده و با وحدت و همدلی شعار ما می توانیم را به صورت کامل محقق خواهند ساخت./خبرگزارى مهر