اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامه جامعه روحانیت شیراز به احمدی نژاد




این تشکل با بیان اینکه قدر مسلم برگزاری جشنی با این حجم گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای و با این وسعت، با توجه به خاطره تلخی که مرم ولایتمدار شیراز از جشن‌های فرهنگ و هنر طاغوت دارند به مصلحت نظام الهی جمهوری اسلامی ایران نبوده و به نوعی عقب‌گرد فرهنگی از فرهنگ اصیل اسلامی است، از رییس جمهور خواسته‌اند همان‌گونه که تاکنون با تصمیمات ارزشی خود زمینه‌های بروز و ظهور هرگونه کجروی از اصول اساسی اسلام را ممانعت كرده و در مسیر حاکمیت ارزش‌های دینی گام برداشته‌اید، دستورات لازم را در اجرایی شدن خواسته به حق مؤمنین و لغو مراسم فوق صادر فرمایید.

 

جامعه روحانیت مبارز شیراز در نامه‌ای به رییس جمهور، لغو جشنواره ملی مردمی نوروز در شیراز و تخت جمشید را خواستار شد و تاكید كرد كه این امر باعث نگرانی روحانیت متعهد، خانواده‌های معزز شهدا و مؤمنان و دلسردی نیروهای حزب‌الله و پیروان اسلام ناب محمدی (ص) شده است.

به گزارش ایسنا، در نامه جامعه روحانیت مبارز شیراز با تبریک فرارسیدن سال نو خطاب به محمود احمدی‌نژاد آمده است: جامعه روحانیت شیراز به نمایندگی از مردم شریف و قدرشناس شیراز و استان فارس از مواضع صریح آن‌جناب در قبال مسایل اخیر کشور و جهان اسلام به ویژه در به چالش کشیدن آمریکا و رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر مؤثر در قبال مسایل مرتبط با بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان منطقه و همچنین اجرای به­موقع و موفق طرح تحول اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها تشکر و قدردانی می‌كند.

جامعه روحانیت مبارز شیراز در نامه خود با اشاره به جایگاه شهر شیراز در تاریخ و کلام رهبر معظم انقلاب تاکید کرده است: همان‌گونه که مستحضرید دارالعلم شیراز پس از سفر تاریخی مقام معظم رهبری در اردیبهشت 87 به استان فارس توسط معظم‌له مزین به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) گردید. معظم‌له فرموده‌اند که: «... یکی از چیزهای بسیار مهمی که در شیراز باید مورد توجه قرار بگیرد، حرکت و محوریت قرار دادن این حرم‌های مطهری است که کمتر شهری از شهرهای کشور یک چنین امتیاز و برجستگی دارد... جا دارد در تبلیغات عمومی، در صدا و سیما و در ابتکارات گوناگونی که در زمینه‌های خدماتی، اقتصادی و غیره انجام می‌گیرد این جنبه که روح و معنای عالی ولایتمداری مردم فارس را نشان می‌دهد برجسته شود».

در این نامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مصراً بر بهره‌مندی مسئولان از تمام امکانات در جهت توسعه حرمین شریف تأکید داشته و خواسته‌اند که تمام امور جاری این کلان‌شهر با محوریت حرم سوم پیش برود، افزوده شده است: معظم‌له در نوروز 1378 در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام فرموده‌اند: «... در باب عید نوروز عرض کنم که حالا یک نفر هم پیدا می‌شود که از سر ندانم‌کاری و اشتباه به جای مرقد امام رضا علیه‌السلام و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه (س)، مراسم غیرمعنوی تخت‌جمشید را زنده می‌کند... اما ما نباید دلها و ذهن‌ها و جان‌های مردم را متوجه به نقطه‌ای کنیم که در آن خبری از معنویت نیست. در همان ساختمان‌ها و در تخت‌جمشید که امروز بعد از یکی دو هزار سال ویران است، زمانی به مناسبت همین روز نوروز خدا می‌داند که چقدر بی‌گناه، در مقابل تخت طاغوت‌های زمان به قتل می‌رسیدند و چقدر دلها ناکام می‌ماند. این افتخاری ندارد...»

این تشکل سیاسی در نامه خود با اشاره به مفاد مندرج در ماده 12 از فصل اول قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی که دولت را موطف می‌کند به منظور تعمیق ارزش‌ها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی و ترویج سیره و سنت اهل‌بیت علیهم‌السلام و استفاده بهینه از ظرفیت معنوی اماکن زیارتی به ویژه در شهرهای مقدس مشهد، قم و شیراز نسبت به انجام امور تا پایان برنامه اقدام می‌کند،‌ آورده است: اکنون با توجه به مطالب فوق‌الذکر و با عنایت به این که در اردیبهشت‌ماه سال 1390 مقرر شده کنگره بزرگ سرداران و 14600 شهید سرافراز فارس در شیراز برگزار شود متأسفانه از سوی بعضی از مسئولان اجرایی استان بدون توجه به این جایگاه معنوی و ارزشمند تصمیم به برگزاری جشنواره ملی مردمی نوروز به صورت گسترده در شیراز و تخت‌جمشید با حضور گروه‌های موسیقی از 30 استان و 200 موسیقیدان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور را دارند و تاکنون هم تذکرات دلسوزانه علما و متدینین مثمرثمر واقع نشده است و این امر باعث نگرانی روحانیت متعهد، خانواده‌های معزز شهدا و مؤمنین و دلسردی نیروهای حزب‌الله و پیروان اسلام ناب محمدی (ص) شده است.

این تشکل با بیان اینکه قدر مسلم برگزاری جشنی با این حجم گسترده تبلیغاتی و رسانه‌ای و با این وسعت، با توجه به خاطره تلخی که مرم ولایتمدار شیراز از جشن‌های فرهنگ و هنر طاغوت دارند به مصلحت نظام الهی جمهوری اسلامی ایران نبوده و به نوعی عقب‌گرد فرهنگی از فرهنگ اصیل اسلامی است، از رییس جمهور خواسته‌اند همان‌گونه که تاکنون با تصمیمات ارزشی خود زمینه‌های بروز و ظهور هرگونه کجروی از اصول اساسی اسلام را ممانعت كرده و در مسیر حاکمیت ارزش‌های دینی گام برداشته‌اید، دستورات لازم را در اجرایی شدن خواسته به حق مؤمنین و لغو مراسم فوق صادر فرمایید.

به گزارش ایسنا، این نامه به امضاء حضرات آیات و حجج اسلام، اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، سید علی‌اصغر دستغیب عضو خبرگان رهبری، محمدرضا حدائق، عبدالکریم حقیقت، حسن پاکدل، سید عبدالله زبرجد، یحیی فلسفی، سید محمد انجوی، سید محی‌الدین طاهری، سید ابوافاضل رضوی اردکانی، علی‌اکبر کلانتری، محمدعلی فاضل، علی محمودی، عبدالرسول بینازاده، محمدهادی رحیمی‌صادق، سید مجتبی امامی، محمدصادق یوسفعلی، محمدحسین علیشاهی، سید ولی‌الله محمودی‌نژاد، محمد شریفانی، عبدالرضا نعمت‌اللهی، محمدحسن کاویانی، محمود یارمحمودی، سیدعباس سعادت، محمدرضا رحمانی، فاضل پاکدل، عبداللطیف انصاری، سید احمد علوی‌نژاد، محمد رضایی، محمدحسن رضایی، محسن مکارم و محمد برکت رسیده است.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
روحانیت در معرفی احمدی نژاد مقصرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد پس از بازگشت از ونزوئلا: مادر چاوز به من اظهار محبت کرد/عضو جامعه روحانیت: کاری جز اظهار تأسف از دستمان بر نمی آید



احمدی نژاد: مادر چاوز به من اظهار محبت کرد

رییس جمهور با آرزوی آمرزش برای رییس جمهور فقید ونزوئلا ، او را فردی معرفی کرد که به دنبال عدالت، برادری، دوستی و کرامت انسانی یعنی همان اهداف انقلاب اسلامی بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (شنبه) پس از بازگشت از مراسم ادای احترام به جنازه هوگو چاوز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم می‌دانند که آمریکای لاتین قاره بزرگی است، اما متاسفانه تحت تاثیر مستکبران و استعمارگران حتی رسانه‌ها، آنطور که باید و شاید ظرفیت‌ها و استعدادها و فرهنگ و اندیشه مردم آمریکای لاتین را معرفی نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که آمریکای لاتین به لحاظ استعدادهای طبیعی و انسانی کم‌نظیر است و مردمان مذهبی پاک، شجاع و عاطفی دارد، گفت: چهارصد سال استعمارگران در این منطقه حضور داشتند که جنایت‌های بسیاری را انجام دادند که در تاریخ بی‌نظیر است و چپاول‌هایی که در آنجا شده است همین‌طور.

وی ادامه داد: آمریکای لاتین برای کسب استقلال، عزت، پیشرفت و تسلط بر منابع خود دائما در حال مبارزه بوده‌ است و نهضت‌های زیادی در آنجا شکل گرفته که عموما به طور شدید سرکوب شده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که در 60 سال اخیر شکل مبارزات مردم عوض شده است، افزود: نیروی مردمی که آمد از طریق کودتا یا ترور سرکوب شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، موج امیدی پیدا شد و حرکت در آمریکا آغاز شد که باز سرکوب شدند.

رییس‌جمهور ادامه داد: در دهه جدید نیروهای مردمی با همان انگیزه‌ها، اما مجرب‌تر از گذشته و مردمی‌تر انقلابی را آغاز کردند و رهبری آن بر عهده هوگو چاوز بود. وی مردی انقلابی بود که تمام تجربیات را مرور کرده بود و می‌دانست در چه صحنه‌ای قدم برمی‌دارد .

وی با بیان این‌که آقای چاوز قیام کرد و مردم ونزوئلا از او حمایت و پشتیبانی کردند، گفت: آقای چاوز دنبال عدالت، برادری، دوستی و کرامت انسانی یعنی همان اهداف انقلاب اسلامی بود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: هوگو چاوز مردی مومن و معتقد است و حرکتی که آغاز کرد در آن موفق شد به طوری که امروز هر جا انتخابات نسبتا آزادی برگزار شود، یاران چاوز رای بالایی می‌آورند، دایره کشورهای انقلابی نیز روز به روز بیشتر می‌شود و امروز به بیش از 60 تا 70 کشور رسیده است. چاوز نقش محوری در این انقلاب‌ها داشت. وی تلاش بسیاری در جهت دمیدن روح خودباوری و آزاد‌ی‌بخش به مردم انجام داده بود.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که چاوز پیوند عمیقی بین انقلاب اسلامی و آمریکای لاتین برقرار کرد، اظهار کرد: چاوز حرکت ملت ایران و انقلاب اسلامی و امام (ره) را به خوبی می‌شناخت و این‌ها را در یک حرکت و همسو معرفی می‌کرد. ما کمتر سخنرانی‌ای از او سراغ داریم که نامی از ایران، انقلاب اسلامی و امام (ره) نبرده باشد و دامنه حرکت وی در بدنه اجتماعی و توده مردم گسترش یافته بود.

رییس‌جمهور گفت: آقای چاوز خدمات بسیاری به جامعه بشری کرد. وی موج انقلابی‌گری از نوع امروزش که نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب است،را دنبال کرد. او متکی به رای مردم و کرامت انسانی است، او خود نیز انسانی آزاده بود و به چیزی وابستگی نداشت، مردمی بود و در این مردمی بودن تظاهر نمی‌کرد و روح لطفی داشت.

وی با بیان این‌که چاوز با بیماری مشکوکی که گرفت از دنیا رفت، ادامه داد: برخی تصور کردند که درگذشت وی باعث شده خلاء بزرگی به وجود آید و این خلاء می‌تواند ضربه‌ای به این موج عظیم وارد کند. دوستان چاوز نگران شده بودند و دشمنان او خوشحال بودند به همین دلیل مراسم آقای چاوز از اهمیت بالایی برخوردار بود. ما نیز به عنوان وظیفه انقلابی برای برادری شجاع و مومن که همیشه از حق ایران دفاع می‌کرد و مطلقا در مقابل حق از خود مقاومت نشان نمی‌داد، در این مراسم حضور پیدا کردیم. من شهادت می‌دهم که او همواره از حق ایران دفاع می‌کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: با حضور هیات ایرانی نیز پیوند ملت ایران با ملت‌های انقلابی نشان داده شد که مستحکم است و با این حضور اعلام کردیم که کمک می‌کنیم، این تصور به وجود نیاید که خلایی ایجاد شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه بسیاری در آمریکای لاتین عظمت چاوز را نمی‌شناختند، تصریح کرد: از 54 کشوری که در مراسم وی حضور داشتند 33 کشور در سطح رییس‌جمهور و رییس دولت به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده بودند. چاوز یک شخصیت بین‌المللی بود.

رهبران امروز ونزوئلا و گروه‌های اجتماعی آن هم‌قسم شده‌اند که راه چاوز را ادامه دهند. بسیاری فکر می‌کردند که پس از درگذشت چاوز شعله‌های انقلابی خاموش می‌شود، اما برعکس شد و ابعاد انقلاب در آمریکای لاتین را چند برابر کرد به طوری که حالت انفجار به خود گرفت و همه آنان گفتند که ما تا آخر هستیم.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان این‌که چاوز پشتیبان رهبران انقلابی بود، یادآورشد: آنها ابتدا احساس خلاء می‌کردند، اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار گرفتند و قدرت این کنار هم قرار گرفتن را دیدند، هم‌عهد شدند که راه چاوز راهی ریشه‌دار و انسانی است و آن را ادامه خواهند داد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که مراسم چاوز مراسمی پرشکوه بود و اینگونه مراسم‌ها را می‌توان تنها در مورد رهبران بزرگ تاریخی مشاهده کرد، افزود: رفتار چاوز امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است. او حق‌طلب و مردمی بود، ایستادگی، شجاعت و به هیچ انگاردن مستکبران و خرد کردن ابهت آنان امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی با بیان این‌که چاوز زنده و با مردم است،‌ گفت: تمام کسانی که در مراسم چاوز حضور داشتند، پیام داده بودند یا درباره او سخن می‌گفتند به چند نکته اذعان داشتند. آنها و حتی کشیشان کلیساها شهادت دادند که او یک موحد و انسانی پاک و مومن بود.

رییس‌جمهور همچنین افزود: همه می‌گفتند که چاوز ایران را خیلی دوست داشت. مادرش هم اظهار محبت کرد و گفت که چاوز عاشق ایران بود.

احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: امروز تمام کسانی که راه چاوز را ادامه می‌دهند، وظیفه‌شان سنگین‌تر شده است. حرکت آزادی‌بخش در آمریکای لاتین با گستردگی بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

رییس‌جمهور در پایان با بیان این‌که روابط ملت ایران با ملت‌های آمریکای لاتین تقویت خواهد شد، ضمن آرزوی آمرزش برای چاوز، گفت: امیدوارم خداوند او را با اولیای خودش محشور کند. او همواره منتظر بود که مصلح و موعود حقیقی بیاید و آرزوهای او را نیز محقق کند. 

عضو جامعه روحانیت: نحوه تسلیت گویی احمدی نژاد به مادر چاوز نامتعارف بود / کاری جز اظهار تأسف از دستمان بر نمی آید

عصر ایران - حتی سفر 2 روزه هم کافی بود تا "حاشیه و احمدی نژاد" دوباره همنشین هم شوند. عکس های منتشره از مراسم یابود هوگو چاوز ، بعد از آن پیام تسلیت جنجالی باعث شد تا انتقادات از نوع رفتار احمدی نژاد ، بار دیگر مطرح شود.

سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در این رابطه در گفت و گو با عصر ایران می گوید: بنده هنوز عکس های مورد بحث را ندیدم، اما شنیده ام که آقای احمدی نژاد به طور نا متعارفی به مادر آقای چاوز تسلیت گفته اند که در این باره به جز تأسف کار دیگری از ما بر نمی آید.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط موجود و مشکلاتی که لایه های مختلف جامعه را به خود درگیر کرده است، ادامه داد: در شرایطی که مشکلاتی چون گرانی مردم کشور را دچار مشکل کرده است و بر همه واجب و لازم است که فکری برای رفع محدودیتها کنند، همه درگیر حاشیه هایی هستند که توسط احمدی نژاد و اطرافیانش به طور دائم به وجود می آید. پس باید همه متوجه این امر باشند که دولتی ها به چنین رفتارهایی عادت دارند و نباید توجه نشان دادن به این نوع بدرفتاری موجب شود تا مشکلات مهم مردم پابرجا بمانند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران همچنین ادامه داد: پیام آقای احمدی نژاد به مرگ چاوز و همچنین رفتاری که او در مراسم برگزار شده در ونزوئلا از خود نشان داد، این مساله را نشان می دهد که از او هیچ کاری بعید نیست و به همین دلیل همیشه باید منتظر باشیم تا رفتارهایی اینچنینی را از خود بروز بدهند. باید منتظر ماند تا بالاخره دولتش وقتش تمام شود و این روزها را پشت سرگذاشت.

اکرمی همچنین اظهاراتش را با این جمله به پایان برد: " وقتی احمدی نژاد در مقابل مقام معظم رهبری تمرد می کند، پس باید اینطور نتیجه گیری کرد که وقتی کسی به خود اجازه بی توجهی به فرمایشات رهبری را می دهد، هیچ یک از کارهایش را نباید تعجب بر انگیز خواند."/عصرایران