اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نامزد حزب اسلامگرای ترکیه: اگر پول دارید و کبدتان هم سالم است تا صبح مشروب بخورید!




اخبار بین الملل - نامزد حزب اسلامگرای ترکیه: اگر پول دارید و کبدتان هم سالم است تا صبح مشروب بخورید!

از زمان به قدرت رسیدن حزب حاکم عدالت و توسعه سیاست های دولت ترکیه در زمینه مشروبات الکلی تا حدود زیادی تغییر کرده و محدویت های فروش و مالیات های بیشتری بر مشروبات الکلی وضع شده است.

اظهارات یک نامزد مورد حمایت حزب اسلامگرای عدالت و توسعه در انتخابات  در پیش روی شوراها در رسانه های ترکیه بازتاب گسترده ای داشته است.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " علی سرور یازگان" نامزد مورد حمایت حزب حاکم عدالت و توسعه  برای تصدی مقام شهرداری شهر توریستی " بدروم " ترکیه در اظهاراتی انتخاباتی گفت که در صورت شهردار شدن به سبک زندگی مردم کاری نخواهد داشت.

وی که در واکنش به ایجاد شبهاتی درباره سیاست های احتمالی او در صورت شهردار شدن در ایجاد محدودیت برای شهر توریستی " بدروم " در ساحل دریای مدیترانه ترکیه ، سخن می گفت ، افزود که به نحوه و سبک لباس پوشیدن، افکار و عقاید و سبک زندگی مردم این شهر توریستی هیچ دخالتی نخواهد داشت.

این نامزد انتخاباتی افزود:"  با افکار و عقاید و سبک زندگی هیچ کسی کاری نخواهیم داشت . من فقط می گویم برادر من ! اگر در کبد و پانکراس تان مشکلی وجود ندارد و در جیب تان مقداری پول هست که رزق و روزی خود و خانواده تان تامین است تا صبح علی الطلوع مشروب بخورید."

 

اخبار,اخبار بین الملل,فروش مشروبات الکلی در ترکیه


از زمان به قدرت رسیدن حزب حاکم عدالت و توسعه سیاست های دولت ترکیه در زمینه مشروبات الکلی تا حدود زیادی تغییر کرده و محدویت های فروش و مالیات های بیشتری بر مشروبات الکلی وضع شده است و مجوز بسیاری از مغازه های مشروب فروشی در ترکیه از سوی شهرداری ها با مشکلاتی مواجه شده اند.

مخالفان لاییک حکومت ترکیه می گویند اعمال این محدودیت ها به دلیل تفکرات اسلامی حزب حاکم ترکیه است اما دولت ترکیه تا کنون تاکید کرده است ، در موضوع الکل نگاهش صرفا بحث سلامت شهروندان است و محدودیت های اعمال شده در زمینه فروش و مصرف مشروبات الکلی حتی از بسیاری از کشورهای اروپایی هم کمتر بوده است.

اخبار بین الملل - عصر ایران
 


ویدیو مرتبط :
ایگرد | با dashcompact سالم بخورید و سالم زندگی کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین نامزد محجبه حزب لاییک های ترکیه (+عکس)



اولین نامزد محجبه حزب لاییک های ترکیه,نماینده های محجبه در ترکیه

 

اولین نامزد محجبه حزب لاییک های ترکیه (+عکس)

این نخستین بار است که جزب لاییک جمهوریخواه خلق - که بنیانگذار آن مصطفی کمال (آتا ترک) بوده است - یک زن محجبه را به عنوان نامزد انتخاباتی مورد حمایت قرار می دهد.

 

حزب لاییک جمهوریخواه خلق ترکیه (CHP) برای نخستین بار در انتخابات شهرداری ها یک زن محجبه را به عنوان نامزد خود معرفی کرد.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک خانم " سوینچ اوزدمیر" 38 ساله برای نخستین بار از شهرستان "ساندیکلی" استان "آفیون " ترکیه به عنوان نامزد کسب عنوان شهرداری از سوی حزب جمهوریخواه خلق معرفی شده است.

 

این نخستین بار است که در این شهرستان ترکیه یک زن برای تصدی سمت شهرداری وارد رقابت های انتخاباتی می شود و نیز نخستین بار است که جزب لاییک جمهوریخواه خلق - که بنیانگذار آن مصطفی کمال (آتا ترک) بوده است - یک زن محجبه را به عنوان نامزد انتخاباتی مورد حمایت قرار می دهد.

 

" کمال قلیچدار اوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق تا کنون بارها تاکید کرده که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز احتمالا این حزب یک زن را به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد کرد.

 

اولین نامزد محجبه حزب لاییک های ترکیه,نماینده های محجبه در ترکیه

 

در جریان حضور 4 نماینده محجبه از حزب حاکم عدالت و توسعه در جلسه پارلمان ترکیه نیز که ماه گذشته روی داد حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق تصمیم گرفت از اعتراض به این عمل خودداری کند، اما رهبر این حزب پس از آن ماجرا اعلام کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه می خواهد از ابزار حجاب به عنوان یک برگ برنده سیاسی بهره ببرد و این مساله درستی نیست.

 

به نظر می رسد حزب جمهوریخواه خلق با معرفی نامزد زن محجبه برای انتخابات می خواهد نظر مثبت بیش از 60 درصد از زنان ترکیه را که محجبه می باشند، به سوی خود جلب کند و شائبه ضد حجاب و ضد اسلامی بودن این حزب را از افکار عمومی ترکیه بزداید.

 

اولین نامزد محجبه حزب لاییک های ترکیه,نماینده های محجبه در ترکیه

 

asriran.com