اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناطق نوری:سرنخ مذاکره با آمریکا در دست رهبر است



مذاکره با آمریکا,ناطق نوری

ناطق‌نوری در مینودشت:
سرنخ مذاکره با آمریکا در دست رهبر است

مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره ایران با آمریکا عنوان کرد: سرنخ مذاکره با آمریکا دست رهبر معظم انقلاب است.

علی‎اکبر ناطق‎نوری در مراسم «قدرشناسی از ناطق نوری» با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه آزاد مینودشت، با بیان اینکه «دولت آقای روحانی از عنایات خفیه الهی بود»، اظهار داشت: هیچ تحلیل‌گری نمی‌توانست نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کند.

وی در خصوص سوابق دکتر روحانی تصریح کرد: روحانی اول کسی بود که برای امام خمینی(ره) لفظ امام را به کار برد.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت احمدی‎نژاد گفت: دولت نهم و دهم مقید به قانون و سند چشم‎انداز نبود.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص درآمدهای دولت احمدی‎نژاد طی هشت سال گذشته خاطرنشان کرد:‌ پول نفتی که دولت قبل داشته برابر یا یشتر از پول نفت از زمان مظفرالدین شاه تا پایان دولت خاتمی بود.

ناطق‎نوری با اشاره به بحث‎های به وجود آمده در خصوص حضور وی در انتخابات مجلس آینده گفت: به عنوان سردسته اصلاح‌طلبان به میدان نخواهم آمد.

وی افزود: اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کردم رای داشتم اما عمر سیاسی من تمام شده است.

مسئول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره ایران با آمریکا عنوان کرد: سرنخ مذاکره با آمریکا دست رهبر معظم انقلاب است.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
رهبر - علت نگرانی رهبر انقلاب نسبت به مذاکره با آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناطق نوری: آمریکا برای مذاکره دنبال ما آمد


رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما دنبال مذاكره نرفتیم بلكه این آمریكایی‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند.

خبرگزاری مهر: رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری گفت: ما دنبال مذاكره نرفتیم بلكه این آمریكایی‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اكبر ناطق نوری این سخن را شامگاه یكشنبه در بخش پایانی سخنان خود در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) كه از سوی نهادهای مختلف استان قم در مركز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد در حضور جمع گسترده‌ای از روحانیون و مردم قم بیان كرد و استقامت ملت ایران را دلیل آن دانست.

وی اظهار كرد: در مسئله مذاكرات هسته‌ای كه الان مطرح است تحلیل من این است كه ما دنبال مذاكره نرفتیم، بلكه این آمریكایی‌ها بودند كه دنبال مذاكره آمدند. آمریكایی‌ها به اینجا رسیدند كه با وجود اینكه 35 سال به ملت ما فشار آوردند ولی ملت و كشور ما سر جایشان هستند و بلكه آمریكایی‌ها هر جا وارد می شوند جای پای جمهوری اسلامی را می‌بینند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری پیش از این هم گفته بود وزارت خارجه سیر تا پیاز مذاکرات را با مقام معظم رهبری در جریان می‌گذارد، البته هشدارهایی هم ایشان می‌دهند که مراقب و مواظب و هوشیار باشند.

به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آمریكایی‌ها فهمیدند كه با یك ملتی كه چنین پتانسیل خوبی دارد نمی‌شود هر كاری كه دلشان می‌خواهد بكنند.

وی با بیان اینكه تحریم‌ها مربوط به یك یا دو سال اخیر نیست، اظهار كرد: غربی‌ها 35 سال علیه ما كار كردند، 8 سال جنگ طاقت فرسای همه دنیا علیه ما وجود داشت و بعد از آن جریان‌های مختلف منافقین، كموله، خلق عرب و... تلاش می كردند مسیر انقلاب اسلامی را منحرف كنند.

زخم زبان مشركان و منافقان به پیامبر

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری  از سخنان خود با گرامیداشت میلاد فرخنده صدیقه طاهره(س) به شان نزول سوره كوثر اشاره كرد و گفت: تقدیر و مصلحت حق این بود كه نبی گرامی اسلام فرزند ذكوری نداشته باشند. قاسم و ابراهیم از فرزندان ذكور ایشان بودند كه از دنیا رفتند و با این حوادث، پیروان و دوستداران رسول خدا متاثر و نگران و مشركان به ویژه منافقان خوشحال شدند كه پیامبر اسلام دیر یا زود از دنیا می‌رود و بساط نبوت و مدیریتش برچیده می شود و او بلاعقبه و ابتر است.

به گفته حجت‌الاسلام ناطق نوری این زخم زبان‌ها نوعی اضطراب و نگرانی برای پیروان رسول خدا ایجاد كرد، بنابراین خداوند سوره كوثر را نازل فرمود.

وی به این بیت حافظ «مكن حافظ از جور دوران شكایت / چه دانی تو ای بنده كار خدایی» اشاره كرد و افزود: پیامبر اسلام فرزندان ذكورش را از دست می دهد و مصلحت هم همین است اما چه دانی تو ای بنده، كار خدایی به جای فرزند ذكور، دختری به او می دهد كه منبع خیر كثیر و سرچشمه ای است كه هر چه می جوشد تمام نمی شود.

حجت الاسلام ناطق نوری ادامه داد: مفسران به خصوص امام فخز رازی می گوید دو اعجاز و پیش بینی در این سوره وجود دارد كه هر دو محقق شده است؛ یكی دادن كوثر است كه این فیض كثیر و چشمه جوشان به رسول خدا داده شد و دوم «إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ» است كه محقق شد و آنهایی كه زخم زبان و طعنه به رسول خدا و پیروانشان می زدند اثری از آنها باقی نماند و بلاعقبه شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه مكتب رسول خدا را زهرا(س) و فرزندانش نشر داده‌اند اظهار كرد: دین پیامبر اسلام اگر باقی ماند همه از دامن فاطمه است.

وی افشاگری‌های حضرت زهرا(س) در خطبه فدكیه را مورد توجه قرار داد و افزود: خطبه حضرت فاطمه من البدو الی الختم، خطبه‌ای بسیار سنگین و پیچیده است و عبارات بلند در آن وجود دارد.

تحریف زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) بزرگترین جفا

حجت‌الاسلام ناطق نوری با مذموم دانستن نگاه خرد به خطبه حضرت زهرا(س) اظهار كرد: حضرت حتی یك جای خطبه فدكیه اظهار عجز یا ضعف از اینكه فدك را به او بدهند یا بچه هایشان نان و غذا ندارند نكرده است. بحث این نیست كه فدك را گرفتند و زندگی مادی ایشان فلج شده است. آنها دنبال نان و خورشت نبودند.

وی با طرح این سئوال كه آیا حضرت فاطمه در مسجد فریاد می زند و مهاجرین و انصار را به كمك می طلبد برای اینكه نان بچه هایش قطع شده؟ تصریح كرد: بزرگ‌ترین جفایی كه نسبت به این خاندان می كنیم این است كه زندگی و شخصیت اینها را تحریف می كنیم. برای اینكه عواطف مردم را تحریك كنیم و از آنها اشك بگیریم عظمت، شخصیت و نگاه فاطمه به فدك تحریف می‌شود.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری اضافه كرد: تمام فریاد حضرت فاطمه(س) این بوده كه هنوز این چشمه، جوشان است و نمی گذارد نام پیغمبر از بین برود و احكام خدا تعطیل شود. هنوز آب غسل رسول خدا خشك نشده كه بعضی‌ها می‌خواستند احكام خدا را تعطیل كنند. حضرت این نكته را بیان كردند كه شما چطور آیات ارث را در قرآن نمی بینید و چطور حقی را از بین می برید. بحث، بحث حق است و لذا فاطمه(س) در بخشی از خطبه فدكیه، فلسفه احكام می گوید.

حجت‌الاسلام ناطق نوری همچنین با طرح این سئوال كه كسی كه برای گرفتن باغ پای خطبه می رود آیا بحث جهاد، نماز و روزه را مطرح می‌كند؟ اظهار كرد: ایشان می‌خواهد بگوید شما امروز قانون ارث را زیر پا می گذارید و فردا بقیه احكام را زیر پا خواهید گذاشت و اگر بناست كسی در برابر تعطیلی احكام خدا بایستد حق با كیست. فاطمه است كه باید از احكامی كه پدرش برای آنها خون دل خورده دفاع كند. بنابراین آن حضرت در خطبه فدكیه فریاد می زند، افشاگری و اعلان می كند كه شما حكم الله را تعطیل می كنید.

وی گفت: امام حسین(ع) با جهاد و خونش، امام مجتبی(ع) با سیاست و درایت و كیاستش، امام صادق، امام باقر و همه ائمه علیهم السلام به طریقی برای حفظ دین خدا تلاش كردند و این همه حوزه‌های علیمه و مبلغان و تاریخ پرفراز و نشیب اسلام و شیعه از بركات این كوثر است.

تقارن زیبا و آموزنده

وی با بیان اینكه این كوثر همچنان جوشان بوده و بركاتش تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، تقارن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی (ره) را زیبا، آموزنده و اتفاق جالبی در تاریخ توصیف كرد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: این همه اولاد فاطمه را كشتند و چقدر از آنها را شهید كردند اما منسجم ترین نسلی كه باقی مانده نسل فاطمه است و از نظر كیفیت اگر تاریخ شیعه و روحانیت را نگاهی داشته باشیم نوع فقها و مراجع و محققان و مجاهدان بزرگ از اولاد فاطمه بودند.

وی تاكید كرد: حضرت امام وقتی در مسجد اعظم صحبت می كرد و زمانی كه صحبتش اوج می گیرد خطاب به علمای نجف، قم، مشهد و... فریاد می زند این الفاطمیون.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاكید كرد: در تاریخ معاصر هم انقلابی های بزرگی از نسل ایشان نقش آفرینی كردند. حضرت امام به شهید مدرس عشق می ورزید و با آیت‌الله كاشانی ارتباط تنگاتنگی داشت.

وی افزود: غیر از اینكه حضرت امام جزو آن نسل كوثر و چشمه است، خود ایشان در كوثربودن خودش در تاریخ ما موضوعیت دارد و چشمه جوشانی است.

طنین صدای امام مرور می‌شود


حجت‌الاسلام ناطق نوری از حضرت امام به عنوان انسانی هوشمند و شجاع یاد كرد و گفت: هر بار كه به قم می‌آیم و از مسجد اعظم یا كوچه یخچال قاضی عبور می كنم طنین صدای امام برای من مرور می شود.

وی با بیان اینكه روحیه ظلم ستیزی در امام از همان اول وجود داشت تصریح كرد: پدر بزرگوارش در منطقه خودشان در مقابل ستمگران و خان‌ها ایستاد و مبارزه كرد و به شهادت رسید. این بیت اهل مبارزه است. به خصوص اگر این شجاعت توام با هوشمندی و آگاهی بسیار بالا و تدبیر باشد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری با ذكر خاطراتی از دوران مبارزات حضرت امام اظهار كرد: وقتی دوران رضاخان، با روحانیت برخورد و خلع لباس می‌شدند شرایطی مهیا نبود كه امام دست به حركتی بزند. در آن ایام مرحوم آیت‌الله العظمی حائری و بعد از ایشان آیت‌الله العظمی بروجردی مرجعیت عامه را برعهده داشت. رژیم شاه هم از آن مرجعیت عامه و اقتدارشان می ترسید ولی امام آرام نمی نشست و بعد از پاشیدگی روحانیت با توطئه رضاخان، عقیده داشت كه باید اول مسئله روحانیت بازیابی شود. بنابراین به فكر انسجام در حوزه‌ها و شناسایی و متمركز كردن نیروها بودند.

رئیس بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری تربیت شاگردان متعدد از طریق برگزاری درس‌های حوزوی را یكی دیگر از فعالیت‌های حضرت امام در آن زمان عنوان كرد و گفت: بی‌جهت نیست كه در روز تولد آن كوثر، این كوثر به دنیا بیاید كه چشمه جدیدی باز شود.

وی گفت: وقتی آیت‌الله العظمی بروجردی از دنیا رفت تحلیل غلطی به رژیم شاه دادند كه پس از فوت آیت‌الله العظمی بروجردی مرجعیت عامه تكه تكه شده و اقتدار ندارد و فرصتی برای ضربه زدن به روحانیت و دین فراهم می‌شود. اول فروردین 40 مرحوم آیت‌الله بروجردی از دنیا می‌رود و بعد طولی نمی‌كشد در مهر 41 لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی به مجلس داده می شود و به تصویت می رسد. امام از همین جا مبارزاتش را با شیب عقلانی و ملایم شروع می  كند.

ناطق نوری ادامه داد: حضرت امام به نخست وزیر تلگراف می زند و ماجرا را هشدار می دهد و از سوی دیگر به علما آگاهی می دهد و با مدرسان ارتباط برقرار می كند و هدف از این لایحه را تشریح می‌كند. در این لایحه شرط اسلام را از رای دهندگان و انتخاب شوندگان برداشتند، و دوم اینكه كه اگر كسی انتخاب می‌شد به كتاب آسمانی سوگند یاد كند نه به قرآن. امام با تیزبینی و نگاه الهی، روشنگری را شروع كرد و اول اسفند 41 سخنرانی كرد و این جمله را بكار برد كه «از این سرنیزه های زنگ زده و پوسیده نترسید، اینها به زودی خواهد شكست.»

زخم زبان برخی آخوندهای ضدانقلاب


وی گفت: من وقتی این جمله را می خواندم یاد 15 خرداد در قم افتادم. ایشان در سخنرانی معروف خود در فیضیه یك دفعه در یك جا خطاب به شاه می گوید: «كاری نكن كه بدهم ملت از مملكت بیرونت كند.» دو شب بعد امام را دستگیر كردند و عده‌ای از آخوندهای ضدانقلاب كه مخالف امام بودند به ما كه می‌رسیدند زخم زبان می‌زدند و می گفتند "آقای شما قرار بود شاه را بیرون كند چطور خودشان را بردند". ما از این زخم زبان ها عصبانی می شدیم ولی امام آن روز فرمود اینها به زودی خواهد شكست.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت امام در تبدیل كردن تهدیدها به فرصت‌ها و فرصت‌شناسی بی نظیر بودند.

وی افزود: ماجرای فیضیه كه رخ داد و ایشان پیامی دادند و فرمودند: «من اكنون قلب خود را برای سرنیزه های مامورین شما حاضر كردم. ولی برای زورگویی ها و خضوع در مقابل جسارت های شما حاضر نخواهم بود.» این حرف یك ملت را راه می اندازد.

رمز موفقیت حضرت امام


به اعتقاد حجت‌‌الاسلام ناطق نوری، رمز موفقیت حضرت امام در همه مراحل غیر از شجاعت و بینش و درك والا و استعداد فوق العاده كه بی نظیر بود، این بود كه فقط به خدا فكر می كرد و برای خدا فریاد می زد.

وی اضافه كرد: یكی از محققان خارجی، حرف‌های شخصیت‌های بزرگ دنیا را از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی بررسی می‌كرد. وقتی به حضرت امام رسید متوجه شد واژه ای كه امام در طول تاریخ بیشتر از همه در صحبت ها و بحث ها به كار برده كلمه خدا بود.