اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نارضایتی مسؤولان ایرانی از استفاده گسترده حجاج ایرانی از اینترنت!



اخبار,اخبار اجتماعی,نارضایتی حجاج ایرانی از اینترنت


اخبار اجتماعی - نارضایتی مسؤولان ایرانی از استفاده گسترده حجاج ایرانی از اینترنت

مسؤولان ایرانی از استفاده گسترده حجاج ایرانی از اینترنت در زمان حج ناراضی هستند.

"سایت اینترنتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت" نوشت: وبگردی گسترده زائران به ویژه جوانان و نوجوانان در سفر عمره موجب نگرانی دست اندرکاران فرهنگی این سفرها شده است.

 دست اندرکاران فرهنگی این سفرها معتقدند که این کار، سبب اتلاف وقت زائران و غفلت آنان از حضور در مناسک، نمازها و عبادات اسلامی در مسجد الحرام می شود.

امروزه استفاده از شبکه جهانی اینترنت به قدری در دنیا فراگیر شده است که اغلب افراد با تهیه گوشی ها، تبلت ها و فبلت های جدید و استفاده از فناوری های تازه، درصدد استفاده گسترده از فضای مجازی برآمده اند.

با این حال، فرصت اندک حضور زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه ایجاب می کند که آنان از این زمان ارزشمند به خوبی استفاده کنند و به تنظیم فرصت های مغتنم این سفر بپردازند؛ چرا که آنان، نهایتاً 10 روز در دو شهر مقدس حضور دارند و با احتساب زمان رفت و آمد، معطلی در پروازها و جابه جایی بین دو شهر مدینه و مکه، این زمان گاه به کم تر از 9 روز کاهش می یابد.

در چنین شرایطی، حضور درازمدت زائران در لابی هتل ها و وبگردی گسترده آنان، موجی از نگرانی را در میان دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و مدیران فرهنگی این نهاد ایجاد کرده است.

مسئولان فرهنگی هتل ها درصدد چاره اندیشی برای موضوعی هستند که رفته رفته، بهره مندی از ایام سفر عمره را دچار چالش کرده و فرصت ارزشمند زائران را از بین می برد.

عمره گزاران، به ویژه اقشار جوان و نوجوان با تجمع طولانی مدت در لابی ها و نقاط زیرپوشش اینترنت هتل ها، بیش تر اوقات خود را به گشت و گذار در جهان مجازی می گذرانند.

طبق اعلام مدیران کاروان ها و مسئولان فرهنگی هتل ها، گاهی قطع اینترنت یا پوشش ندادن اتاق ها حتی موجب گلایه شدید زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه می شود.
 اخبار اجتماعی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
کمبود سواد دیجیتالی ایرانی ها در استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شیوه‌های ایرانی‌ها برای استفاده از اینترنت



اخبار,اخبار اجتماعی,شیوه ایرانیان برای اتصال به اینترنت


اخباراجتماعی - شیوه‌های ایرانی‌ها برای استفاده از اینترنت

طبق آمارهای ارائه شده در شش ماهه اول سال جاری همانند سال‌های گذشته GPRS یا همان اینترنت موبایل محبوب‌ترین شیوه ایرانیان برای اتصال به اینترنت بوده است.

به گزارش ایسنا ، بنا بر آمارهای ارائه شده از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ضریب نفوذ اینترنت کشور 54.18 درصد بوده است که برای رسیدن به این ضریب نفوذ کاربران از شیوه‌های مختلفی بهره گرفته‌اند.

در این میان اینترنت موبایل یا همان GPRS با ضریب نفوذ 21.03 درصد در صدور جدول قرار دارد و تعداد کاربران آن به بیش از 15 میلیون و 803 هزار و 960 نفر می‌رسد. همچنین تعداد مشترکان این شیوه 15 میلیون و 803 هزار و 960 نفر بوده است.

پس از آن ADSL یا اینترنت پرسرعت خانگی رتبه دوم جدول را به خود اختصاص داده و 12.62 درصد ضریب نفوذ داشته است.

تعداد کاربران این شیوه در این مدت 9 میلیون و 484 هزار و 435 نفر بوده و تعداد مشترکان ADSL در این مدت سه میلیون و 793 هزار و 774 نفر به شمار می‌رود.

اما شیوه دایال آپ به نظر می رسد که به خاطره‌ها پیوسته هنوز سومین شیوه پرطرفدار اتصال به اینترنت است که ضریب نفوذی حدود 9.23 درصد را به خود اختصاص داده است.

تعداد کاربران این روش در شش ماه اول سال 92 حدود شش میلیون و 934 هزار و 760 نفر بوده و تعداد مشترکان این شیوه هم به سه میلیون و 467 هزار و 380 نفر می رسد.

اتصال به اینترنت از طریق فیبرنوری نیز دیگر روشی است که 8.13 درصد ضریب نفوذ دارد. تعداد کاربران این شیوه شش میلیون و 106 هزار نفر بوده و تعداد مشترکان آن نیز دو میلیون و 656 هزار نفر به شمار می‌رود.

براساس‌ آمارهای تهیه شده، در شش ماهه اول امسال اتصال به اینترنت از طریق وایمکس نیز کمترین میزان کاربر را داشته و ضریب نفوذی حدود 3.18 درصد را به خود اختصاص داده است.

تعداد کاربران این شیوه دو میلیون و 389 هزار و 585 نفر بوده و تعداد مشترکان وایمکس هم 955 هزار و 834 نفر محسوب می‌شود.

اخبار اجتماعی - ایسنا