اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نارضایتی از بدحجابی غرفه‌داران خانم


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بازدید امروز اعضای این کمیسیون از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بازدید امروز اعضای این کمیسیون از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

حجت الاسلام سید علی طاهری نمایشگاه کتاب را بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب فرصتی برای دسترسی آسان‌تر مردم به کتاب است البته طی سال‌های گذشته بالارفتن قیمت کاغذ موجب افزایش قیمت کتاب شده در حالی‌که توان خرید مردم افزایش نیافته است.

وی افزود: دولت باید راهکاری برای این مشکل پیدا کند از جمله می‌توان با پرداخت یارانه بخش کتاب کاری کرد که کتاب با قیمت مطلوب‌تری در اختیار مردم قرار گیرد.

طاهری بدحجابی غرفه‌داران خانم نمایشگاه کتاب را از نقاط ضعف نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد:‌ مسئولان برگزاری نمایشگاه در سال‌های گذشته درباره بدحجابی مراجعین می گفتند که نمی‌توان مراجعه کننده را کنترل کرد، در حالی که ما امسال در اکثر غرفه‌ها شاهد پوشش‌های بد خانم‌های غرفه‌دار بودیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: قرار است نقاط ضعف نمایشگاه کتاب از دید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه‌ای جمع بندی شود و سپس از وزیر ارشاد و یا معاون مربوطه ایشان دعوت شود تا این نکات به آن‌ها گوشزد شود و ما در سال‌های آینده شاهد ضعف‌های کمتری در این زمینه باشیم.


ویدیو مرتبط :
درددل غرفه داران نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرفه‌داران در میدان تره‌بار حق فروش میوه‌های قاچاق را ندارند



 اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بازار میوه

درپی ورود میوه‌های تابستانه قاچاق به بازار میوه آن هم از کشورهای دوردست، رییس اتحادیه بارفروشان گفت: اختیارات ما در حدی نیست که بتوانیم درهای ورودی میدان میوه و تره‌بار را کنترل کنیم اما به غرفه‌داران اعلام کرده‌ایم که حق فروش میوه‌های قاچاق را ندارند.

سید محسن محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در رابطه با میوه‌های قاچاق اطلاعیه ای به واحدهای زیر مجموعه در میادین میوه و تره‌بار داده بودیم که حق فروش میوه‌های قاچاق را ندارند ولی کنترل درهای ورودی میادین برای جلوگیری از ورود میوه‌های قاچاق به عهده ما نیست.

وی افزود: سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید در این زمینه بازرسی و نظارت کنند چون ما ابزار کنترلی دیگری نداریم.

محمودی در عین حال بیان کرد: در رابطه با میوه‌های قاچاق باید ورودی مرزها نیز کنترل بیشتری شود و حتی زمانی که این میوه ها از مرز عبور می‌کنند باید در ورودی شهرها نظارت بیشتری صورت گیرد؛ بنابراین گمرک و دیگر ارگان های مربوطه نیز باید برخوردهای قانونی و نظارت های لازم را انجام دهند.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد:‌ زمانی که میوه‌ها از مرز کشور وارد می‌شود و به داخل شهرها می‌آید کنترل آن ها سخت تر می شود چون پراکنده شده کنترل را سخت تر می‌کند و حتی در بعضی مواقع شاهد تغییر بسته‌بندی میوه‌های قاچاق نیز هستیم.

وی در عین حال تاکید کرد: سازمان ها و ارگان های مربوطه باید مرزهای ورودی کشور، شهرها و همچنین درهای میادین میوه و تره بار را کنترل و بازرسی کنند، چون این موضوع وظیفه ما نیست.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر بازار میوه و میادین مرکزی میوه و تره‌بار که انواع میوه را به صورت عمده‌فروشی به سراسر کشور عرضه می‌کنند مملو از میوه‌های تابستانه‌ مانند هلو، شلیل، آلو، زردآلو، انگور، گیلاس‌، آلبالو، انبه، آووکادو و ... شده‌ که به گفته دست‌اندرکاران و مسئولان مربوطه همچون رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این میوه‌ها از طریق مبادی رسمی و با امکانات مجهز به کشور قاچاق شده‌اند.

این میوه‌ها شامل پرتقال‌های وارداتی تولید کشور مصر، نارنگی تولید پاکستان، انگور تولید شیلی، پیتایا (میوه اژدها) آلو زرد و قرمز، انگور، گیلاس، آلبالو، انبه، آووکادو، هلو و شلیل مربوط به کشورهای آمریکای جنوبی همچون شیلی و اکوادور و همچنین نیوزلند و استرالیاست.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی،قاچاق میوه به کشور به دلیل نابسامانی در مرزهاست و آنهایی که مسئول مبارزه با قاچاق و حفظ مرزها هستند باید در این رابطه اقداماتی انجام دهند.

همچنین روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ خواستار برخورد با میوه‌های قاچاق شده و تاکید کرده است که نظارت در سطح خرده فروشی‌ها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا