اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ناراحتی اسرائیل از سایت کارتونیست ایرانی



 

 

 

 

ناراحتی اسرائیل از سایت کارتونیست ایرانی

 

 

ناراحتی اسرائیل از سایت کارتونیست ایرانی

در سال 1385 و یک سال پس از به قدرت رسیدن محمود احمدی نژاد در ایران نیز یاد واشم بخش مشابهی را مخصوص فارسی زبانان راه اندازی کرد .

اسراییل از راه اندازی یک وب سایت متعلق به یک کارتونیست ایرانی درباره هلوکاست ، عصبانی است .

به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس این وب سایت (holocartoons.com  ) که از سوی " مازیار بیژنی " راه اندازی شده در سه نسخه فارسی ، انگلیسی و عربی فعال است و در ابتدای آن این عبارت نوشته شده که : " تقدیم به همه کسانی که جان خود را به بهانه هلوکاست از دست داده اند ".

آسوشیتد پرس به نقل از بنیاد " یاد واشم " که مرکز زنده نگهداشتن و موزه هلوکاست در اورشلیم است ، با انتقاد از اهداف راه اندازی چنین سایت هایی می نویسد : " تمسخر واقعه تاریخ هلوکاست در ادامه رویکرد ایران در انکار این واقعه تاریخی و نشانی از گرایش های  یهود ستیزی و نادیده گرفتن حقایق تاریخی همچون هلوکاست و نیز دولت اسراییل و یهودیان است ".

این مرکز در ادامه راه اندازی چنین سایت هایی را در راستای ادامه سیاست های دولت ایران در انکار هلوکاست و تلاش برای تاثیر گذاری روی کسانی که از تاریخ آگاهی ندارند ، توصیف کرده است .

گفتنی است موزه یادبود هولوکاست اسرائیل از بهمن ماه سال 1386 برای مقابله با آنچه که ناآگاهی توده های جهان عرب از واقعه تاریخی هلوکاست می خواند ، بخش عربی وب سایت خود را با هدف مبارزه با آنچه تکذیب هولوکاست در بین مسلمانان و اعراب نامیده شده، راه اندازی کرده است .

در سال 1385 و یک سال پس از به قدرت رسیدن  محمود احمدی نژاد در ایران   نیز  یاد واشم  بخش مشابهی را مخصوص فارسی زبانان راه اندازی کرد .

سایت " هلو کارتونز " کاریکاتورها و کارتون هایی را با مضمون انتقادی از واقعه هلوکاست در خود جای داده است .


ویدیو مرتبط :
اولین ویروس ایرانی به جان سایت های اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین سفیر اسرائیل در تهران: کلمه "بله" در فرهنگ ایرانی ها چند معنا دارد



 

 آخرین سفیر اسرائیل در تهران: کلمه

 

آخرین سفیر اسرائیل در ایران گفت: بخلاف دیگران معتقدم احمدی نژاد فردی هوشمند و با تجربه است و مشکل آنجاست که احمدی نژاد آنچه را که می گوید باور می کند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الرای چاپ کویت، اوری لوبرانی مشاور معاون نخست وزیر اسرائیل که در کنگره سالیانه موسسه "دفاع از دموکراسی ها" سخن می گفت توضیح داد که در سال 1973 میلادی به عنوان سفیر اسرائیل به تهران آمد و مقامات وقت ایران نیز به گرمی از وی استقبال کردند.

وی درباره فرهنگ و دیپلماسی ایرانی ها گفت: در زبان فارسی کلمه "بله" معانی زیادی دارد از جمله آری، شاید، قطعا و اما . این کلمه به همان معنی است که شنونده دوست دارد. این کلمه ، نشان دهنده نمودی از موضع مبهم ایران امروز است.

این مقام ارشد اسرائیل اضافه کرد: ملت ایران عکس آنچه که می گوید فکر می کند و عکس آنچه فکر می کند انجام می دهد ولی این به آن معنی نیست که عملکرد آنها  همواره عکس آن چیزی است که فکر می کنند.

مشاور معاون نخست وزیر اسرائیل افزود: ایرانی ها بسیار هوشمند،  میهن پرست و متدین هستند. تحریم ها به تدریج در حال تاثیر گذاری بر ایران است. این خبرهای خوبی است اما کافی نیست.

لوبرانی ادامه داد: ایران خواهان به چالش کشیدن فرهنگ غربی و ارزش های آن است و ایرانی ها این موضوع را با سکوت و هوشمندی بسیار انجام می دهند .آنها در آمریکای لاتین و آفریقا در حال فعالیت هستند. ایرانی ها خود را قدرتی بزرگ و عظیم اما در مقایس کوچک می دانند.

وی همچنین از آمریکا و اروپا خواست تا به ملت ایران که نظام خود را به چالش کشیده است کمک کند و مدعی شد: هنگامی که جهان به حمایت از ملت ایران برخیزد(!) دیگر نیازی به اقدام نظامی علیه ایران نخواهد بود. ما در اسرائیل گزینه نظامی را همچنان بر روی میز داریم زیرا مسئله موجودیت اسرائیل مطرح است.

مشاور معاون نخست وزیر اسرائیل درباره رابطه اسرائیل با ترکیه نیز گفت ما و ترکیه هر دو اشتباهاتی را مرتکب شدیم . هر دو نیازمند آن هستیم که از موضع خود کوتاه بیاییم امروز میان دو طرف در ژنو مذاکراتی برگزار شد.../عصر ایران