اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میزان بدهی خارجی ایران دقیقا چقدر است؟



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بدهی‌های خارجی ایران

 بدهی‌های خارجی ایران به کمتر از ٦ میلیارد دلار رسید.

بررسی آمارهای ارایه شده از سوی بانك مركزی نشان می‌دهد بدهی‌های خارجی ایران اندكی بیشتر از ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون دلار است كه این رقم بدهی‌های كوتاه‌مدت و بلندمدت ایران را تشكیل می‌دهد.

  برآوردها حاكی از آن است كه در سال جاری یك میلیارد و ٤٧ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی ایران سررسید شود.   بدهی‌های خارجی ایران در سال ١٣٩٠ بیش از ١٩ میلیارد دلار برآورد شده است و به این ترتیب حجم بدهی‌ها در چهار سال اخیر كاهشی قابل توجه را تجربه كرده است. 

ایران یكی از كمترین بدهی‌های خارجی را در میان كشورها دارد كه البته تحریم گسترده بین‌المللی در این میان بی‌تاثیر نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال‌های اخیر بانك جهانی و دیگر نهادهای بین‌المللی از اعطای تسهیلات به ایران خودداری كرده‌اند چرا كه با توجه به قطع مراودات بین‌المللی ایران با نظام بانكی جهان سبب شده است دریافت تسهیلات خارجی برای ایران مشكل شود.

  برخی معتقدند فرصت كنونی برای ایرانی كه می‌خواهد ارتباطی دوباره با جهان برقرار كند، فرصت ویژه‌ای است چرا كه ایران می‌تواند از این موقعیت بهره بالایی ببرد. 

بر اساس این گزارش تركیب بدهی‌های خارجی نشان می‌دهد تنها ٤٥٤ میلیارد دلار از بدهی خارجی ایران بدهی كوتاه‌مدت است اما ٥ میلیارد و ٣١ میلیون دلار از این رقم بدهی میان‌مدت و بلندمدت ایران است كه در بخش عمده‌ای از آن پس از سال ١٣٩٧ سررسید خواهد شد.

 اخبار اقتصادی  -  اعتماد


ویدیو مرتبط :
نامشخص بودن میزان بدهی های دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان بدهی خارجی ایران اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

بانک مرکزی کل بدهی های خارجی کشور را در 9 ماهه سال 1393 معادل پنج میلیارد و 527 میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، برهمین اساس در بخش خارجی در نه ماهه 1393 تراز حساب جاری 19 میلیارد و 938 میلیون دلار؛ تراز بازرگانی (حساب کالا) 22 میلیارد و 778 میلیون دلار، صادرات کالا هشت میلیارد و 289 میلیون دلار، واردات کالا 45 میلیارد و 511 میلیون دلار و متوسط نرخ دلار آمریکا در بازار بین بانکی 26 هزار و 179 ریال بوده است.

یادآور می شود، نماگرهای اقتصادی شماره 78 از سوی اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی منتشر شد.

نشریه فوق در بخش «نشریات و پژوهش ها» ، «نشریات ادواری» قابل دریافت است. در این گزارش ضمن ارائه آمار و شاخص های کلان اقتصاد کشور به موارد مهمی همچون رشد اقتصادی، میزان رشد نقدینگی، نرخ تورم و غیر اشاره شده است. 

 

اخبار اقتصادی - روابط عمومی بانک مرکزی