اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

میرحسین:من هم بجای روحانی بودم همین کار را می کردم



میرحسین موسوی

میرحسین:من هم بجای روحانی بودم همین کار را می کردم

غیر از پیگیری اخبار از تلویزیون و … آنها الان امکان دسترسی به وسایل نقاشی دارند که اتفاقا نقاشیهای مشترک فوق العاده ای با هم کار کردند. کتاب میخوانند...

دختر مهندس میرحسین موسوی از دسترسی پدر و مادرش به تلویزیون ایران خبر داده و گفته است که آنها «کوچک‌ترین تحولات را خیلی دقیق بررسی می‌کنند».

وی طی گفت و گویی،بار دیگر به ماجرای پیش آمده در عیدغدیر اشاره کرده است.

بخشی از اظهارات وی در پی می آید:
*اینها تلویزیون ایران رو دارند محتویاتش هرچه باشه پدرم با اون آمارو اطلاعات بازخونی میکنه و به قول خودش خبرها رو میشنون تا تحلیلش رو با هم داشته باشن.

*کوچکترین تحولات رو خیلی دقیق بررسی میکنند و حتی با ضریب عدد و جزئیات تاثیراتش رو می‌گویند مثلا این طرح های اقتصادی دولت جدید رو خب ایشان با رقم یکبار به ما گفت که تا چه حد مثلا دولت داره صرفه جویی میکنه و فشار متحمل میشود برای اینکه از روی دوش مردم بار مالی کمی برداشته شه و مثلا می‌گفت من‌هم بودم در اون زمینه خاص همین طور رفتار میکردم یا اگر احیانا نقدی به برخی تصمیمات بانکی دارد و موارد دیگر حتی در حد جزییات، تا تحولات بین المللی و… نظر و تحلیل دارند.

*پدرم به مامورها گفته ۱۰۰۰ روز روزنامه به من بدهکارید حتی میگفت انقدر این مساله مهمه براش که یکبار خواب دیده که یک درخت روزنامه درحیاط روییده.

*مثلا روزهای نقاهت پدر مصادف بود با جلسات رای اعتماد به کابینه، پدر به صورت مفصل در این زمینه صحبت کرد و یا در روز تحلیف.  اتفاقا پدر صحبت های خوب و امید بخشی دارند و درباره تحول و تغییر صورت گرفته خیلی امیدوار است. حتی فعالیت های جزئی که اتفاق افتاده را مد نظر دارد و با نگاه روشن و مثبتی تحلیل می‌کند.

*دیدگاههای ایشان هم درباره دولت مشخص است. پدر مشفق و خیرخواه این دولت هست و اون رو برآمده از رای مردم می دونه. مادرم هم همینطور. مادرم می گوید ... خواست مردم پیش رفته است.

*غیر از پیگیری اخبار از تلویزیون و … آنها الان امکان دسترسی به وسایل نقاشی دارند که اتفاقا نقاشیهای مشترک فوق العاده ای با هم کار کردند. کتاب میخوانند، عبادت میکنن و خودشان می‌گویند ما تمام لحظاتمون رو پر کردیم. /کلمه

منبع:tadbirvaomid.ir

 


ویدیو مرتبط :
اگر من بجای تو بودم تا حالا صد بار طلاق گرفته بودم!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسن روحانی: آمار کنونی اشتغال بر مبنای یک ساعت کار در هفته است/ از برنامه عقب هستیم



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

حسن روحانی: آمار کنونی اشتغال بر مبنای یک ساعت کار در هفته است/ از برنامه عقب هستیم

اخبار اقتصادی - رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص نظام با بیان اینکه آماری که امروز در بحث اشتغال و بیکاری مطرح می شود طبق تعریف یک ساعت کار در طول هفته است، گفت: مردم شغلی را به عنوان کار می شناسند حداقل های زندگی را تامین کند.

بر این اساس کسی که یک ساعت در هفته کار می کند شاغل محسوب نمی شود. حجت الاسلام حسن روحانی در همایش "تاملی در کار شایسته، مزد منصفانه" عنوان کرد: بحث کار تنها موضوعی اقتصادی نیست بلکه انسانی است به دلیل اینکه انسان برای تامین سلامت و ادامه حیات نیاز به کار دارد لذا می توان گفت که کارکردن علاوه بر تامین امنیت به معنای عام آرامش نیاز جدی و روحی انسان را تامین می کند.

وی افزود: در بحث کار و در مزد بر لزوم تامین آرامش روحی و روانی تاکید شایانی شده است و این موضوع از دیدگاه اسلام یک امر مقدس و پسندیده به حساب می آید. در حدیثی کارکردن به مثابه جهاد فی سبیل الله عنوان شده است.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید در مساله کار در اسناد بالادستی تصریح کرد: اهمیت موضوع کار تا جایی است که قانون اساسی سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور، قوانین 5 ساله، سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و قوانین موضوعه مجلس شورای اسلامی آن را مورد اشاره قرار داده و بر اهمیت آن تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: در اصول قانون اساسی مبحث کار و بیمه تکمیلی که مکمل یکدیگر به شمار می روند تا حدی حائز اهمیت است که در بند 24 قانون برنامه چهارم 5 ساله توسعه سرفصل کار شایسته را مطرح می کند و بر جایگاه رفیع آن تاکید دارد.

متاسفانه در حال حاضر افرادی که با سرمایه ملی آموزش های فراوانی در کی حوزه تخصصی دیده اند در حوزه های دیگر کاری مشغولند و این موضوع تا حد بسیار زیادی منجر به اتلاف سرمایه های کشور می شود.

حجت الاسلام روحانی حقوق بنیادین کار ، حمایت از اشتغال کامل، امنیت اجتماعی و گفتوهای اجتماعی را 4 محور مهم در مبحث کار خواند و عنوان کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که اشتغال در شرایط مخاطره آمیز، کار کودکان، عدم تامین آرامش و امنیت و ... نباشد.

وی با تاکید بر اینکه همه جوامع به دنبال شایستگی در کار، عزت در کار و دستمزد منصفانه هستند، یادآوری کرد که در برنامه چهارم توسعه کشور به مقوله آزادی، امنیت در کار، برابری فرصت ها و ... اشاره شده و در ماده 101 این قانون نیز موارد یاد شده مورد تاکید قرار گرفته اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمار و ارقام امروز در مبحث اشتغال و بیکاری طبق تعریف یک ساعت کار در طول مدت هفته است، گفت: مطمئناً مردم شغلی را به عنوان کار می شناسند که حداقل زندگی آنان را تامین کند لذا کسی که یک ساعت در هفته کار می کند از این دیدگاه شاغل شناخته نمی شود اما با همین تعریف نازل برای معرفی کار هم آمارها نشان می دهد در شرایطی که وضع درآمدی ما خوب و در برنامه چهارم شرایط مناسبی فراهم بود، تحریمی در کار نبود و درآمد ارزی بیش از پیش بینی های مجلس بود نتوانستیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی اضافه کرد: در سال 84 به عنوان سال شروع برنامه چهارم بیکاری 11.5 درصد بود و این میزان در سال 88 به 11.9 درصد رسید در حالی که هدف برنامه در سال پایانی این بود که نرخ یاد شده به 8.4 درصد برسد.

بر این اساس میزان تحقق اهداف برنامه چهارم درباره این موضوع 70.6 درصد بوده است. روحانی با بیان اینکه در سال 84، 685 هزار شغل تحقق یافته است اظهار کرد: این رقم در سال 86 به 612 هزار ، در سال 87 به 460 هزار و در نهایت در سال 88 به 358 هزار شغل رسید در حالی که در سال آخر برنامه بحث یک میلیون شغل مطرح بود. بر این اساس تنها به 35.8 درصد از اهدا ف برنامه دست یافته ایم. رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی مسئولین در حالی شعار 2 و 2.5 میلیون شغل در سال را مطرح می کردند که عملکرد آنها خلاف این موضوع را ثابت می کند.

علاوه بر اینکه در مقطعی 23 هزار میلیارد از منابع بانکی برای طرح های زودبازده و ایجاد اشتغال ارایه شد. وی گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران در تابستان امسال نرخ بیکاری که در سال 84، 11.5 درصد بود و بنا بود در سال 88 به 11.9 درصد برسد به 12.4 درصد رسیده است. روحانی افزود: آمار تفصیلی که در این خصوص ارایه شده است نشان می دهد در بین سنین 15 تا 24 سال نرخ بیکاری 27 درصد و در بین زنان 15 تا 24 سال این رقم 43 درصد است. همچنین نرخ بیکاری در نقاط شهری برای همین قشر 34 درصد است که این موضوع نشان می دهد از اهداف بالادستی بسیار عقب هستیم.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مساله اشتغال با توجه به مطرح بودن نرخ رشد جمعیت و اینکه جمعیت کشور باید به 100 تا 150 میلیون نفر برسد بسیار اهمیت دارد گفت: بی تردید اگر بتوانیم از همه سرمایه های داخلی استفاده کنیم با توجه به بررسی هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم صورت گرفته است باز هم منابع داخلی کافی نیست و باید نسبت به جذب سرمایه های خارجی اقدام کنیم. رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جذب سرمایه های خارجی برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال شرایط مساعدی بین المللی را می طلبد لذا بنده معتقدم باید شرایط اجتماعی و بین المللی کشور تغییر یابد و امیدوارم در سال های آتی در شرایط نوینی که در کشور به وجود می آید بتوانیم به اهداف برنامه برسیم./مهر