اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موسیقی در شب وفات در حضور احمدی نژاد


شب وفات حضرت معصومه(س)، در یک اقدام بی‌سابقه، جشنواره شادی همراه با اجرای موسیقی پاپ در حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور برگزار شد.

روزنامه مردم سالاری: شب وفات حضرت معصومه(س)، در یک اقدام بی‌سابقه، جشنواره شادی همراه با اجرای موسیقی پاپ در حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور برگزار شد.

فریادگر نوشت که، دیشب، سومین همایش وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی با حضور احمدی‌نژاد در بندرعباس برگزار شد. در این جشنواره برنامه‌های مختلف همچون سرود و آهنگ و موسیقی پاپ همراه با کف و سوت، آن هم در حضور رئیس‌جمهور برگزار شد اما نکته عجیب، همزمانی این برنامه با شب وفات حضرت فاطمه معصومه(س) است.

 در این برنامه، محسن یگانه خواننده پاپ از حاضران خواست تا به افتخار احمدی‌نژاد کف بزنند و کل برنامه هم در چنین فضایی برگزار شد. برگزاری این مراسم شاد در شب وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، انتقادات فراوانی را برانگیخت.

بطوری که نماینده اردبیل در مجلس از پخش موسیقی زننده در شب وفات حضرت معصومه(س) انتقاد کرد. کمال‌الدین پیر موذن گفت: در شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور رئیس‌جمهور، حرکات زشت و موسیقی تندی پخش شده که موجب ناراحتی جوانان متعهد شده است.

از باب تذکر و امر به معروف به همه بخصوص رئیس‌جمهور این شعر را قرائت می‌کنم که «چوب در آب فرو نرود، حکمتی است-‌ عارش آید به فرو بردن حکمت خویش». همه ما باید پایبند حکمت علوی باشیم.


وفات حضرت معصومه(س)، به طور رسمی در تقویم رسمی کشور ثبت شده و در وجود آن تردیدی نسبت و روایت دیگری هم در مورد وفات آن حضرت وجود ندارد و به همین دلیل بی‌توجهی نسبت به این موضوع، آن هم در برنامه‌ای با حضور رئیس‌جمهور جای تعجب و شگفتی دارد و به نظر می‌رسد حتی اگر برگزارکنندگان نسبت به این موضوع بی‌توجهی نشان داده‌اند شخص رئیس‌جمهور و مشاوران وی باید به این موضوع توجه می‌کردند. هر چند که برگزار‌کنندگان این همایش هم، از مشاوران رئیس‌جمهور هستند.

بهره‌گیری انتخاباتی از انسجام ملی جوانان

اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان کشور در بندرعباس سومین اجلاس از این نوع است که توسط مشاوران جوان رئیس‌‌جمهور برگزار می‌شود و پیش از این دو اجلاس دیگر از این نوع برگزار شده بود. برگزار کننده اجلاس پرحاشیه بندرعباس، مشاوران جوان رئیس‌جمهور و هماهنگ کننده اصلی آن حسین صید‌خوانی مشاور جوان احمدی‌نژاد است که وعده داده که ‌نشست در سراسر کشور با حضور جوانان نخبه هر استان برگزار می‌شود.

 مشاور جوان رئیس‌جمهور در حالی از برگزاری 30 اجلاس از این نوع خبر می‌دهد که پیش از اجلاس بندرعباس، فقط دو اجلاس در بوشهر و تهران برگزار شد و برگزاری تمامی اجلاس‌های باقیمانده در مدت کوتاه‌ باقیمانده تا پایان عمر دولت دهم، شائبه انتخاباتی در بردارد و به نظر می‌رسد مشاوران جوان رئیس‌جمهور، از این برنامه‌ها قصد دارند بهره‌برداری تبلیغاتی به نفع دولت انجام دهند.


این موضوع پیش از این هم مورد انتقاد واقع شده بود بطوری‌که برخی تشکل‌های دانشجویی، برگزاری چنین نشست‌هایی را به مثابه یارگیری برای جریان انحرافی قلمداد کرده بودند. احمد جنتی چند ماه پیش با اشاره به برخی جلسات غیرضروری در درون دولت گفته بود: مسوولان بنشینند و ارزیابی کنند که آیا این نشست‌ها با آن هزینه‌ای که صرف می‌شود خروجی مثبت دارد یا خیر؟

کفن‌پوشان کجا هستند؟

علی‌رغم برخی واکنش‌های صورت گرفته به اجلاس بندرعباس و نشست‌های گذشته که عنوان پرطمطراق وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی را یدک می‌کشد، این واکنش‌ها حتی درصدی از واکنش‌ها به اتفاقات روی داده در دولت اصلاحات نیست. در زمان دولت اصلاحات، در واکنش به اتفاقاتی همچون سوت و کف‌زدن دانشجویان یا نمایش برخی فیلم‌ها، کفن‌پوشان به طور سازماندهی شده به خیابان‌ها می‌ریختند و بویژه در تهران و قم، علیه دولت اصلاحات موضع‌گیری می‌کردند.

 اما از زمانی که دولت اصلاحات، جای خود را به دولت اصولگرای احمدی‌نژاد داد، اتفاقاتی به مراتب بزرگتر رخ داده که همگان با بی‌تفاوتی از کنار آن عبور کرده‌اند که مصداق بارز آن اتفاقات شب گذشته در بندرعباس بود. به راستی اگر در زمان دولت اصلاحات، رئیس‌جمهور وقت در شب وفات یا شهادت یکی از معصومین و بزرگان مذهبی در چنین برنامه‌ای که در آن موسیقی پاپ اجرا می‌شد و همگان در آن کف و سوت می‌زدند حضور می‌یافت چه اتفاقی رخ می‌داد؟ و سوال مهمتر: کفن‌پوشان از کجا آمده بودند و چرا در هشت سال گذشته از آنها خبری نیست؟


ویدیو مرتبط :
حضور دکتر احمدی نژاد در هیئت حاج محمود - شب تاسوعا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصراف احمدی نژاد از حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح نیویورک




انصراف احمدی نژاد از حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح نیویورک

 

 

سفر هفته آینده احمدی نژاد به نیویورک، هفتمین سفر وی به آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال 84 تاکنون است.


به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، مقامات مسول در سازمان ملل متحد اعلام کردند احمدی نژاد برنامه خود را برای حضور در کنفرانس بین المللی خلع سلاح لغو کرده است.


این کنفرانس قرار بود در روز 24 سپتامبر جاری و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود. هدف از برگزاری این کنفرانس، احیاء مذاکرات جهانی درباره خلع سلاح است.


پیش از این "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد روز دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود: اطلاعاتی را مبنی بر حضور رئیس جمهور ایران در کنفرانس بین المللی خلع سلاح دریافت کردم.


البته بان کی مون پس از آن دوباره در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اطلاع یافتم که رئیس جمهور ایران در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.


مقامات مسول در سازمان ملل متحد گفتند: تا روز دوشنبه احمدی نژاد تنها رئیس دولتی بود که قصد داشت در کنفرانس بین المللی خلع سلاح شرکت کند اما پس از آن اطلاع یافتیم که وی در این کنفرانس حضور نخواهد یافت. این کنفرانس در سطح وزاری امور خارجه یا بالاتر برگزار می شود.


با این حال قرار است احمدی نژاد هفته آینده با سفر به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند.


دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این گفته بود: درخواستی را از احمدی نژاد برای دیدار دریافت کرده ام و به احتمال بسیار با او دیدار می کنم. امیدوارم فرصت دیدار با او (احمدی نژاد) فراهم شود تا مسائل مورد توجه دو طرف از جمله مسئله هسته ای ایران را بررسی کنیم.


هفتمین سفر احمدی نژاد


سفر هفته آینده احمدی نژاد به نیویورک، هفتمین سفر وی به آمریکا از زمان تصدی پست ریاست جمهوری در سال 1384 تاکنون است.


احمدی نژاد تاکنون پنج مرتبه برای شرکت در نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد راهی نیویورک شده بود و یک مرتبه نیز در اردیبهشت ۱۳۸۹ با هدف حضور در کنفرانس بازنگری ان. پی . تی در سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرد.


از میان 189 کشور حاضر در نشست بازنگری ان پی تی تنها ایران در سطح رئیس دولت شرکت کرد. همچنین در هنگام سخنرانی احمدی نژاد در این کنفرانس، نمایندگان 11 کشور به نشانه اعتراض ، سالن سخنرانی را ترک کردند.


احمدی نژاد از لحاظ تعداد سفر به آمریکا در میان رؤسای جمهور ایران رکورد دار است.../عصر ایران