اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موسسه جینز: تاسیس پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین ایران در جزیره قشم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالبتاسیس  پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین در جزیره قشم

موسسه جینز: تاسیس پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین ایران در جزیره قشم

در نزدیکی این پایگاه تعداد زیادی رادار متحرک نیز کار گذاشته شده است که احتمالا به خاطر جلوگیری از تصادف و برخورد هواپیماهای بدون سرنشین باهواپیماهای مسافر بری است که از فراز قشم عبور می کنند.

موسسه مطالعات دفاعی " جینز" آمریکا در گزارشی مدعی شد که ایران اخیرا یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین در جزیره قشم تاسیس کرده است.

به گزارش عصر ایران در گزارش این موسسه آمده است که تصاویر ماهواره ای اخیر نشان می دهد ایران یک پایگاه جدید در این منطقه تاسیس کرده است.

 تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که طول باند پرواز این پایگاه به طول 1600 متر بوده و دو سوله جدید و یک مرکز کنترل پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آن احداث شده است.

موسسه جینز در گزارش خود می نویسد احتمالا ایران از این پایگاه برای به پرواز در آوردن هواپیماهای بدون سرنشین "شاهد -129" که قادر است پروازهای شناسایی انجام دهد و نیز به ناوها و کشتی های جنگی حمله کند، استفاده می کند.

در گزارش موسسه جینز آمده که در نزدیکی این پایگاه تعداد زیادی رادار متحرک نیز کار گذاشته شده است که احتمالا به خاطر جلوگیری از تصادف و برخورد هواپیماهای بدون سرنشین باهواپیماهای مسافر بری است که از فراز قشم عبور می کنند.

موسسه جینز در گزارش خود می نویسد ایران از هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در این پایگاه می تواند حرکت ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز را رصد کرده و در صورت نیاز به ناوهای در حال عبور از تنگه هرمز حمله کند./عصرایران

 

 


ویدیو مرتبط :
Iran Tourism attractions, Qeshm Island جاذبه های گردشگری جزیره قشم ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

Strategy Page مدعی شد: توافق بی سر و صدای ایران و آمریکا بر سر هواپیماهای بدون سرنشین خود در آسمان عراق



اخبار,اخبارسیاست خارجی,هواپیماهای بدون سرنشین ایران در عراق


اخبار سیاست خارجی - Strategy Page مدعی شد:
توافق بی سر و صدای ایران و آمریکا بر سر هواپیماهای بدون سرنشین خود در آسمان عراق

هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.

استراتژی پیج نوشت: ایران و آمریکا بدون آنکه دست دوستی به یکدیگر دهند، سعی در تنظیم قوانین و مقرراتی بری استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خود در عراق دارند.

به گزارش انتخاب ، هواپیماهای بدون سرنشین ایران از اواخر ماه ژوئن و با مجوز دولت عراق در آسمان این کشور پرواز می کنند. گاهی اوقات بین پنجاه هواپیمای بدون سرنشین ایران و امریکا و گاهی اوقات بیشتر در اسمان عراق به پرواز در می آیند.

درحالیکه عراق سرزمین وسیعی به شمار می آید، گاهی هواپیماهای بدون سرنشین دو کشور تصاویری از منطقه ای مشابه در زمان مشابه می گیرند. با این حال هیچگونه برخوردی بین دو کشور در این حوزه وجود نداشته است.

ظاهرا تهران و واشنگتن بی سر و صدا بر روی فعالیت جداگانه هواپیماهای بدون سرنشین خود در حمایت از دولت عراق در مقابل تروریست های داعش به توافق رسیده اند. با این حال مشخص نیست که در این حوزه اطلاعاتی بین دو کشور تبادل می شود یا خیر.

روابط دو کشور در حوزه هواپیماهای بدون سرنشین همیشه صمیمانه نبوده است. در سال 2009، دو اف 16 امریکا هواپیمای بدون سرنشین ایران را در عراق پس از یک ساعت  تعقیب و گریز ساقط کردند.

در سال 2012، ایران تلافی کرد و هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط دو سوخو ایران شناسایی و مورد تعقیب قرار گرفت. در نهایت یکی از هواپیمای بدون سرنشین واشنگتن به دام تهران افتاد.


اخبار سیاست خارجی - انتخاب