اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مورد عجیب عبدالرضا کاهانی



اخبار,اخبار آجتماعی,عبدالرضا کاهانی

عبدالرضا کاهانی که همواره در انتخاب سوژه ها، ترکیب بازیگران و جنس فیلمسازی اش متفاوت از دیگران عمل کرده است قرار است فیلم جدیدش را با نام عجیب " ارادتمند نازنین بهاره تینا " به زودی تولید کند.

عبدالرضا کاهانی، فیلمساز پرهیاهو و البته این روزها آرام سینمای ایران قرار است پیش تولید فیلم جدیدش را آغاز کند.

 

او که همواره در انتخاب سوژه ها، ترکیب بازیگران و جنس فیلمسازی اش متفاوت از دیگران عمل کرده است قرار است فیلم جدیدش را با نام عجیب " ارادتمند نازنین بهاره تینا " به زودی تولید کند.

او پیش از این فیلم "استراحت مطلق" را با بازی رضا عطاران، ترانه علیدوستی، بابک حمیدیان، امیر شهاب رضویان و... ساخته بود که در اکران عمومی امسال نیز موفقیت نسبی را به دست آورده است و حال این روزها سعید خانی، دوست و همراه چند سال اخیرش به ایسنا خبر از آغاز پیش تولید فیلم جدیدش را داده است.

او پیش از این فیلم های آدم، آنجا، بیست، هیچ، اسب حیوان نجیبی است، بی خود و بی جهت، وقت داریم حالا(فرانسه)، استراحت مطلق را ساخته بود که جز دو مورد اول که توقیف بودند و شانس اکران نداشتند بقیه فیلمهایش اکران عمومی شد البته هر کدام با حواشی و سر و صداهای پیرامون خودش.

باید منتظر ماند تا خبرهای بیشتری از پروژه جدید کاهانی منتشر شود. آیا باز هم قرار است رضا عطاران یار همیشگی کاهانی در این فیلم نیز حضور پررنگی داشته باشد؟ کاهانی درباره همکاری‌اش با رضا عطاران گفته بود:«از کار کردن با رضا خسته نمی‌شوم. جدا از اینکه بازیگر خوبی است، شخصیتی بزرگوار و دوست‌داشتنی دارد. با او می‌شود فیلم‌های زیادی کار کرد و بازهم لذت برد.»

این فیلمساز سینمای ایران چند سالی می شود که زندگی در فرانسه را انتخاب کرده و فقط برای فیلمسازی و نمایش فیلم هایش به ایران می آید.

 

وی که بعد از اکران «بی خود و بی جهت» در پاییز 91 به فرانسه مهاجرت کرده بود درباره علت خروجش از ایران، ساخت فیلمی در آنجا و تفاوت‌هایی که در روند فیلم‌سازی‌اش اتفاق افتاده است گفته بود: «تفاوتی احساس نمی‌کنم.

 

سال آخر مدیریت قبلی سینما به من پروانه ساخت داده نشد و صراحتا هم گفتند نمی‌دهیم. حتی تلاش کردم مجوز ویدئویی بگیریم که باز هم نتیجه نداد.

 

این مجوز ندادن‌ها باعث شد به فرانسه بروم و بتوانم سریعا در آنجا فیلمی بسازم. به هر حال من بیکار نمی‌مانم. فیلم «وقت داریم حالا!» تجربه خوبی برایم بود و نتایج مهمی برایم داشت.

 

بعد از تغییر شرایط احساس کردم، امکان کار کردن فراهم شده و پروانه ساخت گرفتم و البته خیلی زود فهمیدم تغییر چندانی صورت نگرفته است. چپ، راست، بالا، پایین و مرکز برای من تفاوتی ندارد. نتیجه برایم مهم است. معیار من برای تغییر، آدم‌های اطرافم هستند.

 

اینکه چه اتفاقی دارد، می‌افتد؟ خودم چگونه‌ام؟ مردم چگونه‌اند؟ بقال سر کوچه چگونه است؟ این‌ها معیارهایم هستند برای اینکه تشخیص بدهم اوضاع بهتر شده یا بدتر.»

کاهانی که همواره از منتقدان جدی سانسور در سینمای ایران بوده است بارها بر حساسیت بر تک تک پلان های آثارش تاکید کرده بود اما هر بار ناچار است برای آن که فیلمش رنگ پرده سینماها را ببیند تن به ممیزی های ناخواسته ای بدهد.

 

اختلاف او با دبیر جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز باعث شد او بی خیال حضور در جشنواره فجر شود و به نظر می رسد امسال نیز همین سناریو برای کاهانی تکرار شود.

 

او میانه ی خوبی با سیاست های جشنواره فیلم فجر ندارد و ترجیح می دهد در این رویداد سینمایی شرکت نکند.

در روزهای آتی اخبار تکمیلی از پروژه جدید این کارگردان خاص سینمای ایران منتشر خواهد شد.

اخبار فرهنگی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
تیزر فیلم استراحت مطلق از عبدالرضا کاهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهاجرت عبدالرضا کاهانی به فرانسه!؟



فیلم های تحریمی , فیلمساز ایرانی

در حالی که حدودا یک ماهی می شود که عبدالرضا کاهانی فیلمساز ایرانی به فرانسه رفته است و طی این مدت شایعاتی درباره مهاجرت همیشگی وی به فرانسه شنیده می شود به تازگی «بانی فیلم» خبر داده که این فیلمساز نه برای زندگی که برای ساخت فیلم به فرانسه رفته است.

این فیلمساز حدود یک ماه پیش ایران را به مقصد پاریس ترک کرد و این روزها مشغول رایزنی برای فراهم کردن مقدمات ساخت فیلم تازه اش است. شیما منفرد تدوینگر و همسر کاهانی نیز در این سفر همراه اوست. با توجه به برنامه ریزی این کارگردان برای ساخت فیلم تازه اش در پاریس به نظر می رسد کاهانی تا نیمه سال92 به ایران برنگردد.
هنوز جزئیاتی از فیلم جدید او اعلام نشده و مشخص نیست چه عوامل و بازیگرانی در آن بازی خواهند کرد. «بی خود و بی جهت» آخرین ساخته او که جزو فیلم های تحریمی حوزه هنری بود همچنان روی پرده است و توانسته در تهران و شهرستان ها بیش از یک میلیارد تومان فروش کند.
منبع:inn.ir