اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موتوسیکلت امانتی بهانه‌ای برای قتل دوست قدیمی



 موتوسیکلت امانتی بهانه‌ای برای قتل دوست قدیمی

 مردی که دوست خود را در جریان نزاع به قتل رسانده بود در بازجویی‌ها جزییات این جنایت را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ما مرگ مشکوک جوان 28ساله‌ای به نام فرید ساعت16 روز هفتم‌تیر به پلیس اعلام و با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد فرید در منزل یکی از دوستانش به علت مشکوکی فوت شده است.


متخصصان بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی علت مرگ را ضربه مغزی ناشی از برخورد جسم سخت به ناحیه سر اعلام کردند و به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع قتل عمد تشکیل شد.

 

خانواده مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: «چند روز قبل یکی از دوستان فرید چندین‌بار به در منزل ما مراجعه کرد و جویای فرید شد و گفت فرید موتوسیکلتی را از وی به امانت گرفته اما دیگر پس نداده است. پس از چند روز همین شخص دوباره به مقابل خانه‌مان آمد و این دفعه گفت دیگر موتور نمی‌خواهد و با تهدید گفت فقط دنبال فرید است.»


کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند دوست فرید که خانواده مقتول را تهدید کرده، جوان 36ساله‌ای به نام سعید است که جسد فرید در خانه او پیدا شده. کارآگاهان برای دستگیری سعید به در منزل وی مراجعه و اطلاع پیدا کردند وی همزمان با اعلام خبر کشف جسد از محل سکونت خود متواری شده است.


کارآگاهان در ادامه رسیدگی به پرونده اطلاع پیدا کردند سعید یکی از اراذل‌واوباش منطقه و از مجرمان حرفه‌ای است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرب‌خمر، نگهداری موادمخدر، ایراد ضرب‌وجرح عمدی، اخلال در نظم عمومی، سرقت، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز دستگیر و روانه زندان شده است. همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد سارقان و افراد سابقه‌دار منطقه نیز به دلیل ترس و وحشتی که از سعید دارند،  هر بار پس از انجام سرقت‌های خود،  بخشی از اموال به‌دست آمده را به او تحویل می‌دهند.

 


با توجه به متواری بودن متهم و احتمال تردد سعید در سطح منطقه محل سکونتش،  هماهنگی‌های لازم انجام شد تا اینکه ماموران کلانتری هفت‌چنار چند روز قبل حین گشت‌زنی موفق به شناسایی سعید شدند و به وی دستور ایست دادند اما او با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد. ماموران در مرحله اول چندین تیر هوایی شلیک کردند اما سعید بی‌توجه به تیراندازی همچنان قصد فرار داشت که در نهایت و با رعایت قانون به کارگیری سلاح،  از ناحیه پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد.


متهم با پایان اقدامات درمانی،  به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل و منکر ارتکاب جنایت شده اما در نهایت در برابر دلایل و مدارک غیرقابل انکار به ناچار به قتل اقرار کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «فرید در کار سرقت لوازم و محتویات خودرو بود و اعتیاد شدیدی نیز به الکل و شیشه داشت و هرروز شیشه،  کراک و الکل مصرف می‌کرد.

 

او قبلا هم به منزل من می‌آمد و در آنجا مواد و الکل مصرف می‌کرد و من هم شیشه و مشروب استفاده می‌کردم. ما با هم دوست بودیم و رابطه خوبی داشتیم تا اینکه فرید دو روز قبل از فوت،  موتوسیکلت مرا به امانت گرفت و دیگر پس نداد. من جلو منزلش رفتم اما خانه نبود. دنبال فرید می‌گشتم تا اینکه روز ششم تیر به مغازه یکی از دوستانم در یافت‌آباد رفتم آنجا پاتوق است و اکثرا خلافکارهای محل آنجا تجمع می‌کنند. فرید نیز آنجا بود.

 

ما با هم درگیر شدیم. چند ضربه به سروصورت وی زدم و چند ضربه نیز با مشت و لگد به سینه و شکمش وارد کردم که تعادلش به هم خورد و سرش به کمد برخورد کرد و به زمین افتاد و از سرش خون آمد. بلافاصله با پراید، فرید را به منزل بردم و چون من هم مشروب زیادی خورده بودم و حال خوبی نداشتم، او را در اتاق پذیرایی گذاشتم و خودم نیز خوابیدم. فردای آن روز،  ساعت هفت‌صبح مادرم که تازه از مسافرت برگشته بود مرا از خواب بیدار کرد و گفت: «فکر می‌کنم دوستت مرده» بیدار شدم و دیدم فرید هیچ حرکت و عکس‌العملی ندارد. ترسیدم و از خانه خارج و متواری شدم.»


سرهنگ آریا حاجی‌زاده،  معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با توجه به اعترافات صریح متهم،  قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت.»/شرق

 


ویدیو مرتبط :
فیلم_ بادكنك و نژادپرستی، به بهانه قتل عام نروژ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل هولناک دوست قدیمی به بهانه تفریح/ معمای تسویه حساب در کوهستان کشف شد



فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: جوان متهمی که همراهش را در کوهستان های منطقه برنگ روستای جره از توابع شهرستان دشتستان با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، تسلیم پلیس شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردارحیدرعباس زاده روز دوشنبه درجمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته سه جوان به هویت معلوم از روستای جره شهرستان دشتستان درحالی که یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه داشتند برای تفریح به کوهستانهای برنگ عزیمت می کنند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن به محل مورد نظر متهم به قتل سلاح را به طرف یکی از همراهانش گرفته و درمورد اختلافات قبلی که با هم داشتند، بحث و مشاجره می کنند.

عباس زاده اظهارکرد: با اوج گرفتن مشاجره بین آنها فرد مسلح با شلیک یک گلوله جوان 22 ساله به هویت "الف" را از پای درآورد که با توجه به برخورد تیر به سینه مقتول و ناهمواری مسیر، گرمای هوا و خونریزی شدید منجر به مرگش شد.

وی یادآورشد: با اطلاع پلیس و عزیمت به محل حادثه یکی از متهمان به هویت "ح" در همان ساعت های اولیه و درنزدیکی محل وقوع حادثه دستگیر و در تحقیقات مقدماتی به شرح کامل ماجرا برای پلیس پرداخت.

عباس زاده گفت: متهم اصلی به هویت "الف" با همکاری خانواده اش کمتر از 10 ساعت پس ازحادثه خود را به پلیس تسلیم کرد و سلاح به کار رفته در قتل به همراه پنج تیر جنگی از او کشف شد.

وی بیان کرد: خانواده ها، بزرگان قوم و افراد با نفوذ محلی با تقویت نقش اصلاح گرانه خود در هدایت، مشاوره و همراهی با جوانان زمینه ایجاد چنین حوادث تلخی را از بین ببرند.

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران