اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مواد مخدر از سبزی خوردن ارزان تر شده است



اخبار,اخباراجتماعی,مواد مخدر


  اخباراجتماعی  - مواد مخدر از سبزی خوردن ارزان تر شده است

فرماندار ویژه دزفول نسبت به گسترش دامنه اعتیاد در جامعه به دلیل مواد مخدر ارزان هشدار داد و گفت:متاسفانه قیمت مواد مخدر از سبزی خوردن نیز ارزان تر شده است.

به گزارش ایرنا «حبیب اله آصفی» روز یکشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان دزفول در سالن جلسات این فرمانداری افزود:افراد سودجو برای خنثی کردن اقدامات دولت در مبارزه با مواد مخدر ، هزینه ترانزیت مواد مخدر را تامین کرده تا جوانان به راحتی به مواد مخدر ارزان دست یابند.

وی ضمن هشدار نسبت به سهولت دسترسی به مواد مخدر در جامعه بیان داشت:فرماندار ویژه دزفول اظهار کرد:دزفول در منطقه ای واقع شده که با آلودگی های زیادی روبروست و به محلی برای ترانزیت مواد به سایر استانها تبدیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت کشور هیچ گونه اعتباری برای احداث اقامتگاه نگهداری از افراد معتاد وجود ندارد و این در حالی است که دستگاه های اجرایی مبارزه با مواد مخدر به صورت جزیره ای عمل کرده و اقدامات آنها بی اثر است.

وی بر لزوم همکاری و حمایت کلیه دستگاه های اجرایی برای ریشه کنی مواد مخدر تاکید کرد و از کمیته فرهنگی علمی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خواست راهکار علمی برای پیشگیری از اعتیاد ارائه نماید.


  اخبار  اجتماعی  - ایرنا


ویدیو مرتبط :
‫گرانترین مواد و مواد مخدر در جهان‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد یک نماینده از ارزان بودن مواد مخدر


نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علت اساسی افزایش مصرف مواد مخدر را تغییر نکردن قیمت این مواد دانست و گفت: استکبار جهانی و مافیا سعی دارد مواد را به راحتی و با هزینه کم در دسترس همه بویژه جوانان قرار دهد.

خبرآنلاین: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی علت اساسی افزایش مصرف مواد مخدر را تغییر نکردن قیمت این مواد دانست و گفت: استکبار جهانی و مافیا سعی دارد مواد را به راحتی و با هزینه کم در دسترس همه بویژه جوانان قرار دهد.

محمدحسن آصفری با بیان اینكه مساله مواد مخدر از معضلات جدی کشور است، افزود: هم مرز بودن با افغانستان بر فراوانی مواد مخدر در كشور بیشتر دامن می‌زند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نوع مصرف انواع مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر كرده و عوارض آن آسیب زیادی را به جامعه وارد می‌كند. لذا ضرورت دارد آموزش و پرورش، نخبگان، علما و سایر نهادها و اقشار در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیج باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس، علت اساسی افزایش مصرف مواد مخدر را در تغییر نكردن قیمت این مواد دانست و ادامه داد: هر سال قیمت همه كالا افزایش می‌یابد اما شاهد افزایش قیمت مواد مخدر در جامعه نیستیم و این نشان می‌دهد كه مافیا سعی دارد مواد را به راحتی و با هزینه كم در دسترس همه بویژه جوانان قرار دهد.

آصفری تاكید كرد: عاملان مواد مخدر حاضرند هزینه‌های زیادی را برای گرفتار كردن جمعیت كشور به مصرف مواد مخدر صنعتی و داروهای روان‌گردان بپردازند كه این مسئله تهدید جدی برای ما است.

وی افزود: نباید وزارتخانه‌ها تشریفاتی وارد بحث مقابله با اعتیاد شوند، بلكه اقدامات را بصورت عملیاتی و جدی انجام دهند، لازم است تفاهم‌نامه‌های مختلف همكاری میان دستگاه‌ها با محوریت اجرای برنامه‌های اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر منعقد شود. همچنین نباید خروجی و مصوبات جلسات شورای مواد مخدر را بر روی كاغذ بسنده كرد، بلكه اقدامات باید اجرایی شود.

آصفری با تاكید بر اینكه انسداد مرزها بهترین راهی است كه می‌توان جلوی ورود مواد مخدر به كشور را گرفت، اظهار داشت: رسانه‌ها باید این موضوع را برای جامعه مطرح کنند، متاسفانه رسانه ملی مدام به تبلیغات کالا و یا مسایل سیاسی می‌پردازند و در بحث توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی کمتر وارد شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس تاكید كرد: در حال حاضر همه مسوولیت‌ها بحث‌های سیاسی شده، در حالی‌كه معضل مواد مخدر موضوع درد عمومی جامعه است باید گام‌های اساسی و موثر در این زمینه برداشته شود.

آصفری ادامه داد: مجلس با تمام قوا از رویكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر حمایت می‌كند و قوانینی را كه دولت در این زمینه ارایه دهد، خارج از برنامه کاری بررسی خواهد كرد. در واقع دولت برای تحقق این رویكرد، لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد و تمامی دستگاه‌ها را در این زمینه بسیج كند، ما نیز حمایت می‌كنیم.

وی با بیان اینكه در پایان سال 93 جلسه غیرعلنی با وزیر کشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم، گفت: ما نیز مانند وزیر كشور مقابله با اعتیاد را از دغدغه‌های اصلی می‌دانیم و از تمامی برنامه‌ها و قوانین در این زمینه حمایت می‌كنیم.