اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمان پرست:پیشرفت كشورهای منطقه در گرو همكاری مشترك است



 

 

 

مهمان پرست:پیشرفت كشورهای منطقه در گرو همكاری مشترك است

 

كویت - سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، سعادت و پیشرفت كشورهای منطقه را در گرو همكاری های مشترك دانست.

رامین مهمان پرست سه شنبه شب در یك كنفرانس خبری كه در محل انجمن روزنامه نگاران كویت برگزار شد، روابط ایران و كویت را خوب توصیف كرد و گفت: برای گسترش مناسبات و همكاری های دو كشور ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد.

وی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی میان دو كشور گفت: ما به غیر از روابط سیاسی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و دانش و فناوری نیز می توانیم همكاری های گسترده ای داشته باشیم.

مهمان پرست افزود: در این راستا مطبوعات در شناسایی و معرفی ظرفیت های همكاری های مشترك نقش بسیار موثری دارند و به همین دلیل رسانه ها با تبادل خبر، گزارش و تحلیل می توانند زمینه را برای توسعه همكاری های بیشتر فراهم سازند.

سخنگوی وزارت امورخارجه كشورمان اظهارداشت: راه سعادت و پیشرفت كشورهای اسلامی و كشورهای منطقه همكاری و نزدیكی و مشاركت آنها با یكدیگر است.

وی با تاكید بر ناخرسندی رژیم صهیونیتسی و برخی قدرت های غربی از نزدیكی و بهبود روابط میان كشورهای منطقه گفت: رسانه ها باید از هرگونه دامن زدن به اختلاف میان كشورها خودداری كنند و زمینه را برای همكاری و توسعه روابط فراهم سازند.

مهمان پرست همچنین در پاسخ به پرسشی، اعلام قطع رابطه گامبیا با ایران را پرسش برانگیز و در عین حال ناشی از فشار قدرت های خارجی دانست و گفت: در رابطه با اتفاقاتی كه درغرب آفریقا اتفاق افتاد و نیز اقدام سئوال برانگیز گامبیا درباره جمهوری اسلامی ایران، ذكر نكاتی ضروری است.

وی افزود: ما همكاری خوبی با كشورهای آفریقای داریم و بیشتر این روابط در ابعاد اقتصادی و فرهنگی است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه گفت: احساس ما این است كه در سال های گذشته ظلم های زیادی به مردم آفریقا شده و ثروت كشورهای آفریقایی توسط برخی كشورهای بزرگ غارت شده و آنها چیزی برای این كشورها باقی نگذاشته اند.

وی با اشاره به حضور ایران برای تقویت زیر ساخت های كشورهای آفریقایی گفت: حضور ایران در این عرصه به مذاق برخی كشورها خوش نمی آید و از این رو به بهانه های مختلف فشارهای زیادی را به این كشورها وارد می كنند تا روابط خود را با ایران محدود سازند.

مهمان پرست با بیان اینكه این كشورها توان زیادی برای مقاومت در برابر این فشارها ندارند گفت: ما شرایط آنها را درك می كنیم زیرا موجی از فشارهای سنگینی به این كشورها وارد می شود.

وی اظهارداشت: امیدواریم این كشورها در آینده به حدی از توانایی برسند كه این فشارها بر آنها تاثیری نداشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به پرسشی برخی مسائل مورد اختلافات میان كشورهای منطقه را طبیعی و راه حل آن را گفت و گو و پرهیز از هرگونه تنش دانست.

وی گفت از دامن زدن به اختلافات میان كشورهای اسلامی تنها رژیم صیهونیستی و حامیان این رژیم بیشترین سود را خواهند برد و شرایط خاصی كه در این مقطع وجود دارد ایجاب می كند كه كشورهای اسلامی با شناسایی و آگاهی این توطئه ها آن را خنثی كنند.

مهمان پرست گفت: معمولا منابع رژیم صهیونیستی و شبكه های و رسانه ای كه در اختیار صهیونیست هاست به این اختلافات دامن می زنند و متاسفانه ممكن است برخی رسانه های منطقه نیز اسیر این گونه اخبار شوند و به آن دامن بزنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: انتظار این است كه مطبوعات با هوشیاری این گونه توطئه ها را خنثی كنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی با رد اتهامات مربوط به دخالت ایران در كشورهایی مانند عراق، لبنان و یمن با بیان اینكه سیاست ما كاملا روشن است و آن را بارها اعلام كرده ایم افزود: ما از تمامیت ارضی و وحدت ملی همه كشورهای اسلامی حمایت كرده و دخالت دیگران در این كشورها را محكوم می كنیم.

مهمان پرست در همین راستا با اشاره به موضع ایران در قبال تحولات لبنان نیز گفت ما از وحدت و مقاومت مردم لبنان در برابر رژیم صیهونیستی حمایت می كنیم.

وی همچنین به تحولات اخیر در عراق و توافق برای تشكیل دولت جدید اشاره كرد و گفت: آنچه در عراق جریان دارد موفقیت بزرگی برای ملت این كشور به شمار می رود.

دستیار ویژه وزیر امورخارجه ایران از سوی دیگر هر گونه دخالت ایران در مسئله فلسطین را رد كرد و در پاسخ به سئوالی گفت: اینكه چرا مسئله فلسطین حل نمی شود دلیل آن واضح است زیرا تاكنون ریشه های اصلی این بحران مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: تا زمانی كه این بحران به طور ریشه ای حل نشود منطقه روی آرامش را نخواهد دید.

مهمان پرست افزود: ریشه بحران فلسطین در این است كه یك رژیم نامشروع از سال ها پیش تعدادی از افراد را از كشورهای اروپایی و سایر نقاط جهان جمع آوری و در فلسطین مستقر و مردم اصلی فلسطین را آواره كرده است و دست به جنایت علیه آنان می زند.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران در باره حل بحران فلسطین، خروج صهیونیست ها از فلسطین و بازگشت به موطن اصلی شان یعنی كشورهای اروپایی و غیره و نیز بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خود و برگزاری انتخابات آزاد میان مردم اصلی فلسطین را در همین راستا ارزیابی كرد.

وی با بیان اینكه سرزمین فلسطین تنها باید به دست خود فلسطینی ها و ساكنان واقعی سرزمین فلسطین اداره شود خاطرنشان كرد: آیا اینكه ما راجع به بحران فلسطین اظهار نظر می كنیم و برای حل این بحران پیشنهاد ارایه می دهیم، این موضوع دخالت در امور فلسطین است؟

وی با اشاره به جوسازی غربی ها و صهیونیست ها علیه ایران افزود: آنها راجع به هر موضوعی كه در منطقه اتفاق می افتد فضایی را علیه ایران درست می كنند و به آن دامن می زنند.

مهمان پرست افزود: آنها با دامن زدن به ایران هراسی تلاش دارند ضمن توجیه حضور خود در منطقه از رژیم صیهونیستی حمایت كنند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به هر میزان كه قدرتمند باشد در جهت صلح و پیشرفت و به نفع كشورهای منطقه و در راستای خدمت به همه كشورها خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی در باره برنامه هسته ای ایران و فشار های غرب نیز گفت: ریشه اصلی فشار و تهدید كشورهای غربی علیه ایران این است كه آنها نمی خواهند كشورهای مستقل به حقوق خود دست یابند.

وی آمریكا را مهمترین ناقض قوانین و مقررات بین المللی و مفاد 'ان پی تی' خواند و گفت: از 20 هزار سلاح اتمی موجود در دنیا 10 هزار مورد آن متعلق به آمریكاست.

وی افزود: تنها كشوری كه از سلاح اتمی استفاده كرده و هنوز نیز تهدید می كند كه اگر لازم باشد از سلاح اتمی استفاد خواهد كرد آمریكاست.

وی همچنین با مسالمت آمیز خواندن برنامه هسته ای ایران گفت: تمامی فعالیت های هسته ای ایران زیر نظر آژانس قرار دارد و دوربین های آژانس در طول 24 ساعت مسایل را كنترل می كنند و بازرسان تاكنون به دفعات از تاسیسات هسته ای ما بازرسی كرده اند.

وی در باره بهانه جویی هایی كه بعضا در ارتباط با برنامه هسته ای ایران مطرح می شود نیز گفت: مشكل در این است كه آنها نمی خواهند كشورهای اسلامی به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یابند.

وی همچنین با رد برخی ادعاها در باره نیروگاه بوشهر گفت: نیروگاه بوشهر از ایمنی بالابی برخوردار است و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها درجه ایمی بوشهر را تائید كرده است.

وی افزود: آنها این حرف ها را می زند كه نگرانی ایجاد كنند تا ما سراغ فن آوری هسته ای نرویم.

مهمان پرست گفت: طبق آخرین مطالعاتی كه خود كشورهای غربی انجام داده اند ظرف 30 سال آینده سوخت های فسیلی تمام می شود و زمینه ای برای صادرات ندارد و از این رو باید سوخت های جایگزین ایجاد شود، كه در این راستا سالمترین و پاكترین و مقرون به صرفه ترین آنها انرژی هسته ای است.

وی خاطرنشان كرد كه آنها می خواهند انرژی هسته ای در انحصار چند كشور پیشرفته باشد تا در آیند خواسته ای سیاسی خود را به كشورها تحمیل كنند.

وی در پاسخ به سئوالی در باره روابط ایران و كویت و بحث فلات قاره نیز گفت: بین كشورهای همسایه ممكن است مشكلاتی وجود داشته باشد ولی باید آنرا با گفت و گو و همكاری حل كرد.

مهمان پرست افزود گفت: ما آمادگی داریم با دوستان كویتی خود طی نشست های مشترك این موضوع را حل كنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در باره مانور های اخیر ایران نیز گفت: این مانورهای جنبه باز دارندگی دارد و در راستای تثبیت امنیت منطقه است .

وی همچنین با رد هر گونه زمینه تعرض به ایران گفت: اگر ما توان دفاع نداشتیم احتمال حمله بالا بود.

مهمان پرست اظهارداشت ما از اینكه همه كشورهای منطقه قدرتمند باشند و به لحاظ دفاعی توان دفاع داشته باشند استقبال می كنیم. زیرا اعتقاد داریم كه همه كشورهای منطقه باید قدرتمند باشند و امنیت منطقه را تامین كنند.

وی همچنین با بیان اینكه دانش هسته ای در ایران توسط دانشمندانی ایرانی بومی شده است گفت: ما در حال حاضر 2 هزار دانشنمد هسته ای در ایران داریم و آماده ایم تا تجربیات خود را در اخیتار كشورهای همسایه قرار دهیم.

وی همچنین با رد هرگونه زیادی خواهی غرب علیه ایران در ارتباط با موضوع هسته ای گفت: ما حتی یك قدم نیز از حقوق اساسی ملت مان در این زمینه عقب نشینی نخواهیم كرد.

وی همچین گفت: ریشه نا امنی در منطقه به همان كشورهایی بر می گرد كه به بهانه های مختلف لشكر كشی كرده و در منطقه می مانند.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در واكنش به تهدید های رژیم صهیونیستی گفت: قدرت دفاعی ایران به حدی رسیده است كه اجازه ماجراجویی به رژیم صهیونیستی را نمی دهد.

مهمان پرست در پاسخ به پرسشی درباره تحریم ها نیز گفت: اقدامی كه علیه ملت ما انجام می شود غیر قانونی است و منطق و مبنای درستی ندارد و آنها برای اینكه ما نمی خواهیم از حقوق خود دست برداریم به ما فشار می آورند.

وی با اشاره به اینكه ایران طی 30 سال گذشته تحریم ها را به فرصت تبدیل كرده و باعث پیشرفت شده است افزود: تحریم ها ملت ما را بیدار و جوانان ما را با انگیزه كرد و ما احساس كردیم كه باید روی پای خودمان بایستیم و نباید به قدرت های دیگر وابسته باشیم و از این رو با تلاش جوانان به پیشرفت های بزرگی نایل آمده ایم و امروزه در بسیاری از فناروی های علمی جزو 10 كشور پیشرفته دنیا هستیم...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
ویترین هوشمند (همكاری مشترك انیك و یسنا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریگی بدون همكاری كشورهای دیگردستگیرشد



 

 

ریگی

 

دستگیری «عبدالمالك ریگی» سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران، موسوم به «جندالله» صبح روز سه‌شنبه محافل خبری كشور را تحت تاثیر خود قرار داد.

روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد كه سربازان گمنام امام زمان(عج) در یک عملیات مهم عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران را بازداشت کردند؛ در سوابق سیاه جنایات ریگی، ترور، آدم‌ربایی، ایجاد ناامنی و در آخرین اقدام بمب‌گذاری منجر به شهادت شهید شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ، سردار شهید محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و جمعی از سران طوایف بلوچ در مهرماه گذشته به ثبت رسیده است.

ریگی در طول این جنایات تروریستی همواره از خاك برخی كشورهای همسایه، چون پاكستان برای اختفای خود و عواملش استفاده می‌كرد كه این امر به ویژه پس از شهادت سردار شوشتری موجب اعلام رسمی نارضایتی مقامات كشورمان و تاكید بر اقدام عاجل دستگاه امنیتی پاكستان برای فراهم‌كردن زمینه دستگیری این تروریست شده بود؛ گرچه بر اساس اعلام وزیر اطلاعات، اقدام اخیر بدون همكاری اطلاعاتی كشورهای دیگر انجام شده است.

● آخرین اخبار از عملیات دستگیری

در همین ارتباط، وزیر اطلاعات در یك نشست خبری كه در حال برگزاری است با تایید خبر دستگیری عبدالمالك ریگی از وجود اسنادی متقن و قوی مبنی بر همكاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی آمریكا، اسراییل، انگلیس و برخی دیگر از كشورهای اروپایی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی ساعاتی پس از دستگیری عبدالمالك ریگی كه به گفته‌ی وی در فضای جمهوری اسلامی ایران رخ داد، با ارائه‌ی اسنادی كه از همكاری این شرور تروریست با سرویس‌های اطلاعاتی مذكور خبر می‌داد، اعلام كرد كه در دستگیری این شرور تروریست، سربازان گمنام امام زمان (عج) به تنهایی و بدون كوچك‌ترین همكاری با سرویس‌های اطلاعاتی كشورهای دیگر از جمله كشورهای منطقه وارد عمل شده و با موفقیت عملیات خود را به نتیجه رساندند.

وزیر كشور نیز در ساعات اولیه صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عبدالمالك ریگی در خارج از كشور دستگیر و به داخل كشور منتقل شده است.

مصطفی محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در فرودگاه بیرجند در جمع خبرنگاران دولت اظهار كرد: ریگی كه با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه و كمك‌های بیگانگان دست به شرارت در داخل كشور می‌زد از مدت‌ها قبل توسط نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت كنترل بود و نهایتا با هوشیاری نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زمانی مناسب به اتفاق نفراتی كه همراهش بودند، دستگیر شد.

وی این امر را نشان‌دهنده اشراف امنیتی و اطلاعاتی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی دانست.

نجار هم‌چنین با تبریك به مقام معظم رهبری و مردم ایران و تشكر از نیروهای امنیتی و انتظامی اظهار كرد: ریگی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر برای طراحی توطئه و شرارت جدید عازم بود كه به كمك نیروهای امنیتی و اطلاعاتی كه از قبل توری را در این ارتباط پهن كرده بودند، دستگیر و به داخل كشور منتقل شد و اكنون در چنگال عدالت ملت ایران قرار دارد.

وزیر كشور با بیان این‌كه " جزئیات دستگیری ریگی به زودی اعلام می‌شود" گفت: وی را اكنون به داخل كشور منتقل كرده‌ایم.

دادستان زاهدان نیز با اعلام تشكیل پرونده‌ برای عبدالمالك ریگی، گفت: عبدالمالك ریگی در دادگستری استان سیستان و بلوچستان به صورت علنی محاكمه خواهد شد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به دستگیری عبدالمالك ریگی، اظهار كرد: با توجه به اینكه اعضای گروهك تروریستی ریگی اقتدار جمهوری اسلامی را دیدند و مشاهده كردند سردسته‌شان با وجود برخورداری از تمام امكانات به راحتی دستگیر شد، فرصت دارند سریعا از جمهوری اسلامی تقاضای تامین كنند تا تقاضای آنها بررسی شود و اعضای این گروهك مورد رافت اسلامی قرار گیرند.

دادستان زاهدان در ادامه خطاب به آنهایی كه از اجرا نشدن حكم عبدالحمید ریگی برادر ریگی انتقاد داشتند، گفت: دستگیری عبدالمالك ریگی نتیجه‌ اجرا نشدن این حكم بود.

وی درباره‌ احتمال واكنش اعضای گروهك تروریستی نسبت به بازداشت سركرده‌شان، گفت: نظام اشراف اطلاعاتی كامل دارد و مشكلی پیش نمی‌آید و طرفداران عبدالمالك ریگی راهی جز تسلیم ندارند.

رییس كل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با بیان این‌كه عبدالمالك ریگی با انجام كار اطلاعاتی دقیق از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شده، تصریح كرد كه پاكستان در این زمینه كمكی نكرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در تشریح نحوه‌ دستگیری عبدالمالك ریگی، اظهار كرد: ریگی در حال مسافرت به یكی از كشورهای حوزه خلیج فارس بود و از آنجا كه از كریدور هوایی ایران استفاده می‌كرد این موضوع با انجام كار اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) برملا شد و هواپیما در یكی از مراكز استان‌های كشور به زمین نشست و وی دستگیر شد.

وی اعلام كرد كه عبدالمالك ریگی در حال حاضر در داخل كشور و تحویل مقامات امنیتی است.

● برقراری امنیت كامل در سیستان و بلوچستان

هم‌چنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از آمادگی پلیس برای حفظ امنیت این استان با توجه به دستگیری «عبدالمالك ریگی» خبر داد.

سردار نیك‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این كه خبر دستگیری «عبدالمالك ریگی» توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر خوشی بود، افزود: با توجه به اهمیت این موضوع كلیه تحركات در سطح استان با به كارگیری تمام توان و امكانات پلیس تحت كنترل قرار دارد.

وی اضافه كرد: پلیس با همكاری مردم اجازه هیچ گونه اقدام و یا تحركی را به فردی نخواهد داد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان وضعیت امنیتی این استان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: تا كنون هیچ مورد خاص امنیتی رخ نداده است و پلیس هم با تمام توان همچون گذشته آمادگی كامل برای تامین امنیت استان را دارد و اوضاع تحت كنترل است.

نیك‌جو یادآور شد: با توجه به دستگیری «عبدالمالك ریگی» خوشحالی و شادمانی در بین مردم سیستان و بلوچستان ملموس و مشهود است.

● اظهار خرسندی مسوولان و مقامات كشور

معاون اول رییس‌جمهور در این ارتباط در پیامی گفت: موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق کشور را به رهبر فرزانه انقلاب و ملت عزیز ایران تبریک می‌گوییم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمدرضا رحیمی افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور در یک عملیات جسورانه و در پی ماه‌ها تلاش خستگی‌ناپذیر، موفق به بازداشت یکی از شرورترین تروریست‌های جهان شدند و به این ترتیب اقتدار و کارآمدی خود را در برآورده ساختن خواسته به حق و انتظار بدیهی مردم نشان دادند.

وی افزود: این موفقیت در واقع عمل به همان وعده‌ای است که رییس‌جمهور در پیام خود به مناسبت شهادت سردار شوشتری داده بود.

در پیام دكتر محمود احمدی‌نژاد آمده بود: «به ملت عزیز و خصوصا مردم شریف استان سیستان وبلوچستان اطمینان می‌دهم که جنایتکاران پاسخ این اعمال ضد مردمی خود را به زودی دریافت خواهند کرد.»

هم‌چنین محمدحسین ابوترابی فرد، نایب‌رییس مجلس در جلسه علنی امروز، در سخنانی گفت: لازم می‌دانم از اقدام ارزشمند، عزت‌آفرین و افتخاربخش سربازان گمنام و جان بركف منجی عالم بشریت، ‌امام عصر - ارواحنا فداه- نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در ارتباط با فراهم آوردن زمینه دستگیری و بازداشت سركرده گروهك جنایتكار ریگی كه در این سال‌های اخیر جنایات تاسوكی، بارزین بم كرمان، نوبندیان چابهار و فارا.. ، مسجد حضرت علی بن‌ابیطالب زاهدان، پیشین شهرستان سرباز، به دست جنایت‌بار او شكل گرفت، قدردانی كنم و آن را به ملت ایران تبریك بگویم.

به گفته وی آنچه اتفاق افتاد و سربازان غیور این نظام، ‌یاران جان بر كف امام عصر- ارواحنا فداه- رقم زدند، تجسم زیبایی است از اوج اقتدار امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران.

نایب‌رییس مجلس ادامه داد: نظام از این ظرفیت بالا بهره‌مند است كه می‌تواند در برابر دسیسه‌ نظام استكبار و توطئه آمریكای جنایتكار و مزدورانش با اندیشه برآمده از اعتقاد، ایمان، ‌ایثاری ستودنی و با پشتوانه علمی، كارشناسی و اطلاعاتی و امنیتی این گونه دست تبهكاران را قطع كند و زمینه آرامش خاطر و امنیت ملت عزیز ایران خصوصا مردم شریف، بزرگوار و وفادار استان سیستان و بلوچستان را فراهم آورد.

به گفته وی امروز بیش از همه مردم شریف زاهدان، از این اقدام نظام جمهوری اسلامی مسرورند.

ابوترابی‌فرد، اظهار امیدواری كرد كه در پرتو اقتدار نظام جمهوری اسلامی ملت عزیز ایران بر اوج اقتدار و عزت حركت كنند و برگ‌های زرینی از حركت بالنده و افتخار‌آفرین خود و امت اسلام را رقم بزنند.

سخنان ابوترابی‌فرد در حالیكه بار دیگر از دست اندركارانی كه در این كار بزرگ زمینه عزت و اقتدار ملت ایران و امت اسلام را فراهم آوردند، قدردانی می‌كرد، با فریاد الله‌اكبر نمایندگان مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز دستگیری عبدالمالك ریگی را نشانگر اقتدار ایران عنوان كرد و گفت: عده‌ای می‌خواستند با برجسته كردن برخی چهره‌ها امنیت ایران را متزلزل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، كاظم جلالی نماینده مردم شاهرود در خانه ملت با تشكر از عملكرد مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی كشور در دستگیری عبدالمالك ریگی اظهار داشت: این اقدام نشانگر اقتدار ایران بود، چرا كه برخی به دنبال آن بودند كه با برجسته كردن این قبیل چهره‌ها، امنیت ایران را متزلزل نشان دهند. این امر هم‌چنین نشانگر این بود كه ایران بر روی امنیت شهروندان خود حساس است.

وی اضافه كرد: آشكار بود كه برخی سرویس‌های امنیتی خارجی و همسایه، این جریان را هدایت می‌كرد، اما جمهوری اسلامی ایران این موفقیت را به دست آورد كه وی را دستگیر كند.

جلالی با یادآوری این مساله كه اگر مبارزه با ترور و تروریست برای قدرت‌های غربی جدی است وقتی این دستگیری انجام شد باید اظهار خوشحالی كنند، خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز شاهدیم كه تروریست‌ها در دنیا به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌شوند و باید دید واكنش آنها نسبت به بحث تروریسم چیست و چه عكس‌العملی نشان می‌دهند. افكار عمومی دنیا این قبیل عكس‌العمل‌ها را می‌فهمند كه آیا آنها در مبارزه با تروریسم جدی هستند یا خیر.