اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمان حساب بانكی میزبان را خالی كرد!


رد بیكار كه مهمان خانه یكی از اقوامش در شهرك اندیشه بود و با سرقت كارت اعتباری بانكی مرد صاحبخانه حدود سه میلیون تومان از حساب وی برداشت كرده بود، دستگیر شد.

جام جم آنلاین: مرد بیكار كه مهمان خانه یكی از اقوامش در شهرك اندیشه بود و با سرقت كارت اعتباری بانكی مرد صاحبخانه حدود سه میلیون تومان از حساب وی برداشت كرده بود، دستگیر شد.

متهم با بخشی از پول‌های دزدی، خرید كرده و مقداری از آن را به حساب 24 نفر از دوستانش واریز كرده و دوباره پس گرفته بود.


چند روز پیش مردی با حضور در اداره پلیس فتای غرب استان تهران از سرقت بیش از دو میلیون تومان پول از كارت اعتباری بانكی‌اش خبر داد.

شاكی گفت: چند روز پیش یكی از اقوامم مهمان خانه مان بود و ساعات پایانی شب به خانه‌اش در شهرك اندیشه بازگشت. روز بعد متوجه شدم كارت اعتباری‌ام در خانه نیست و هر چه گشتیم، آن را پیدا نكردیم بنابراین موضوع گم‌شدن كارتم را به بانك خبر دادم.

شاكی اضافه كرد: كارمند بانك پس از بررسی موضوع متوجه شد از شب گذشته بارها از حساب بانكی‌ام پول برداشت و به حساب‌های مختلفی واریز شده و علاوه بر آن از چند مركز خرید نیز كالا خریداری شده است و اكنون از سه میلیون تومان موجودی حسابم، 2000 تومان مانده است.

واریز پول‌های دزدی به حساب 24مرد

با طرح این شكایت، تحقیقات ماموران برای دستگیری سارق آغاز و در مرحله بعدی معلوم شد دو میلیون و 98 هزار تومانی كه از حساب بانكی شاكی به‌طور غیرقانونی برداشت شده، ابتدا به حساب 24 نفر و سپس به‌طور اینترنتی به حساب یك زن واریز و دوباره به چند حساب دیگر منتقل و سپس برداشت شده است.

تحقیقات در این ارتباط ادامه یافت تا این‌كه معلوم شد حساب زنی كه پول‌ها از طریق اینترنت به آن واریز ‌شده، مربوط به یك زن معلول از اقوام شاكی است و آخرین فردی كه پول‌ها به حسابش واریز و سپس برداشت شده، برادر همین زن است كه یك شب پیش از سرقت كارت اعتباری بانكی شاكی، مهمان او بوده است.

بنابراین، این مرد به اتهام سرقت تحت تعقیب قرار گرفت و روز گذشته دستگیر و به پلیس فتای غرب استان تهران منتقل شد و در بازجویی به سرقت از حساب بانكی شاكی اعتراف كرد.

اعتراف دزد آشنا

متهم با اشاره به نحوه دزدی‌اش گفت: من و شاكی با هم فامیل هستیم. یك روز پیش از دزدی همراه او بودم و وقتی در حال برداشت پول از حسابش بود، متوجه شدم رمز كارت وی روز تولدش است.

متهم اضافه كرد: به‌دلیل این‌كه بیكار بودم و مشكل مالی داشتم، وسوسه شدم پول‌های او را سرقت كنم. بنابراین شب حادثه به خانه‌شان رفتم و هنگام ترك آنجا كارت اعتباری‌اش را از جیب شلوارش دزدیدم.

متهم گفت: همان شب مبلغ دویست هزار تومان برداشت كردم و سپس در تماس با دوستانم شماره حساب‌هایشان را به‌دست آوردم و پول‌ها را در مبالغ كم به حساب 24 نفر از آنها واریز كردم. در تماس‌های بعدی از تعدادی از آنها ‌خواستم پول‌ها را برداشت كنند و تحویل دهند یا از طریق اینترنت به حساب خواهرم واریز كنند. با این ترفند بخشی از پول‌ها را برداشت و بقیه را به حساب خودم واریز كردم و روز بعد با بخش دیگر، خرید كردم.

متهم پس از اعتراف به سرقت از حساب شاكی، با دستور قضایی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهریار در غرب استان تهران روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از متهم برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
حساب بانكی بابك زنجانی كه توسط آرش صابریان واریز گردیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین فرصت برای ثبت حساب بانكی سرپرست خانوار استان تهران



 

 

آخرین فرصت برای ثبت حساب بانكی سرپرستان خانوار استان تهران

ستاد هدفمند كردن یارانه های استان تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: سرپرستان خانوارهای این استان كه در مهلت تعیین شده قبلی، شماره حساب بانكی خود را به سامانه وزارت رفاه اعلام نكردند 10 روز برای اعلام شماره حساب خود مهلت دارند.

در این اطلاعیه آمده است: این افراد می بایست از امروز 15 شهریور تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 25 شهریور نسبت به اعلام شماره حساب بانكی خود به سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به آدرس www.refahi.ir اقدام كنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : این آخرین فرصت برای اعلام شماره حساب بانكی سرپرستان خانوار است و كسانی كه در این مهلت هم ثبت نام نكنند در این مرحله به آنان یارانه نقدی پرداخت نمی شود.

این ستاد در اطلاعیه دیگری هم از آن دسته از سرپرستان خانوارهایی كه پیشتر شماره حساب خود را جهت واریز نقدی یارانه ها در سامانه الكترونیكی وزارت رفاه و تامین اجتماعی درج كرده ولی حساب آنان به صورت موقت ثبت شده، خواسته شده است از امروز 15 تا 25 شهریور به یكی از طریق زیر به ترتیب اولویت اقدام كنند:

الف - حساب بانكی موجود دیگر خود را كه در سامانه نشان داده می شود را معرفی كنند.

ب - به بانك مورد نظر خود كه پیشتر در سامانه اعلام كرده اند مراجعه و پس از اطمینان از قطعیت حساب خویش دوباره آن را در سامانه وزارت رفاه ثبت كنند.

ج - نسبت به افتتاح حساب جدید در یكی از بانك های كشور اقدام و شماره آن را در سامانه درج كنند و از طریق سامانه مطمئن شوند كه ثبت حساب آنها به صورت قطعی صورت گرفته است.

این ستاد تاكید كرده است كه مهلت ذكر شده برای اعلام شماره حساب بانكی تمدید نخواهد شد..../تحلیل:ایرنا