اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمانداری که از وسوسه ۲۵۰ میلیونی گذشت: ۲ ماه است حقوق نگرفته‌ام



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مهمانداری که از وسوسه ۲۵۰ میلیونی گذشت: ۲ ماه است حقوق نگرفته‌ام

روزنامه همشهری:  مهماندار وظیفه‌شناس قطار کیف حاوی 123 سکه بهار آزادی و مقدار زیادی طلا را پیدا کرد و آن را به صاحبش برگرداند.

صبح روز 18 اردیبهشت ماه امسال، وقتی قطار تهران- مشهد در ایستگاه مشهد توقف کرد و مسافران ایستگاه را ترک کردند، مهمانداران قطار مطابق معمول مشغول بررسی واگن‌ها شدند تا قطار را برای بازگشت به تهران آماده کنند. افشین فیضی‌بخش، یکی از مهمانداران جوان قطار بود که هنگام بررسی یکی از واگن‌ها، با مشاهده کیف کمری کوچکی که در گوشه‌ای افتاده بود، به طرف آن رفت.

 

مرد جوان وقتی در کیف را باز کرد با مشاهده تعداد زیادی سکه بهار آزادی و شمش‌های کوچک و دستبندهای طلا در داخل آن، شوکه شد. او پس از پیدا کردن کیف به‌دنبال صاحبش گشت اما وقتی او را پیدا نکرد کیف را به قسمت اشیای گمشده ایستگاه راه‌آهن تحویل داد و بعد از امضای صورتجلسه، منتظر ماند تا صاحب آن پیدا شود.

 

چند ساعت از ماجرای پیدا شدن کیف پر از طلا گذشته بود که مرد جوانی نگران خود را به قسمت اشیای گمشده ایستگاه راه‌آهن رساند. او ماجرای گم شدن کیفش را توضیح داد و وقتی فهمید که یکی از مهمانداران قطار کیف را پیدا کرده و آن را تحویل قسمت مربوطه داده است، از خوشحالی شروع کرد به گریه‌کردن. مرد جوان که یکی از طلافروش‌های مشهد است ماجرای گم شدن کیف را چنین توضیح داد: برای خرید طلا و سکه راهی تهران شده بودم و یکی از همکارانم هم وقتی فهمید عازم تهران هستم مقدار زیادی پول به حسابم ریخت تا از تهران برایش خرید کنم.

 

او ادامه داد: بعد از رسیدن به تهران 123 سکه بهار آزادی به همراه 31رشته دستبند زنانه و تعدادی شمش کوچک طلا به ارزش 250میلیون تومان خریدم و همه آنها را در کیف کمری کوچکی که داشتم گذاشتم و کیف را در چمدانم قرار دادم، سپس راهی راه‌آهن شدم و با نخستین قطار به سمت مشهد حرکت کردم. وقتی به مقصد رسیدم و قطار را ترک کردم چندساعتی در شهر گشتم تا کارهایی را که داشتم انجام دهم و پس از آن به خانه رفتم.

 

بعد از استراحتی کوتاه تصمیم گرفتم طلاهای دوستم را جدا کنم اما وقتی سراغ کیف کمری رفتم، هر چه گشتم اثری از آن پیدا نکردم. در این هنگام با خودم گفتم که شاید کیف را در قطار گم کرده‌ام و سراغ بخش اشیای گمشده راه‌آهن رفتم. وقتی فهمیدم که مهماندار وظیفه‌شناس کیفم را پیدا کرده و صحیح و سالم آن را تحویل گرفتم، از خوشحالی سر از پا نشناختم و در تماس با این مرد از او تشکر کردم.

 

مهماندار جوان قطار، وقتی خبر پیداشدن صاحب طلاها را شنید از اینکه توانسته بود فردی را از نگرانی درآورد خوشحال شد و گفت: با اینکه خودم نیاز مالی شدیدی دارم و 2 ماه است حقوق دریافت نکرده‌ام اما بعد از پیدا کردن طلاها هیچ‌وقت وسوسه به سراغم نیامد و به تنها چیزی که فکر می‌کردم پیدا کردن صاحب آنها بود./همشهری


ویدیو مرتبط :
له کردن ماشین صاحب کار..توسط کارگر حقوق نگرفته ناراضی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازنشستگان صنعت فولاد، 3 ماه است حقوق نگرفته‌اند



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازنشستگان صنعت فولاد

اکثر آنان از بیماری مزمن تنفسی رنج می‌برند و هیچ کس به داد سلامتی آنان نمی‌رسد و حقوق‌شان هم پرداخت نمی‌شود. شما بگویید این مردم چگونه زندگی کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم از مرکز پژوهش‌ها خواست تا تحلیل کارشناسی خود در خصوص توافق هسته‌ای را به نمایندگان مجلس ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی زاهدی در تذکر شفاهی خواستار پرداخت حقوق و مطالبات رزمندگان معسر طبق قانون بودجه سالجاری شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خطاب به رییس‌جمهور و وزیر تعاون متذکر شد: حدود 3 ماه است که بازنشستگان صنعت فولاد بیش از 13 استان کشور حقوق دریافت نکرده‌اند. شما چطور با این قشر مستضعف این گونه رفتار می‌کنید؟ اکثر آنان از بیماری مزمن تنفسی رنج می‌برند و هیچ کس به داد سلامتی آنان نمی‌رسد و حقوق‌شان هم پرداخت نمی‌شود. شما بگویید این مردم چگونه زندگی کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم خواستار اجرایی شدن نظام واقعی رتبه‌بندی توسط وزارت آموزش و پرورش شد و افزود: چیزی که تحت عنوان نظام رتبه‌بندی قرار است از ابتدای مهرماه اجرایی شود در حقیقت رتبه‌بندی واقعی معلمان نیست. بازنشستگان فرهنگی از نظر اقتصادی در عسر و حرج هستند و پاسخگوی مخارج زندگی‌شان نیستند.

وی خواستار گازرسانی به شهرستان کوهساران استان کرمان شد.

زاهدی در تذکری به وزیر کشور مدعی شد که برخی فرمانداران و بخشداران در استان‌ها فعالیت‌های سیاسی انتخاباتی را از هم اکنون آغاز کرده‌اند.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا