اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهلت یکساله جمع‌آوری چک پول‌ها/ احتمال انتشار اسکناس درشت



 مهلت یکساله جمع‌آوری چک پول‌ها, جمع‌آوری چک پول‌ها

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام دریافت مهلت یکساله از مجلس برای جمع آوری چک پول‌ها، گفت: در صورت جمع آوری چک پولها از بازار باید اسکناس درشت منتشر کنیم.

 محمود احمدی در جمع خبرنگاران از آغاز به کار طرح شاپرک (طرح ساماندهی پایانه های فروش) خبر داد و گفت: این طرح از 2 سال قبل در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که از امکانات موجود کشور بهترین استفاده صورت گیرد که از توزیع مناسب و استفاده از بانکداری الکترونیکی را مدنظر دارد.

دبیرکل بانک مرکزی در ارتباط با جمع آوری ایران چکها از بازار و برنامه های بانک مرکزی در این باره، اظهار داشت: ما از مجلس برای این منظور یکسال فرصت گرفته ایم.

احمدی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم ایران چک‌های 50 هزار تومانی را از بازار جمع آوری کنیم باید به جای آن اسکناس درشت منتشر شود، افزود: پیشنهاد انتشار اسکناس درشت را ما سالها پیش داده ایم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در  ارتباط با اصلاح قانون چک، گفت: ما مصوبه این کار را از شورای پول و اعتبار دریافت کردیم و حالا باید برویم تا آئین نامه های اجرایی آن را تدوین کنیم.

این مقام مسئول در بانک مرکزی بیان داشت: در نظر است تا چک‌های در دست افراد با آن شرایطی که گفته شد، در آئین نامه با مشخصات امنیتی و با درجه بندی و کشش اعتباری برای مشتریان تولید شود./خبرگزاری مهر

 


ویدیو مرتبط :
باند چاپ اسکناس و چک پول های تقلبی در چنگ قانون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت یک‌ساله به بانک مرکزی برای جمع‌آوری چک‌پول‌ها/رایزنی برای راه‌حل جایگزین



یک مقام مسئول شبکه بانکی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

مهلت یک‌ساله به بانک مرکزی برای جمع‌آوری چک‌پول‌ها/رایزنی برای راه‌حل جایگزین

خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول شبکه بانکی گفت: با توجه به حجم ایران‌چک‌های در گردش و ذخیره چاپ شده، حذف یکباره آنها هزینه زیادی خواهد داشت؛ به همین دلیل برای خروج چک‌پول‌ها یک سال فرصت داده شده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یک مقام مسئول شبکه بانکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه بانک مرکزی با دولت برای تعیین تکلیف چک‌پول‌های موجود در بازار در حال رایزنی است، اظهارداشت: طبق مذاکرات صورت گرفته با مجلس، توافق بر این شد که برای خروج چک‌پول‌ها، یک سال به بانک مرکزی فرصت داده شود.

 

وی افزود: با توجه به حجم ایران‌چک‌های در گردش و ذخیره چاپ شده، حذف یکباره آنها هزینه زیادی خواهد داشت؛ به همین دلیل برای خروج چک‌پول‌ها یک سال فرصت داده شده است.

وی تصریح کرد: ورود ایران‌چک‌های بانک مرکزی به اقتصاد توانست انضباط خوبی در بازار پول کشور ایجاد کند و بخش قابل توجهی از مبادلات را این چک‌پول‌ها پوشش می‌دهد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سؤال که آیا برای گزینه جایگزین ایران‌چک‌ها تصمیم خاصی گرفته شده گفت: تاکنون تصمیمی برای جایگزینی ایران‌چک‌ها گرفته نشده و بانک مرکزی فعلا در مرحله بررسی کارشناسی است.

به گزارش فارس رئیس مجلس شورای اسلامی مدتی پیش با استناد به گزارش هیئت تطبیق مصوبات، گردش ایران چک‌های بانک مرکزی را غیر قانونی اعلام کرده بود. این اقدام در حالی است که بانک مرکزی چهار سال پیش ایران‌چک‌های جدید را منتشر و وارد چرخه پولی کشور کرد./فارس