اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهرعلیزاده : مشکل دشمن نظام است نه هسته ای



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - مهرعلیزاده : مشکل دشمن نظام است نه هسته ای

مهرعلیزاده: "ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد" حرف خیلی اشتباهی است.

مهرعلیزاده: "ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد" حرف خیلی اشتباهی است؛ از دستاوردها عبور نکنیم

محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با نسیم در خصوص برگزاری نشستی در دانشگاه تهران مبنی بر زیر سوال بردن دستاورد هسته ای اظهار داشت: اینکه ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد، حرف خیلی اشتباهی است، قطعاً وقتی که یک مشکلی از طرف بین المللی و یا پرونده‌ای درست شده راهش این است که از موضوع عزت، اقتدار ، استقلال ، بی نیازی و با تکیه بر مواضع بشینند و مذاکره انجام بدهند و حق قانونی کشور را بطلبند.

وی افزود: محروم کردن ایران  از حق دسترسی به دانش هسته‌ای تصمیم بسیار نابه جایی در سطح بین المللی بود و اصولاً هیچ احدی در دنیا (چه حکومت باشد و چه فرد) حق ندارد که کشور یا  جمعی را از توسعه علم و دانش به هر بهانه و دلیلی محروم کند و به همین دلیل ایران هم روی حق قانونی خود یعنی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ایستادگی کرد و گفت که باید حق  توسعه دانش هسته‌ای را داشته و هیچ بهانه‌ای و هیچ اتهامی در این قضیه نمی‌تواند ما را از راه خودمنصرف کند.

معاون رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: بدیهی است که هر محرومیتی و هر محدودیتی که در هر کشوری ایجاد می‌شود یک لطماتی در ابعاد مختلف به آن کشور وارد می‌کند ولی آدم باید برای رسیدن به حقش هزینه بپردازد.

وی در خصوص اینکه برخی ها در این همایش عنوان کردند که ایران به انرژی هسته ای نیاز ندارد و ضرر انرژی هسته ای از جنگ هم بیشتر بوده،‌تاکید کرد: این دیدگاه ها اصلا دیدگاه درستی نیست بالاخره داشتن دانش و توانایی فنی در زمینه‌های مختلف اصولاً قدرت می‌آورد اصولاً دانش منجر می‌شود به قدرت، توانایی،  قدرت چانه‌زنی و حضور در دنیا و دفاع از حق.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بحث انرژی هسته از زمان هاشمی آغاز و در دوران اصلاحات پیگیری شد،‌ ادامه داد: فعالیت های هسته ای ایران از دولت آقای خاتمی بود و حتی این مطالعات به خیلی قبل تر یعنی زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بر می‌گردد، در آن زمان بنده به عنوان معاون نیروگاه‌های سازمان انرژی اتمی مطالعات و قرار دادهایی را در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر  و شناسایی معادن اورانیوم و آغاز غنی‌سازی را شروعکردیم که این نشان دهنده آن است  که اصلاح طلبان از حامیان دستاوردها و بحث هسته ای است.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور بر سر مسئله هسته‌ای با ما دشمنی ندارند بلکه با اصل نظام کار دارند، افزود: مردم با انقلاب اسلامی  رژیم شاه که دست نشانده آمریکایی ها بود را سرنگون کردند و آمریکایی ها از همان ابتدا با توطئه‌های مختلف در مقاطع گوناگون از جمله تحمیل جنگ، تحریک اقوام، تحریک مذاهب و هزاران هزار کار،  بالاخره دشمنی‌شان را ثابت کردند و اینکه برخی فکر کنند که چون ما این کار (دستیابی به دانش هسته ای) را کردیم آنها دشمنی کردند اشتباه است.

مهرعلیزاده در پایان خاطرنشان کرد:  در یک چنین شرایطی که ما در دوران نهایی مذاکرات هستیم و نظر کلی نظام در این است که با حفظ اقتدار و عزت کشورمان دستاوردهایمان را حفظ کنیم و با این دستاوردها آن چیزهایی که به نفع ملت ایران هست آنها را پایدار کنیم و از دستاوردهایمان عبور نکنیم، چنین حرف‌هایی زده شود به نظر من درست نیست.

اخبار سیاست خارجی - نسیم

 


ویدیو مرتبط :
بزرگترین دشمن نظام اسلامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دشمن در جنگ نرم عناصر ارزشی نظام را هدف قرار داده است



 

 دشمن در جنگ نرم عناصر ارزشی نظام را هدف قرار داده است

 

 

سردار مسعود جزایری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس "توانا " در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهارداشت: در جریان فتنه اخیر یكی از تلاش‌هایی كه دشمن به طور سازمان یافته وارد شد، سوء استفاده و استفاده ابزاری از موضوعات مربوط به خانواده شهدا ارزش‌های دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم تلاش می‌كند،‌ قدرت نرم ملت را تحت تاثیر قرار ‌داده و عناصر طلایی نظام از جمله دفاع مقدس را مورد هدف قرار دهد.

سردار جزایری افزود: دشمن در تلاش است تا با استفاده از مباحث مربوط به دفاع مقدس به اهداف خود برسد و لازم است كه رسانه‌ها تلاش كنند و مراقب باشند تا به این عناصر اصلی نظام اسلامی خدشه‌ای وارد نشود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تلاش دشمن برای جذب برخی خانواده شهدا خاطرنشان كرد: طبیعی است كه در یك مناقشه و جنگ‌ عده‌ای تلاش می‌كنند كه با دست یازیدن به ابزارهای مختلف اهداف خود را پیش می‌برند.

سردار جزایری اظهار داشت: شهدا نباید وجه المصالحه قرار گیرند چرا كه آنها جان خود را در راه امام، انقلاب و ولایت فقیه فدا كردند لذا همه آحاد ملت به ویژه خانواده شهدا باید توجه خاصی به حفظ این فرهنگ داشته باشند.../توانا