اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهدی تحت تعقیب نیست / فائزه اصرار دارد به زندان برود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وکیل خاندان هاشمی رفسنجانی:

سطح زندگی خانواده هاشمی ونک به بالاست / مهدی تحت تعقیب نیست / فائزه اصرار دارد به زندان برود

مهدی می‌گوید من خودم می‌دانم كه مرتكب هیچ جرمی نشده‌ام پس نگران نیستم. این را هم بگویم كه از سال 80 تا 88 و قبل از اینكه مهدی به انگلستان برود، متوسط سالی یك پرونده علیه‌اش باز می‌شد.

"صراط" - محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی در مصاحبه ای که با یک روزنامه اصلاح طلب صورت داده است به بهانه دفاع از اتهاماتی که رسانه ها به خانواده هاشمی وارد کرده اند تبلیغات مناسبی را برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرزندانش کرد .

 طباطبایی در ابتدای این گفتگو با بیان چگونگی آشنای اش با هاشمی رفسنجانی ضمن اشاره به این نکته که فرزندان وی از رانت استفاده نمی کنند اظهار داشت که به خاطر فائزه هاشمی زندان رفته و به خاطر مهدی هم ممنوع‌الخروج شده است.

وی در پاسخ این سوال روزنامه شرق که آیا به هاشمی رفسنجانی مشاوره هم می دهد یا خیر گفت: "بله، از من مشورت می‌خواهند و من مشورت می‌دهم. واقعا خانه زندگی خود آقای هاشمی در حد یك خانه معمولی‌معمولی است. من بعد از عید دیدم كه مبل‌هایشان را عوض كردند. فكر می‌كنم مبل‌های آقای هاشمی هم‌سن انقلاب بود. در جماران در یك خانه نسبتا بزرگ زندگی می‌كنند كه یك تیم حفاظتی چند ده نفره در این خانه همراه‌شان است."

البته وکیل خانواده هاشمی به این نکته اشاره نکرد که مبل های قدیمی منزل رئیس مجمع تشخیص چه ارتباطی با سوال مذکور داشت؟

 

طباطبایی در تشریح وضعیت ورود به منزل آیت الله هاشمی گفت: "از در اول كه وارد می‌شوید، محافظان هستند كه معمولا خانواده خیلی راحت نیستند به حیاط بیایند. از در دوم كه وارد خانه می‌شوید یك راهرو خیلی تاریك و كوچك است و یك جالباسی دیواری قدیمی. بعد وارد یك سالن حدود 60-50متری می‌شوید كه یك مبل قدیمی داخلش بود كه آن را عوض كردند. كنار آن پذیرایی دو اتاق دیگر هست كه جلسه‌های یك مقدار خصوصی‌تر آنجا برگزار می‌شود. از پله‌ها هم كه بالا می‌روید، چند اتاق خواب هست. "

وکیل مهدی هاشمی در توضیح اینکه خانواده هاشمی جزء چه طبقه ای از جامعه هستند اظهار داشت: "بالاخره آقای هاشمی قبل از انقلاب ماشین داشتند و از معدود روحانیانی بود كه بنز سوار می‌شد. من خودم دانشجوی دانشگاه ملی بودم (شهید بهشتی الان). همسرم هم آنجا دانشجو بود و با همسر محمد هاشمی هم دانشجو بودند. واقعا وضعیت مالی آنها خیلی خوب بود. سطح زندگی خانواده آقای هاشمی قطعا ونك به بالا است."

 

در ادامه این مصاحبه محمود علیزاده با اشاره به اینکه مهدی هاشمی نه تحت تعقیب است و نه در معرض اتهام از قرار بازگشت وی به ایران خبر داده و در چرایی خروج مهدی از ایران افزود: "وی به دلیل ماموریتی كه از طرف دانشگاه آزاد به او داده شد برای سركشی به واحدهای خارج از كشور؛ یعنی واحد‌های لندن، لبنان و سوریه. البته دنبال گرفتن پذیرش از دانشگاه آكسفورد برای دكترای علوم سیاسی هم بود. مقدمات پذیرش‌اش هم انجام شده بود. پس رفت تا دكترایش را هم بگیرد."

 

طباطبایی در ادامه این مصاحبه پیرامون حکم جلب مهدی هاشمی و شکایت دادستان علیه وی اظهار داشت: "نه، دادستان اعلام جرم كرده و نه شكایت خصوصی شده. یك دلیلی كه مهدی اصرار دارد به ایران برگردد همین فضاسازی رسانه‌ای است كه یك عده علیه او انجام داده‌اند. مهدی می‌گوید من خودم می‌دانم كه مرتكب هیچ جرمی نشده‌ام پس نگران نیستم. این را هم بگویم كه از سال 80 تا 88 و قبل از اینكه مهدی به انگلستان برود، متوسط سالی یك پرونده علیه‌اش باز می‌شد. پرونده‌هایی در مورد تخلفات مالی در مسوولیت‌های مختلفی كه داشت؛ از شركت ساخت سازه‌های دریایی كه مدیرعاملش بود تا بهینه‌سازی مصرف سوخت. شكایت‌های مختلفی از طرف بازرسی كل كشور در دادسرا مطرح می‌شد و من هم چون وكالت مهدی را بر عهده داشتم، همراه با مهدی می‌رفتیم و پاسخ می‌دادیم و می‌دیدیم كه هیچ دلیل و مدركی نیست."

 

وکیل خاندان هاشمی بدون اینکه از استاد راهنمای مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد خبر داشته باشد بر این نکته که وی نه در واحد دانشگاه آزاد در آكسفورد بلكه در خود دانشگاه آكسفورد تحصیل می کند تاکید کرده و مطالبی که علیه فرزند رئیس مجمع تشخیص پیرامون مشکلات تحصیلش در آکسفورد مطرح شده است را به گردن یک استاد ایرانی این دانشگاه انداخت .

طباطبایی پیرامون موضوع رساله دکترای مهدی گفت: "می‌دانم ولی نمی‌گویم! فكر می‌كنم در ارتباط با ایران است؛ مبانی سیاسی و دینی حكومت. من به او ‌گفتم چرا این موضوع را انتخاب كردی، آنها می‌خواهند سوءاستفاده كنند. او هم گفت من چلاق نیستم، بگذارم آنها سوءاستفاده كنند. گفتم آنها دنبال این هستند كه اطلاعات بگیرند. گفت می‌خواهند چه چیزی را پیدا كنند؟ آقای هاشمی كه همه چیز را می‌گوید. اطلاعاتی كه من دارم اطلاعات آقای هاشمی است، جمهوری‌اسلامی چیز پنهانی ندارد. گفت من اطلاعاتی كه به نفع ماست را به آنها می‌دهم."

در پایان این مصاحبه وکیل خانواده هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس مجمع تشخیص برای عدم محاکمه فرزندش اعمال نفوذ می کند یا خیر گفت: "آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه برای خانواده‌اش اعمال نفوذ نكرده، برای مهدی هم پا درمیانی نمی‌كند. فائزه هم اصرار دارد كه به زندان برود. مهدی هم بدش نمی‌آید به زندان برود ولی نه به اتهام مالی. " البته طباطبایی به تاریخ اجرای حکم فائزه و علت علاقه فرزندان هاشمی به رفتن به زندان اشاره ای نکرد .

وی در انتهای مصاحبه اش با مظلوم نمایی برای مهدی هاشمی گفت: "اگر تمام خانواده هاشمی هم زندانی شوند آیت‌الله هاشمی واكنشی نشان نمی‌دهد. در این سر و صداها كه بحث اختلاس سه‌هزار‌میلیارد تومانی است و رقم‌های در این حد، می‌خواهند بیایند بگویند مهدی هاشمی صد‌میلیون تومان را جابه‌جا خرج كرده؟"/صراط نیوز


ویدیو مرتبط :
تقدیم به حمید.مهدی لایك.فائزه عزیزم...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فائزه هاشمی زندان برود، ریشم را می‌تراشم



 

بولتن نیوز: قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس با اشاره به حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق عامل اهانت به فائزه هاشمی گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه بریدند و نصف روز این خانم زندان رفت، من ریشم را می‌تراشم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سعید قاسمی در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسجد فاطمه زهرا با بیان اینکه مردم در 22 بهمن سیلی محکمی به دشمنان نظام زدند، اظهار داشت: دشمن اصل نظام را هدف قرار داده است؛ اما مردم با حضور در عرصه‌های مختلف به خصوص 9 دی این فتنه را خنثی کردند.

وی با اشاره به حکم هشت ماه زندان و 60 ضربه شلاق برای عامل اهانت به فائزه هاشمی گفت: اگر چنین حکمی را برای فائزه هاشمی بریدند و نصف روز این خانم در زندان بود من ریشم را می‌تراشم!

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به جنگ تحمیلی بیان کرد: در آن روز 300 هزار شهید در کنار یکدیگر جنگیدند؛ اما امروز 300 نفر از اصولگرایان نمی توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

قاسمی تاکید کرد: سرباز ولایت صد کیلومتر جلوتر از رهبرش ایستاده است تا مبادا تیر و ترکشی به ایشان برخورد کند؛ اما امروز ما شاهدیم که رهبر انقلاب جلوتر از همه ایستاده است.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی گفت: در آن تسخیر خاک آمریکا 444 روز در دستان دانشجویان این کشور بود و این حرکت به قدری تاثیرگزار بر محافل دنیا بود که هیمنه آمریکا را در دنیا شکست و جوانان تونسی با الهام از این حرکت پرچم اسرائیل را پایین کشیدند.

فرمانده دفاع مقدس گفت: نماینده حزب اللهی و ارزشی نباید در مقابل جاسبی خم شود و یا وامدار جریان قدرت و ثروت باشد؛ بلکه نماینده باید  شهامت دست به یقه شدن بر سر جریانات داخلی و خارجی را داشته باشد.

قاسمی گفت: دولت نهم مدل منطقه را عوض کرد و اگر احمدی نژاد دو اشتباه استراتژیک را مرتکب نمی‌شد، تبدیل به اسطوره می شد اما من هنوز هم نمره قبولی به رئیس جمهور می دهم.

وی افزود: جریان انحرافی از سوی هاشمی و خاتمی است و قد و قواره این جریان به گونه ای نیست که اتاق فکر تشکیل دهد، در مجلس ششم هم تمام امور در دستشان بود؛ اما خدا نخواست که آن ها صندلی را از زیر پای رهبر انقلاب بکشند و مردم نیز با آن ها همراهی نکردند.

قاسمی یادآور شد: در آن زمان حاج ذبیح الله بخشی یک شیرمرد تا آخر قصه با آن روح ترکش خورده پشت در مجلس رفت و گفت اگر این نامه را پس نگیرید مجلس را به توپ می بندم.

فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: استادی که در زمان جنگ فرار کرد اکنون با پول های جاسبی کلاس را تعطیل می کند و دستمال سبز به دستانش می بندد؛ این درحالی است که ما در هیچ کجای دنیا این گونه آزادی نداریم.

قاسمی ادامه داد: روزی که نظام ما ماسک 300 تومانی نداشت بچه ها بدون شرط به جنگ رفتند و اکنون جانبازان شیمیایی با یک دم و بازدم بدنشان آتش می گیرد، این افراد خانه برای همسر و فرزندانشان نمی‌خواهند؛ بلکه پشتیبانی و حمایت از ولایت فقیه را لازم دارند.

وی با بیان اینکه ما این ریزش ا را دوست نداریم که یک روحانی با آن سابقه شکنجه جنگ ایران و عراق را دروغ بپندارد، گفت: دشمن جنس و مدل مردم ما  را شناخته است و می داند که از خارج جواب نمی گیرد برای همین از جنس خودمان و از داخل علیه ما اقدام  می کند.

این فرمانده دفاع مقدس با تاکید بر اینکه اسلام و انقلاب به قدری اجر و قربش بالاست که با کسی شوخی ندارد، با اشاره به حباب سکه و ارز تصریح کرد: بعد از افشاگری کیهان، وزیر اطلاعات در خصوص این امر واکنش نشان داد و 10 روز بعد قوه قضائیه می گوید ما از اعدام ابایی نداریم.../بولتن نیوز