اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منصور هادی به عدن بازگشت


رئیس جمهوری مستعفی یمن که به عربستان سعودی گریخته بود، امروز (سه شنبه) به عدن بازگشت.

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری مستعفی یمن که به عربستان سعودی گریخته بود، امروز (سه شنبه) به عدن بازگشت.

این بازگشت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به عدن در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته است.

رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از آن که کنترل بر صنعاء را از دست داده بود، این تصمیم را گرفت تا عدن، در جنوب یمن را به عنوان پایتخت خود تعیین کند.

پیش از این سفر هادی نیز دولت خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن وارد عدن شده بود.

در همین حال، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت فراری یمن در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید کرده است که این بازگشت هادی به عدن نهایی خواهد بود.

این در حالی است که سایت اینترنتی المحیط نیز گزارش داد که هادی در سفری چند روزه از ریاض وارد عدن شده است و این سفر هادی به مناسبت انقلاب سپتامبر و عید قربان صورت گرفته است.

شبکه العربیه نیز گزارش داده است که بیشتر وزیران در دولت کنونی هادی نیز وی را همراهی کرده‌اند.

همزمان، بدر باسلمه، وزیر حمل و نقل یمن در دولت مستعفی در مصاحبه با اسکای نیوز گفت که هادی با اعضای دولتش امشب در عدن نشستی برگزار خواهد کرد.

به گفته باسلمه، هادی همچنین با برخی از حامیانش در عدن دیدار می‌کند.

ظرف شش ماه گذشته، هادی و دولتش از یمن به عربستان گریخته بودند.


ویدیو مرتبط :
اخرین تحولات یمن /فرار منصور هادی از عدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منصور هادی از عدن به ریاض رفت+عكس



عبد ربه منصورهادی، رییس جمهوری یمن، روز پنجشنبه شهر عدن در جنوب این کشور را ترک کرده و وارد ریاض شده است.

شبکه خبری «العربیه» وابسته دولت عربستان گزارش داده است که عبدربه منصورهادی تحت حفاظت عربستان شهر عدن را ترک کرده است. وی قرار است در نشست اتحادیه عرب که روز شنبه برگزار می شود، شرکت کند. یک شبکه تلویزیونی «دبی» نیز گزارش داده است که منصور هادی درنشست اتحادیه عرب در شرم الشیخ در مصر شرکت خواهد کرد. در همین حال به گزارش رویترز محمد مرام، رییس دفتر عبد ربه منصور هادی گفته است که وی در نشست شرم الشیخ هم شرکت خواهد کرد.

اخبار,اخباربین الملل, نشست اتحادیه عرب

 

عبد ربه منصورهادی ماه گذشته از صنعا به عدن در جنوب یمن گریخت. در همین حال گزارش شبکه الجزیره حاکی است که نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی توانسته اند شهر الحوطه و همچنین پایگاه العند در ۶۰ کیلومتری شمال عدن را از نیروهای شیعه حوثی مورد حمایت ایران بازپس بگیرند.


بحران یمن با حملات هوایی کشورهای عربی به رهبری عربستان به مواضع نیروهای انصارالله - حوثی‌ در روز پنجشنبه وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش رویترز، دخالت نظامی عربستان در یمن تحول مهمی در بحران کنونی این کشور برای مهار ایران است و این در حالی است که آمریکا از دخالت نظامی مستقیم در این مسئله خودداری کرده است. ایران حملات هوایی عربستان را محکوم کرده و خواستار توقف آن شده است. پیشروی های اخیر نیروهای حوثی مورد حمایت ایران واکنش‌هایی در منطقه و جامعه بین‌المللی در پی داشته است.

مصر اعلام آمادگی کرده است تا برای کمک به عملیات علیه نیروهای حوثی به یمن نیرو اعزام کند.


برنادت میهن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، نیز اعلام کرد که ایالات متحده با عربستان و قدرت‌های منطقه در عملیات نظامی آنها علیه شورشیان حوثی در یمن «هماهنگ»است و برای حمایت از هم‌‌پیمانان و منافع خود از آن حمایت اطلاعاتی و لجستیکی می‌کند.


  اخبار بین الملل  - بهار  نیوز