اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منتظر گشت ارشاد دریایی باشید



منتظر گشت ارشاد دریایی باشید

حسینی با بیان اینکه مسافران حق ندارند در سواحل و محیط‌های غیرمجاز اقدام به نصب چادر کنند، اظهار کرد: بدون شک پلیس با این موارد برخورد کرده و این چادرها را جمع‌آوری خواهد کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی ابتدای تابستان اعلام کرد که پلیس برای تامین امنیت سواحل، امنیت اخلاقی و جلوگیری از مزاحمت برنامه‌هایی دارد و نیروهای تقویتی نیز به استان‌های شمالی اعزام کرده است تا این طرح به صورت گسترده‌تر انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین، در اجرای این طرح قرار است که با جرایمی نظیر بدحجابی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، سرقت و ... که در سواحل ناامنی ایجاد کنند، برخورد شود.

در همین زمینه سرهنگ هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران با تشریح اقدامات دریابانی پیرامون طرح دریا، به ایسنا گفت: در بحث سالم‌سازی دریا، تدبیر بر این شد که در کل استان عوامل دریابانی و انتظامی در مباحث مربوط به عفاف و حجاب، ناامنی، مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی و ... در سطح دریا و ساحل با متخلفان برخورد قانونی داشته باشند.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه عوامل دریابانی با گشت‌های پیاده و سواره، بلندگو و سوت و سایر تجهیزات به مسافران هشدار می‌دهند، گفت: امسال مسئولیت بیشتر نقاط ساحل 478 کیلومتری مازندران، بر عهده دریابانی است.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 111 طرح سالم‌سازی در سطح استان برگزار شد، افزود: امسال سیاست ما بر این است که این طرح‌ها را اضافه کنیم، چرا که اگر این طرح‌ها اضافه شوند، علاوه بر اینکه آمار غرق‌شدگان کاهش می‌یابد، آمار بدحجابی نیز کمتر خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به کارگیری نیروهای خودجوش و عوامل دریابانی در این طرح اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح دریا، نیروهای ما توجیه هستند و در مرحله اول به افراد هشدار داده و آنان را ارشاد می‌کنند و در صورتی که افراد توجیه نشوند، با آنان برخورد می‌شود.

 

جمع‌آوری چادرهای نصب‌شده در سواحل

حسینی با بیان اینکه مسافران حق ندارند در سواحل و محیط‌های غیرمجاز اقدام به نصب چادر کنند، اظهار کرد: بدون شک پلیس با این موارد برخورد کرده و این چادرها را جمع‌آوری خواهد کرد.

وی با اشاره به ساماندهی شناورها در سطح استان، خاطر نشان کرد: ما در بحث ساماندهی همه شناورهای تفریحی را شناسایی و برای آنها کارت صادر کردیم.

فرمانده دریابانی استان مازندران ادامه داد: در همین راستا اداره بنادر و کشتیرانی استان را موظف کردیم نسبت به ایمنی همه شناورها از جمله شناورهای تفریحی، نظر خود را اعلام و آن را برای ما ثبت کنند.

حسینی با اشاره به محدوده تردد شناورها، اظهار کرد: شناورهای تفریحی تنها مجازند حداکثر دو مایل از ساحل دور شوند و اگر از این حد خارج شوند، ماموران دریابانی با آنان برخورد خواهند کرد.

 

اعلام رنگ‌بندی برای انواع شناورها

وی با بیان اینکه شناورها در سطح استان شناسایی و برای هر یک متناسب با کاربری که دارند رنگ مشخص تعریف شده اظهارکرد: اگر شناورها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول ایمنی را رعایت نکنند و همچنین رنگ مناسبی نداشته باشند، در همان لحظه نسبت به توقیف آنان و هدایتشان به سمت پارکینگ اقدام خواهد شد.

فرمانده دریابانی استان مازندران با بیان اینکه برای شناورهای تفریحی رنگ زرد، شناورهای صیادی رنگ قرمز و شناورهای مسافربری رنگ آبی پیش‌بینی شده است به ایسنا گفت: جت‌اسکی‌ها نیز نیازی به رنگ ندارند، چرا که نوع آنها مشخص است.

وی با بیان اینکه همه مسافران باید برای تفریح از شناورهای زرد رنگ و جت‌اسکی‌های دارای مجوز استفاده کنند، تصریح کرد: شناورها و جت‌اسکی‌ها حق ندارند به محدوده طرح شنای بانوان نزدیک شوند، همچنین آنان باید جلیقه‌‌نجات، سوت، جی‌پی‌اس، کپسول اطفای حریق و ... را به همراه داشته باشند.

حسینی با اشاره به مرگ‌ ده‌ها نفر در سال گذشته بر اثر شنا در منطقه ممنوعه در سطح استان، از مسافران خواست به توصیه‌های پلیس و دیگر متولیان طرح دریا گوش کنند و همچنین از استفاده از شناورهای غیرمجاز و تایید نشده خودداری کنند./خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
‫گشت ارشاد 2‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتظر «گشت ارشاد 2» هم باشید


مهدی محمد نژاد فیلمنامه نویس گشت ارشاد در تازه ترین مصاحبه خود گفته است این احتمال وجود دارد که سال آینده سعید سهیلی بخواهد گشت ارشاد ۲ را کلید بزند.

سی نت: مهدی محمد نژاد فیلمنامه نویس گشت ارشاد در تازه ترین مصاحبه خود گفته است این احتمال وجود دارد که سال آینده سعید سهیلی بخواهد گشت ارشاد ۲ را کلید بزند.

سعید سهیلی که سال گذشته برای یک فیلم با نام جنجالی «دلواپسان» پروانه ساخت گرفته بود مثل اینکه از ساختن این فیلم پشیمان شده و دیگر خبری از ساخت فیلمی با نام «دلواپسان» وجود ندارد و شنیده هایی به گوش می رسد که سهیلی میخواهد نسخه دوم گشت ارشاد را بسازد.

منتظر «گشت ارشاد 2» هم باشید

مهدی محمد نژاد گفته است به همین منظور این بار من و ایشان هم همکاری خواهیم داشت و قصه را می نویسیم و قاعدتا باز هم آن حال و هوای کمدی و طنز ظریف اجتماعی را خواهد داشت.

انتشار این خبر از آن جهت قابل توجه است که اکران قسمت اول گشت ارشاد با حواشی بسیاری مواجه شد و به اکران این فیلم پس از چند هفته پایان داده شد . باید دید نسبت به انتشار این خبر چه واکنشهایی صورت خواهد گرفت و آیا واقعا سعید سهیلی خواهد توانست گشت ارشاد ۲ را بسازد؟